Pfff ik zit hier gewoon te trillen, even van me aftikken hoor Ik heb het hartstikke druk hier op mn werk, komt er een (mannelijke)collega binnen die ziet dat ik het druk hebt, en wat zegt hij. ' Weet je wat jij moet doen? Zwanger worden' Kun je lekker een dagje minder werken!!! Oké, dat kan ik nog handelen, zo'n teer zieltje ben ik ook niet, maar hij gaat er maar over door. En? Hebben jullie al plannen? Ben je al gestopt met de pil? (hoe brutaal om zoiets te vragen).. Dus ik zeg tegen heug en meug dat het wel komt als het komt. En wat zegt hij: ' Ja, het kan weleens sneller gaan dan je zelf denkt Mar!!! ](*,) Echt, op zo'n moment heb ik het even niet meer hoor! Moest me echt inhouden om geen opmerking terug te maken, maar ja dan gooi ik het maar op onwetenheid Herkenbaar voor sommigen?
Ik heb niet echt van die opmerkingen maar wel klieren de mensen die (niet weten dat wij bezig zijn) rond lopen te kletsen dat ik zwanger ben... en dat zijn collega's van mijn man. En mijn schoonouders geven steeds hintjes van dat ze wel heeeeel erg graag opa en oma willen worden.. ze noemen zich al opa en oma tegen onze hond Ik denk dat ze straks allemaal zullen schrikken en een beetje schamen als ze erachter komen dat wij al een mooi tijdje bezig zijn en dat het gewoon niet wil vlotten.. En om eerlijk te zijn hoop ik dat ook want ik kan er gelukkig wel tegen maar en zijn er genoeg bij die dat niet kunnen en die je daarmee goed pijn doet...
Oh meid.....heel irri!!! IK kan er bijna een boek over schrijven...mensen kunnen zo lomp zijn! Nu ben ik inmiddels iets gevatter en zeg soms dus gewoon dat sommige dingen niet vanzelfsprekend zijn (das natuurlijk heel persoonlijk maar ik ben best open hiermee)...nou...moet je ze dan eens zien kijken. Vaak haal ik alleen mijn schouders erover op....wat moet je er mee. Het zijn gewoon sukkels! Van de week nog eerlijk gezegd dat ik niet naar het kinderfeestje van bekende ga. Gewoon omdat ik daar geen zin in heb. Na een herrinnering aan onze vruchtbaarheidsproblemen kon hij zich dat wel voorstellen. Was het even vergeten!!! Heeft zelf twee gezonde kindjes. Dus meid, het blijft wikken en wegen wat je met stomme opmerkingen moet. ELmo
Heb ik gehaad hoor, ZAT Maar, mensen denken niet, als je zelf 3 kinderen heb, dan denk je niet naa dat het voor anderen niet so makkelijk is, of als je nog self niet ben begonnen. Ik had ook geen idee over hoe dit allemaal was, voor dat ik zelf belevde Heb ook STOMME irritante comentaren gehad op mijn werk, meest van mannelijke kollega's, gewoon de standaard vraag "wanneer ga jij kinderen nemen?", "Wat wacht je nog op?" en een vrouwelijke kollega van mij, vraagt al meer dan een jaar, of we zamen met de pil ga stoppen, en allebei een kind krijgen, kunnen we lekker samen zwanger zijn Stomme ****!
das een lompe gast zeg! Krijg inderdaad nu ook wel allemaal vragen hoor, vind dat soms wel moeilijk..
Ja echt balen zulke dingen, wat kunnen mensen toch dom zijn he : Meestal kan ik het wel van mij afzetten en doet het mij niet veel, behalve als de duivels net komen dan kan ik het minder hebben.....
Mijn collega's weten dat ik op het moment geen kinderen kan krijgen omdat ik geen eisprong heb. ze weten ook dat ik een hele grote kinderwens heb,maar hou ze voor dat ik nog niet voor een baby bezig ben maar eerst een regelmatige cyclus wil (tuurlijk !! haha) Mijn goede vriendinnen hebben zelf kinderen dus zullen geen lullige opmerkingen maken en degene die niet weten dat we bezig zijn daar heb ik gewoon schijt aan. haha xxx
Het valt mij ook op dat steeds meer mensen opmerkingen, over zwanger worden maken. Aan de ene kant begrijp ik het wel, al een jaar getrouwd, een groter huis en je leeftijd....... Maar ik kan niet altijd even goed met deze reacties evengoed overweg hoor, ligt ook een beetje aan mijn stemming. Als ik net ongi ben geworden, dan moeten mensen niet zulke opmerkingen plaatsen... Mijn lieve kleine buurjongetje vroeg net waar onze kinderen waren???? Ik moest hier om lachen hoor! Liefs An
Lastig toch allemaal he... mijn collega's (werk in klein bedrijfje met 5 andere medewerkers) heb ik het ondertussen verteld.... het onderwerp kwam sowieso al vaak ter sprake en heb er altijd een beetje omheen gepraat, maar had nu met artsbezoekjes geen zin om elke keer excuses te bedenken waarom ik later ben of eerder weg moet... van het weekend waren we naar een feestje en daar begonnen ook verschillende mensen te vragen hoe het nu bij ons staat (bijna 2 jaar getrouwd en net een appartement met 3 slaapkamers gekocht)... bij vrienden die er naar vragen doen we niet zo moeilijk meer, maar vertellen we gewoon wat er speelt, maar dit waren vrienden van vrienden, dus ik er om heen praten.... bij nummer zoveel was het geduld echter op en toen heb ik er (niet al te vriendelijk van toon geloof ik) uitgegooid dat het bij ons niet zo gemakkelijk gaat en waar hij zich mee bemoeide... zat een vriendin van mijn vrienden bij, en die hoorde dat en bleek ook PCO te hebben, dus daarna wel lekker met haar er over kunnen praten... Chrizzzy
He Marjo, Ik herken het helemaal. Alleen heb ik best een rappe tong! Als iemand zou zeggen dat ik maar zwanger zou moeten worden.... Zou ik best pissig worden. Waar bemoeit hij zich mee. Ik zeg vaak dat alles op z'n tijd komt! En bij echt vervelende opmerkingen overbluf ik ze met'zoiets vanne; "Gevaarlijke vraag die je stelt, want misschien ben ik al jaren bezig' Dan waren ze vaak uitgel.lt! Of ik vertelde dat mijn ouders geen kinderen konden krijgen (ben zelf geadopteerd) dus dat het echt niet zo vanzelfsprekend is. En dat het maar de vraag is of ik ze kan krijgen. Dan schrikken ze ook! Maar vragen of je al met de pil bent gestopt....... schande..... groetjes RUBAKIWE sterkte met alles!
