Weet iemand mij iets meer te vertellen over spugen? En dan met name hoelang een baby daar last van kan hebben. Ik voeg telkens jbpmeel toe en van de week een keer niet, om te kijken of het spugen al over was. Maar helaas kan zij nog niet zonder jbpmeel. Ze is momenteel 17 weken oud. Hoe zal dat straks gaan met andere drankjes zoals water en thee?
Mijn zoontje is nu 6 maanden en spuugt nu heel soms nog (ook van de bijvoeding). Het is al lang niet zo erg meer als in het begin maar over is het nog niet.
Mijn jongste duurde het tot 16 maanden en sinds een half jaartje of zo niet meer als hij een hoestbui heeft of net fit is. Bekende leeftijden dat het beter kan gaan zijn rond 6 maanden, 9 maanden en 12 maanden.
Hier heeft dat tot een maand of 8/9 geduurd. We hebben tot 6 maanden comfort voeding gebruikt en toen was het spugen minimaal. Daarna overgestapt op standaard voeding ondanks dat het spugen nog niet helemaal over was, maar hij had er geen last meer van. Pas toen hij echt goed van de bijvoeding at en wat minder melk kreeg ging het over. Hier heeft hij met water/ thee e.d. nooit echt gespuugd, maar hier dronk hij vaak maar kleine beetjes van, steeds een paar slokken. Pas veel later ging hij echt goed wat drinken, maar toen was het spugen zo goed als over.
Het werd hier duidelijk beter toen ze meer 'rechtop' gingen leven (zitten, kruipen e.d.) en redelijk wat bijvoeding aten. Rond 9 maanden dus. Toen is het eigenlijk in rap tempo verdwenen .
Hier wordt er nog regelmatig gespuugd, kleine is bijna 6 maanden. Ga er vanuit dat het minder wordt als hij niet meer zo hoeft te liggen en hij was meer rechtop kan.
Hier is het rond 9 maanden gestopt Dochter spuugde echt veel, ook fp. Gp iets minder omdat dat vaster is. Sinds ze meer beweeglijk is, is het beter. En haar maagklep zal nu ook eens tegoei werken he Heel afentoe geeft ze nog wel eens een gulpje terug, maar dat is nog zelden Ik vind het zalig, vroeger moest ik haar bijna een uur na elke maaltijd recht laten zitten en nu laat ik ze bijna meteen rondkruipen en doen Ik heb nooit de melk ingedikt
Hier spuugt hij nog steeds af en toe, in ieder geval elke dag een keer. Het ging wel veel beter toen hij rechtop kon zitten. Nu staat en loopt hij ook veel overal langs, en ik denk dat het daarom nog beter gaat. Maar als hij na de papfles (waarna hij nooit een boer laat) meteen druk gaat kruipen, dan spuugt hij bijna altijd wel.
Onze meid is 8 maanden en spuugt nog steeds elke dag meerdere keren. Maar last heeft ze er niet meer van ondanks ze reflux heeft.ze spuugt zowel haar melk, als sap/water en bijvoeding uit
Hier spuugt ze ook nog steeds. Geen golven maar elk 15 min wel een mondje. Ook terwijl ze kruipt of gewoon in bed ligt maakt allemaal niet uit. Hopelijk word het minder als ze straks goed zit..
Hier wordt ook nog gespuugd, met bijna 9 maanden, maar al lang niet meer zoveel als een paar maanden terug. Met 6 maanden ging het ineens wat beter. Wij gebruiken Tammi (puur jbpm) en zijn van 1/4e theelepel naar 1/8e theelepel gegaan. Dat is de perfecte dosering op dit moment. Thee en water dikken we ook in overigens, want dat is ook te dun anders.