de sleutel krijgt van je nieuwe woning?? Ik ben urgent en krijg dus binnenkort een woning toegewezen (nou ja ik had gereageerd) en er staat bij datum opgezegd: 12 maart 2010. (huis van volkshuisvesting). Nu mijn vraag dus, na die opzegdatum duurt het nog eventjes voordat je de sleutel krijgt..hoelang duurt dat dan?? Kan je dan over dagen spreken, of weken? Kan iemand mij een voorbeeld geven hoelang dat bij jullie was? Weet iemand ook hoe de betalingsregeling is over de huur bij volkshuisvesting? Ze zeiden aan de telefoon iets over de 15e van de maand, dat daarna de resterende bedrag van die maand moest betalen plus de maand erop. Maar ik weet het niet precies meer, weet iemand dit toevallig? Wel bij volkshuisvesting(Arnhem)!! Want bij iedere woningbouwvereniging is het anders. Alvast bedankt!
volgens mij verschilt dat per gemeente, ik weet het niet zeker maar mijn broer heeft net een woning toegewezen gekregen en nadat hij wist dat hij de woning kreeg duurde het nog 2 weken omdat de woningbouw eerst nog het huis checkt en administratief eea afgehandeld moet worden. ik hoop voor je dat je de woning krijgt!
De woningstichting bij ons in de buurt controleert eerst de woning en daarna bieden ze hem pas aan. Als je te horen krijgt dat je de woning toegewezen hebt gekregen, heb je 5 dagen om hem te bezichtigen. Wij konden 3 dagen later de sleutel halen. Ligt er ook aan wanneer je de woning hebt bezichtigd. Wij hadden op vrijdag de woning bekeken en dinsdag de sleutels opgehaald en alles getekend. Wij moesten de resterende dagen van de maand aan huur betalen, en we moesten ook borg betalen.
Bij mij was het zo dat de vorige bewoner op maandag vertrok en op dinsdag kreeg ik de sleutel. Alleen als ze groot onderhoud willen doen duurt het iets langer.
ok bedankt voor jullie antwoorden. Ik ben erg benieuwd hoe snel ik eindelijk een sleutel krijg van een nieuwe woning!
Wij kregen op 2 september een brief, dat we een woning konden bezichtingen en moesten voor 10 september reageren, anders zou die komen te vervallen. Aangezien we echt woningzoekende waren, wilde ik niet wachten en geloofde het allemaal wel en ben direct naar de woningbouw gestapt en gezegd dat we de woning accepteerde. Er werd gezegd dat er eerst een opzichter langs zou gaan, om de woning na te lopen e.d. en dat we dan werden gebeld door de opzichter om alsnog de woning te bekijken. Op een ochtend mochten we kijken naar de woning met de opzichter, maar vreemde was er stonden nog wat kasten, over al lag nog vloerbedekking e.d. waar de opzichter raar van keek. Schijnbaar was hij dus niet geweest om alles na de lopen, normaal gesproken wordt de oude huurder gebeld en gevraagd om zijn spullen er per direct uit te halen. Gelukkig is dat niet gebeurd, anders hadden we zelf overal vloerbedekking moeten leggen! Maar lang verhaal kort te maken... 2 september een brief gehad en 8 september zaten we er in!
Ik zit in een nieuwbouwappartement, deze is 3 maanden geleden opgeleverd aan de woningcorporatie. Ik werd direct daarna uitgenodigd voor een bezichtiging en dat was ook meteen incl. sleuteloverdracht en contracttekening. Ik zit in Heerhugowaard.