Vorig jaar werd aan mij gevraagd door iemand uit een snackbar: en........al aan kindjes maken begonnen, of wil het niet lukken? Dat is zó hard om te horen, had gelukkig een opmerking klaar: willen eerst nog wat van de wereld zien voor we aan kids denken. (ondertussen al wél een mk gehad, het huilen stond me nader dan het lachen.) Wist niet hoe snel ik uit de snackbar moest komen.
Nog een mooie die ik gehoord heb op een andere site: Vraag: wanneer nemen jullie kinderen? antwoord: als ze bij Bart Smit in de opruiming komen! Vind hem hilarisch!!! Elmo
Die is idd goed Elmo! Zal ik onthouden als ze 'strakjes' aan ons vragen: wanneer komt no. 2? Want dat is ook al zo 'vanzelfsprekend'.
Bedankt voor jullie lieve reacties meiden! Het werd me gisteren gewoon even te veel, nu kan ik mn schouders er wel om ophalen maar het blijft zo'n gevoelig onderwerp... En Elmo, die opmerking hilarisch. Ik ga hem onthouden!! xx Marjo
de opmerkingen zijn ook niet leuk hoor. mensen denken gewoon niet na voor ze wat zegegn en gaan er maar vanuit dat het zo vanzelfsprekend is allemaal de ene dag kan ik er beter mee omgaan als de andere hoor xxx
elmo; heel grappig, lijkt me een doeltreffende opmerking... in mijn werk spreek ik dagelijks sollicitanten (neem veel assessments af) en wanneer het over hun kinderen gaat krijg ik vaak de wedervraag... dan zeg ik vaak iets in de trant van: met die vraag moet je oppassen wang kan pijnlijk zijn...
Ik wil hier HEEL graag iets over zeggen want het is iets waar ik me zo VRESELIJK kwaad om kan maken. :x Het zit zo: we hebben een hond. Een lieve Labrador die we overal mee naartoe nemen. Hadden we bijvoorbeeld laatste een feestje zeg iemand: die hond is zeker om te oefenen, wanneer gaan jullie voor het echie??? :eye: Hoe onbeschoft. Ook op dat feestje was iemand die vorig jaar op ons huwelijk is geweest: "jullie zouden toch voor kinderen gaan, waar blijven ze"? Dus ik: als we wat te melden hebben dan hoor je het vanzelf! Zegt die persoon weer "maar jullie willen toch graag kinderen, waar wachten jullie nog op? Ik stond echt met mijn mond vol tanden..... [-X Iemand anders op dat feestje: "gohm nu jouw zus zwanger is gaat het bij jou zeker ook wel kriebelen, is dat niets iets voor jou". Dus ik zeg iets van we zullen zien, zegt die persoon weer: lukt het niet..... Tegenwoordig kan ik het niet laten om gewoon een botte lompe opmerking terug te maken. Ik kan er gewoon niet meer tegen. Ik zeg dus vaak "wat gaat jou dat eigenlijk aan", of ik roep dat ik kinderen haat! En daar moeten ze het maar mee doen! De onbeschoftheid van sommige mensen is namelijk grenzeloos.....
Wat een topper van Elmo!! Humor is toch heerlijk vooral bij zoiets beladens....... Alleen lukt het de ene keer beter dan de andere natuurlijk
Werkelijk, wat kunnen sommige mensen lomp zijn zeg :x ! In onze familie beginnen ook steeds vaker kinderen te komen. Laatst op een bruiloft; oh, ik dacht dat jullie ondertussen wel eens goed nieuws te melden zouden hebben (wij zijn nu ruim een jaar getrouwd). Of willen jullie geen kinderen... :x :x :x Poeh poeh...ga dan aardig richting kookpunt. Sommige mensen denken ECHT niet na! En ik kan het de ene keer ook beter verdragen dan de andere...