Huishouden doen met dreumes. Tips?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Miss Appletree, 7 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Even een vraagje, hoe doen jullie de huishoudelijke klusjes terwijl je dreumes om je heen dartelt? Normaal deed ik de klusjes wanneer mijn vriend thuis kwam of in de weekenden. Ik probeer ze nu toch wat meer te integreren in de dagelijkse routine. Vanochtend de bovenverdieping geprobeerd te reinigen met als gevolg dat mijn kleine schat overal van alles over de kop heeft gehaald en op plekken neerlegt waar het niet hoort. :D Ook wordt ze boos als ik snel even wil stofzuigen, want zij wil stofzuigen. Het kost mij op deze manier ontzettend veel energie en tijd en het is niet echt bevorderlijk voor mijn humeur. Huishouden is al niet bepaald mijn hobby en ik wil het gewoon zo snel mogelijk klaar hebben. ;)
    Ik laat haar trouwens wel soms even meehelpen hoor. Of moet ik mij er maar gewoon op instellen dat alles nu drie keer zoveel tijd kost? :)

2. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Ligt ook erg aan je dreumes. Die van mij wil ook meehelpen, die geef ik dan een (droog) doekje en is hij even zoet. Stofzuigen zit hij op de stofzuiger (paardje rijd en) en soms zuigt hij even zelf.
    Hoe vaker ik samen met hem bezig ben, hoe sneller het gaat. Hij haalt al tijdens niks meer overhoop.
    Succes!

3. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik doe zoveel mogelijk als hij slaapt. De kamers boven ben ik aan het verwaarlozen. De badkamer doe ik als hij in bad zit, dan mag hij lekker lang in bad haha

4. Smikkel

Smikkel Actief lid

25 mrt 2011
    207
    1
    18
    NULL
    NULL
    Mijn dochter scharrelt gewoon wat om me heen als ik het huishouden doe. Ze vermaakt zich ondertussen meestal wel prima. Met wat speelgoed of wat andere dingetjes. Eigenlijk nooit een probleem. Tussendoor 's even een boekje lezen bijv. samen.
    En dingen waar ik haar even niet bij kan gebruiken doe ik wanneer ze slaapt 's middags. (ramen wassen buiten; waar ze zo de straat op kan, dweilen etc.)

5. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Ik laat mijn dochter zoveel mogelijk helpen, en als ze in een slecht humeur is en dat niet wil gaat ze op mijn rug. Doe ik dat niet, dan hangt ze óf aan mijn been waardoor ik geen stap vooruit kom óf ze is in de woonkamer dingen aan het ontdekken die ze niet ontdekken mag ;).

6. Onje

Onje Niet meer actief

Lemm hielp op die leeftijd en nog steeds als een ware schoonmaakprines ;)
    Geef die jongen een doek en een emmer met 3 druppels water en hij is koning te rijk!
    Stofzuigen doet hij ook maar dan met zijn eigen stofzuiger !

7. Greyhound

Greyhound Actief lid

27 feb 2012
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij stofzuigen samen, hij met zijn speelgoedstofzuiger met lawaai, ik met de echte. Dat schiet al beter op dan wanneer hij telkens met de echte wil. Voor een euro of tien heb je wel leuke speelgoedstofzuigers.

De badkamer doe ik als hij in bad zit, dan mag hij idd. lekker lang in bad.

Ik voeg de vloer met de bezem, hij met de swiffer.

Hij kan zich ook een tijdje vermaken in het ledikant, met "nieuw" (nou ja, gewoon een tijdje op zolder gehad en daarna is het weer als nieuw) speelgoed. Kan ik boven even met mijn handen vrij wat doen.

Hij mag tv kijken als ik eten kook, want dan blijft hij in de woonkamer, anders wil hij bij mij in de keuken zijn (en dat wil ik niet)als alles op staat heb ik meestal ook wel even wat tijd om nog wat te doen.

Samen was opvouwen is ook erg leuk!

En nee, het schiet niet zo snel op als wanneer ik alles in mijn eentje doe, maar nu is het in ieder geval wel gedaan en heb ik als hij slaapt tijd voor mezelf en 's avonds hebben partner en ik samen tijd.

