Baby 10 maanden wil geen water/thee.

Discussie in 'Voeding' gestart door Rikky, 7 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rikky

Rikky Actief lid

25 mrt 2014
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij wil het absoluut niet is hier een hele strijd geweest maar hij drinkt dan dus gewoon helemaal niks ook niet met het warme weer !!!

Op het cb zeggen ze gewoon alleen water/thee aanbieden en voor de rest niks hij gaat vanzelf wel drinken bij dorst wat dus niet zo is. Hij proeft wat er in zijn beker zit en tuft het er zo uit.

Hij had dus geen volle plasluiers meer wat ik ook weer niet goed vond en daarom geef ik dan toch maar 3 keer per dag een bekertje diksap.

Ik dacht misschien hebben jullie nog tips wat ik kan proberen ?

2. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Geef je flesvoeding of borstvoeding?
    Hier bij beide dames blijven aanbieden en het heeft een poos geduurd .pas na dat ze 1 jaar waren dronken ze een ruimere hoeveelheid.wel gaf en geef ik borstvoeding op verzoek zodat ze genoeg vocht binnen krijgen. (De oudste nu niet meer)
    Het is ff geduld hebben in mijn ervaring en tot de die tijd gewoon melk blijven geven en blijven oefenen met water en hier krijgen ze dus pas diksap ect nadat ze goed water drinken.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Op die leeftijd dronken ze hier nog niet echt naast de borst. Met warm weer dronken ze wel vaker aan de borst.
    Als je kunstvoeding geeft zou ik gewoon extra water aan de fles toevoegen.

4. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Met 10 maanden werd er hier overdag geen fles meer gedronken, deze weigerde hij zelf.
    Hij kreeg sinds 8 maanden drinken uit een rietjesbeker en hier was dat in het begin gewoon roosvicee, het waren toch maar een paar slokjes.
    Toen hij hier goed van ging drinken, op een ander moment ook thee aan gaan bieden, gewoon een smaakje zoals aardbei, bosvruchten, sinaasappel enz.
    Af en toe kreeg hij ook wel water, maar was er nooit zo'n fan van. Als het aan hem ligt kan hij wel 3/4 bekers (330ml) roosvicee of limonade drinken, dus ben het toen in gaan perken.
    Hij krijgt nu 's morgens bij het ontbijt en 's middags bij de lunch thee en bij de tussendoortjes krijgt hij roosvicee. Wil hij verder nog drinken of is z'n beker leeg, dan krijgt hij water.

5. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Mijne drinkt water amper, alleen in bed (hij krijgt altijd een flesje water mee in bed voor als hij wakker wordt en dorst heeft).
    Met dit weer wil ik gewoon dat hij genoeg vocht binnenkrijgt, nast ochtends 200ml melk en zijn fruit geef ik hem daarom diksap, wel heeeeel erg verdund. Ben daarmee begonnen toen hij erg hoge koorts had en echt vocht moest hebben, heb het toen steeds meer verdund, nu is het bijna water met een beetje smaak.
    Zo bouwen we af naar water, nou is mijn zoontje erg dun dus die kan de suikers wel hebben (hopelijk zijn tandjes ook). Zou dat gewoon doen, want met het warme weer is vocht heel erg belangrijk.

Deel Deze Pagina