Tips gevraagd voor vakantie Marokko

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Twinkle81, 30 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Wij gaan begin van de zomer naar Marokko op vakantie. Zoals het er nu naar uitziet gaan we met onze dreumes vliegen en overnachten in Riads. We reizen rond met een huurauto, dus zijn best flexibel.

Nu zijn er vast wel tips met plekken die we niet over mogen slaan. Wij zullen de volgende steden bezoeken:
    Casablanca
    Chefchaouen
    Fes
    Tinejdad
    Skoura
    Marrakech

En we kunnen stoppen op plekken ertussenin.

Natuurlijk heeft de reisorganisatie ook wel tips, maar mensen die er geweest zijn weten vaak veel beter waar de mooie plekken zijn. We houden van kunst, cultuur en natuur. Ik verheug mij ook al helemaal op de souks (heerlijk, een markt waar je kunt onderhandelen :D ).

Onze dochter zal mogelijk al een beetje lopen, maar ze heeft pech, want ze zal veel in een autostoel, draagdoek of draagzak moeten zitten ;)

2. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16
    Wat leuk zeg een keer wat anders

Ik ben vrij vaak in Marokko geweest we hebben ons eigen huis heb het niet zo op hotels daar ivm hygiëne

Je zal vast wel schone ertussen hebben

Qua eten zou ik ook oppassen met buiten eten

Ik ben zelf alleen van die steden in Fez geweest je hebt daar de oude stad die is heel mooi met allemaal kleine winkels wel veel lopen vooral naar boven en het is er erg warm draagdoek denk te heet zal zijn

Chefchouen is de blauwe stad lijkt me ook zo mooi om een keer heen te gaan

3. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    We hebben en Hoppediz darjeeling aangeschaft. Een draagdoek van heel dun katoen. We gaan in mei dus voor de ramadan en de gemiddelde temperatuur ligt dan onder de 30 graden. Met de ruck zit er maar 1 laag stof over haar heen. Eventueel kunnen we haar enkel in een luier in de draagdoek doen natuurlijk ;)
    Ik heb aangegeven perse een auto met airco te willen (betaal ik meer voor maar dat en een campingbedje voor onze dochterzijn dealbreakers).
    Als een draagdoek echt niet gaat kopen we daar wel een buggy maar dat zien we dan wel.

Het is een reis via fox (anwb) dus er wordt veel geregeld voor ons. Meestal doe ik daar zelf dus dit is al heel makkelijk voor mij.
    Heb je tips waar ik op moet letten met eten? Water zullen we niet uit de kraan halen

4. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Oh leuk! Wij zijn ook een paar keer in Marokko geweest de laatste keer waren de kiddies 5 en 3.

Tussen Marrakech en Skoura ligt nog Ait ben Haddou.
    Mooie grote ´zandbak´zeiden mijn kinderen . Is een oud dorpje
    van leembouw en werelderfgoed.

Casablanca vond ik niks. Maar dat heb ik altijd in grote steden.

Marrakech vond ik leuk voor een paar uurtjes, Maar met kleine kinderen en een paarden en stof Allergie is het niet zo aan te raden daar. Wij kozen daarom voor een verblijf Buiten de stad en met de huurauto maakten wij op eigen houtje een dagexursie naar de Ourika vallei ,kleine dorpjes,wandelen,watervalletje en thee drinken langs de rivier.

Wij hebben wel gegeten in Restaurants en terrasjes.
    De kinderen ook, en ze hebben genoten en zonder problemen.

5. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16

Ja vooral in marrakech op djema el fne plein heb je nogal veel eet tentjes maar het eten wat zo op straatbereid word zoals sosti zijn lange worstjes zou ik maar mee uitkijken

Je kan best bij een restaurant binnen gaan eten dat doen wij ook maar ja je kan nooit in de keuken zien hoe hetbereid word . zou dus ook ors zakjes meenemen en diaree pillen vooral als je de kruiden niet gewend bent of is je man toevallig Marokkaans haha

En de jus Orange die daar word geperst overal buiten ook uitkijken dat die machines wel goed schoon gemaakt worden

Verder als je spullen gaat lopen flink afdingen want ze proberen je echt op te lichten met de prijzen nooit gelijk laten zien

Wij hebben nu 4 kids en als goed is gaan we in april mei vakantie naar nador maar zie het niet zo zitten om te touren me man wou wel richting marrakech gaan maar is voor ons nog 1000 km en de jongste is dan met een jaar dus denk dat we dat nog even uit gaan stellen

Ik ken nog een mooi plekje Mischien 100 km van Fez kan mee of minder zijn dat is IFrane dat is van Frankrijk je ziet daar ook meteen dat je in Europa bent aan de woningen het is daar zelf veeel kouder dan de rest heel appart aapjes lopen daar rond in de natuur het is niet groot maar wel heel leuk om gezien te hebben

6. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Oh, Ifrane komen we langs. We hebben die dag een rit van 430km, dus dat is een leuke tussenstop.
    Mijn vriend is een echte kaaskop (en onze dochter heeft rood haar), dus we zullen best opvallen daar. We eten graag met kruiden (ook uit de Marokkaanse keuken) dus daar maak ik mij geen zorgen om. Onze kleine meid heeft alleen moeite met groene curry gehad tot nu toe (te pittig). Couscous gerechten met oa ras el hanout lust ze graag gelukkig. Net als muntthee. En nee, het eten komt niet uit een wereldgerechtenpakje bij ons ;)

7. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ait ben Haddou is inderdaad erg leuk om aan te doen.
    Ourika is ook mooi met het water (wel ijs en ijskoud). Je kunt daar ook nog zien hoe vrouwen daar hun was doen.
    De watervallen van Ouzoud is ook een aanrader.
    En zelf vonden we Rabat ook leuk om te zien.

8. Mien30

Mien30 Fanatiek lid

6 jul 2015
    1.714
    468
    83
    Vrouw
    Wij hebben in 2010 een rondreis gemaakt door Marokko en willen misschien dit jaar weer terug.
    Casablanca slaan wij de volgende keer over, vonden wij achteraf zonde van onze tijd, te modern!
    Ait ben haddou, Quarzazate en Essaouira vonden wij erg mooi en natuurlijk Marrakech. Mijn man vond Gorge du Todra erg mooi, ik vond er persoonlijk niets aan.

Deel Deze Pagina