8. Onje

Onje Niet meer actief

Oh en ik moet eerlijk bekennen als hij echt vervelend werd ging hij met een bak fruit in de kinderstoel een kwartiertje voor de tv zodat ik ff gauw kon zuigen en dweilen

9. MommieD

MommieD Fanatiek lid

6 nov 2011
    1.496
    0
    0
    NULL
    020
    Ja lastig wel he? Ik heb bewust de box gehouden daarom, zodat ie bij 'vieze' of gevaarlijke klusjes even daar veilig in kan spelen. En veel dingen doe ik ook tijdens zn middagslaapje. Was opvouwen etc is juist leuk om samen te doen :).

10. 2jees

2jees Niet meer actief

dweilen doe ik als ze s ochtends een (half) uurtje in de box zit.
    Slaapkamers boven doe ik elke week, meestal weer als ze in de box zit. Stoffen en als ze nog lief is ook zuigen, anders dat de andere dag.

De andere dingen beneden is ze gewoon bij.

was hangt in de bijkeuken en daar hangt een schommel dus hup ;)

Douche, kleine dingetjes doe ik als ze in bad zit en een grotere klus dus ook als ze in de box zit, soms zet ik haar in bedje met playmobil van de oudste.

Buiten doe ik wel als ze slaapt, of in de buggy erbij maar dat is niet zo lang leuk.

11. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Vooral niet alles "snel" willen doen :D Want dat lukt toch niet. Scheelt een hoop frustraties als je je verwachtingen bijstelt.

12. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Een speelgoed setje kopen om mee met mama te poetsen misschien? Ik had dat toen ik klein was, vond ik leuk zegt mijn moeder :)
    Nu onze jongen een jaartje oud is ongeveer geef ik hem een kookpot en een houten lepel en een tomaat als ik aan het koken ben of een zak met tupperware (is ie lekker lang zoet mee).
    Ik vond die tip om de badkamer te poetsen terwijl hij in bad zit heel goed, bedankt! Stofzuigen doe ik met hem op de arm, met een hand stofzuigen dus.

13. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Wij hebben 1 keer per week een huidhoudhulp :) . Ik hoef dus eigenlijk niet echt te poetsen mijn dochter in de buurt. Gewoon wat opruimen, en dat kan als ze in bed ligt.

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

Beneden doe ik veel terwijl ze speelt. Zorgen dat ze even lekker op gang is en dan zelf even aan het opruimen of stofzuigen. Vaatwasser helpt ze mee: zij trekt de spullen eruit, ik pak ze aan en ruim ze op.

Badkamer: doe ik als ze in bad zitten. Heb toch weinig beters te doen dan ;)

Verder een hoop als ze slaapt en wat dan allemaal nog niet lukt, doe ik met haar in de draagdoek. Dat wordt wel steeds minder, want ze gaat steeds meer zelf spelen als ik bezig ben, maar als ze me echt in de weg loopt en/of niets wil, gaat ze even op m'n rug in de doek en kan ik even m'n gang gaan :)

15. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    Ik doe hier de dingetjes als ze op bed ligt en als ze wakker is en ik echt moet strijken dan zet ik haar even in de loopstoel die ze nu gaat ontdekken... dan is ze even zoet en heeft er precies genoeg van als ik klaar ben

16. Joycey

Joycey Niet meer actief

Gastouder ruimer inplannen :D

17. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Vanaf welke leeftijd proppen ze niet meer alles in hun mond wat je ze geeft? Want als ik haar een doekje geef of eigenlijk wat dan ook maar, dan kwijlt ze het totaal onder en gooit het dan aan de kant :D

18. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.829
    19.166
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Als zij wil stofzuigen, zou ik haar lekker laten stofzuigen terwijl jij poetst. Ze krijgt vanzelf genoeg er van en dan doe jij de stukken waar ze niet geweest is. ;) Mijn ervaring is dat m'n zoontje wel lekker gaat spelen als hij eerst de kans krijgt om te 'helpen' maar er vanzelf genoeg van krijgt. En anders geef ik hem na het stofzuigen gewoon een doekje, stoffer en blik of wat dan ook.

19. raspberry

raspberry Niet meer actief

Gewoon een schoon doekje geven dan? :)

20. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Niet, ik doe het niet, lukt me niet met dreumes om me heen. Inderdaad wanneer ze slaapt probeer ik wat te doen en ik heb 1 thuiswerkdag en dan doe ik tussen de bedrijven door even stofzuigen en de was, heel fijn is dat. Ik vind het knap dat het jullie lukt met een dartelende baby door het huis of aan je been.

Deel Deze Pagina