hoe te kleden en drinken bij deze warmte

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ennas86, 5 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Hai!

ik had even een vraagje, mijn zoontje is 3 weken oud en a.s vrijdag willen we naar een dierentuin gaan. maar het wordt dan 30 graden.
    hoe kan ik mijn zoontje het beste aankleden? ik ben bang dat ik hem te warm aankleed.. alleen een rompertje, of een tshirtje of toch een truitje met lange mouwen.

ook heb ik het idee dat hij nu meer dorst heeft. ik heb geprobeert om hem afgekookt water te geven, maar dat krijg ik er niet bij hem naar binnen. hij trekt zo'n vies gezicht en spuugt het meteen uit.
    maar wat kan ik hem dan wel geven? mag ik bijvoorbeeld 240 ml water en 1 schepje fv erin voor de smaak? of wat kan ik hem anders geven?

groetjes sanne

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hoi,

met zulk warm is en je kindje kan zijn temperatuur goed houden dan is een rompertje vaak wel genoeg. Dek je kindje in de wagen bijvoorbeeld nog met een lakentje tegen de zon.

Extra drinken. Als je kindje ergens tussen de 5 - 7 voedingen krijgt dan hoeft hij niet persé extra te drinken. Je kunt wel de voedingen over meerdere kleinere flesjes verdelen (dit hoeft niet). Wil je persé meer vocht aanbieden dan is slappe rooibosthee nog een optie.

Let goed op, drinken mag niet ten koste van voedingen gaan. Een baby maakt geen onderscheid tussen dorst en honger. Drinkt het 'teveel' dan eet het geen voedingen meer!

3. ynnel1

ynnel1 Actief lid

27 mei 2008
    251
    0
    0
    Kapster
    Alleen een romper moet opzich voldoende zijn...
    En in het begin had ik dan weleens het idee dat ze het koud had omdat dat zo voelde maar ga je zelf maar eens na, je armen voelen ook snel een beetje koud en dan heb je het gewoon lekker!!!!

4. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    De huisarts en het Cb raadde mij aan om Finn tussendoor af en toe water te geven...hij zweet namelijk erg veel en zn ontlasting wordt ook hard...
    Maar we geven niet meer dan 30ml...gewoon even een klein beetje...en dan ook niet 2798x maar 1 of twee keer per dag...ligt eraan hoe hij "doet"
    Je kan het best geven...maar geef niet te veel!

Een rompertje is trouwens denk ik wel genoeg...maar je kan altijd een t-shirt en een broekje aandoen of meenemen...je kan het zo uit of aantrekken natuurlijk!

5. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Haha...je zal wel denken als je dit leest...."hoe kan haar HA nou Finn iets aanraden"

Zie net ineens dat jou zoontje ook Finn heet!

6. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

een rompertje is zeker voldoende. Neem wel voor de zekerheid een setje kleding mee. Zonnebrandspul. En water.

7. Eline078

Eline078 Bekend lid

15 dec 2008
    571
    3
    0
    Zwijndrecht
    hier alleen in een rompertje en tussen voedingen door geef ik hem wat lauw gekookt water wat er met dit weer ook wel ingaat.

8. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    Tess is al wat ouder maar zweet ook enorm zij drinkt best veel tussendoor maar krijgt nog maar 2 flesvoedingen per dag waarvan de eerste door de pap gemengd wordt.
    Ze ligt ook eigenlijk in haar romper heel de dag en straks duiken we het zwembad in.

Deel Deze Pagina