Wij hebben in Leidschendam een carnavalsoptocht, maar deze is niet zo bijzonder. Weinig wagens en meer herrie dan dat er wat te kijken valt. Dus nu dacht ik: Laten we eens op zoek gaan naar de allerleukste carnavalsoptocht van Nederland. Dus hebben jullie goede tips? Dan kunnen wij er met ons gezin een gezellig dagje uit van maken.
Keulen van Gelderland wordt Groesbeek genoemd. Optocht is op zondag. Wel een hele lange met mooie wagens.
Didam heeft een enorme optocht op zondag. Vorig jaar voor het eerst gezien, er kwam geen eind aan! Een echte aanrader.
Ook 1 van de mooiste optochten is die in De Mortel (heel klein dorpje) Hier verzamelen de mooiste en grootste wagens uit de omgeving. Dus m.n. veel grote en mooie wagens, minder loopgroepen. Deze optocht is op maandag. Helmond heeft ook een grote optocht op zondag, duurt ongeveer 2 uur. Is gezellig door het centrum van de stad. Na de optocht kun je lekker 1 van de vele kroegen in of naar de zaal waar de prijzen worden uitgereikt voor de mooiste en origineelste wagens en loopgroepen.
Deze is uitgeroepen tot mooiste van Gelderland vorig jaar. ieder jaar kijken wij deze en idd hij Is lang! 😂
Prinsenbeek heeft de mooiste optocht van Brabant (is op zondag). Op zaterdagavond gaan wij altijd naar de lichtjesoptocht in Standdaarbuiten.
Neuh, paar mooie wagens, veel loopgroepen met muziek. Loop zelf al jaren mee of we staan naar papa te kijken, maar ik zou er niet helemaal voor naar Den Bosch gaan.
en al die mooiste en grootste wagens komen uit de gemeente Cranendonk. De gouwe rog moet regelmatig zwemmen. dus ik zeg kom op dinsdag in budel kijken! Dat is de mooiste