Misschien een domme vraag, maar als je PCO hebt..heb je dan helemaal geen menstruatie? Of wel, maar heel zelden (eens per half jaar bijv)Of wel menstruatie, maar heel lichtjes.. Hoe komen ze erachter dat je PCO hebt? Door hormoon-bloedonderzoek? Mirre
in mijn geval maar heel weinig menstruatie. bij PCO kijken ze als ik het goed heb onthouden naar 3 symptomen waar je er 2 van moet hebben... - uitblijvende menstruatie (grens op minder dan 8 per jaar geloof ik) - cystes (vochtblaasjes) krans in eierstokken (daarvoor doen ze inwendige echo) - afwijkende hormonen (o.a. te hoog mannelijk hormoon). bekijken ze met bloedonderzoek en signalen als acne, te veel beharing. Chrizzzy
ik heb ok pco en ik heb uit mezelf helemaal geen menstruatie. alleen met medicijnen. wat chrizzzy zegt klopt helemaal, dat zijn de eerste dingen waar ze naar gaan kijken xxx
Ik heb hetzelfde als Sam. Maar weet het pas sinds een half jaar. Vroeger werd ik wel altijd netjes ongesteld, maar na het stoppen met de pil ben ik bijna een jaar niet ongesteld geworden. Uit mijn bloed blijkt overigens niet dat ik PCO heb, het is alleen te zien aan het 'kralensnoer' op de echo. Marjo
Tja bij mij waren er zoveel dingen die wezen op PCO... maar toch had ik er niet op gerekend toen ik het te horen kreeg. Ewout is ook met behulp van Clomid 'gekomen'...