Ik wil dit graag even volgen. Ik ben nu 2 dagen bezig met een kuur Provera. (10 dagen). Gelukkig heb ik nog niet veel last van dingen. Diegene die echt last hadden van die kuur, had je dat direct of kwam dat een paar dagen later?
Ik heb van de provera geen enkele bijwerking gehad, helaas ook geen enkele werking want na 30 dagen moest ik alsnog aan de anticonceptiepil om een menstruatie te kunnen krijgen. Dat is ook nog een mogelijkheid, dat je helemaal niet reageerd op provera. Wanneer dit gebeurd heb je te weinig baarmoederslijmvlies opgebouwd om het te kunnen afstoten, en dus geen bloeding. Dat is de reden dat ik aan de anticonceptiepil moest om in 28 dagen tijd baarmoederslijmvlies te kweken om het af te kunnen stoten. tis uiteindelijk wel goed gekomen maar ik vind het een langdurige kwestie allemaal.
Wat moet ik doen?? Zondag begon ik met een beetje bruinverlies Maandag zat er overduidelijk ook bloed bij door.. Dinsdag was het het zelfde als maandag dus weer goed donker rood maar het zette niet door als een normale menstruatie.. Woendag smorgens eerst donker rood en smiddags een beetje helder rood (echt een heel klein beetje, een paar streepjes zeg maar) Donderdag (vandaag) Alleen maar weer echt bruinverlies en klonterig.. En dit is dag 10 NA provera.. Zelf denk ik dat het niet meer komt. Dinsdag heb ik het ziekenhuis daarover gebelt omdat ik het niet zeker wist en als dit een menstuatie was geweest was dinsdag dag 3 en had ik bloed moeten prikken, maar volgens de afdeling gyno moest ik nog deze week afwachten. Wat moet ik doen, ik weet het echt niet meer.. Het bloed is helemaal verdwenen. Wat zouden jullie doen?
Ik zou nog even wachten. Volgens de bijsluiter moet het een paar dagen nadat je de laatste pil hebt geslikt, op gang komen. Dag 12 ofzo. Was bij in inder geval wel zo. Ik had tussendoor ook allemaal bruinverlies.
Was het dag 12 na de provera of heb je geteld vanaf de dag dat je begon met provera? Daar zit ik ook nog mee, hoe tellen ze.. want als je vanaf de dag dat je begint moet tellen zit ik op dag 15.. Ik hoop het natuurlijk nog steeds op dat het wel losbarst.. maar ik heb zo'n voorgevoel dat het dat niet meer gaat doen.. Ik kan er ook niets van op internet vinden hoe het nu straks verder moet als dit ook niet werkt..
Ik zit nu dus op op dag 16 dan... en ik heb net geprobeerd het ziekenhuis te bellen... maar na 12 uur zijn ze niet meer te bereiken... moet ik dan toch maar gaan bloedprikken?? Ik weet het ook echt niet meer... slaap er snachts al niet meer van...
Ik ben toch maar bloed gaat prikken vandaag... als het niet goed is dan hoor ik het wel van de gyno... want als ik tot maandag wachte was ik zeker te laat geweest.... Ik ben benieuwd wat de uitslag is... :
Ik ben via de zoekfunctie hier tercht gekomen en dit is voor mij ook erg interresant. Ik heb gister van m'n gyno een Provera kuur van 12 dagen gekregen. Ze wilde eerst 10 dagen doen, maar dit kwam met haar vakantie niet uit. Ik lees een paar keer dat jullie 3 dagen na de eerste dag van je menstruatie bloed moeten laten prikken, lees ik dit goed? Ik moet 3 weken na m'n eerste cd bloed laten prikken.... en 2 tot 2.5 week daarna weer terug komen. Heb ook geen flauw idee wat ze dan gaat doen? En met dat bloedprikken, wat willen ze daaruit opmaken dan? Heb geloof ik niet zo goed doorgevraagd gister bij m'n gyno....
Hoi Rena, Ik denk dat ze door middel van dat bloedonderzoek willen gaan kijken of je uit jezelf een eisprong hebt gehad,vandaar dat je pas zolaat bloed hoeft te prikken. groetjes Pientje
Ook ik ben gister gestart met een provera kuur voor 12 dagen. Ik heb `m gekregen omdat ik nu 10 weken na de curettage en dus MK nog niet ongi ben. De gyn zag wel meerder follikels maar geen eitje dat rijpte. Ik hoop echt dat ik snel ongi wordt en dat daarna mijn hormonen weer "normaal" gaan doen. Heeft nog iemand hier provera gekregen na een MK of curettage? of hebben jullie met een andere reden dit gekregen?
Ik heb de kuur voorgeschreven gekregen omdat ik nu 3 weken overtijd ben. Ik heb 17 mei m'n spiraaltje laten verwijderen, ben 28 mei netjes volgens cyclus ongesteld geworden, maar daarna niks meer . Ze had er geen verklaring voor, alles zag er ook prima uit bij me. En toen kwam ze met dit kuurtje. Best snel evengoed, ofniet? Ik ben wel blij dat ik niet lang hoef te wachten tot er actie wordt ondernomen, maar als ik eigenlijk goed nadenk; na 3 weken overtijd meteen aan de medicijnen...? Naja zit nu op dag 2, dus we zien het wel allemaal...
Ik heb gisteravond m'n 2e pilletje genomen en vanmorgen had ik al wat bruin verlies . Is dit normaal?? Moet ik nu die kuur gewoon afmaken...? Of zal ik de gyno even bellen?
Hey Rena, Je moet de kuur nog afmaken. Als je echt helderrood bloed verliest zou ik wel ff de gyn bellen. groetjes Pientje
Ik heb vandaag mijn 10-daagse kuur afgerond. Ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren. Hoop dat het nu gewoon goed gaat!
Ik heb al 10 weken bruin verlies en nu ook nog ondanks de kuur. Dus ik maak `m ook gewoon af. Laten we allemaal hopen dat die ongi snel op gang komt na het stoppen met de kuur. @laurafay, houdt je ons wel op de hoogte, ik ben benieuwd. Groetjes Hope