Hallo mama's, Dit zal vast al het zoveelste topic zijn over darmkrampjes, maar ik wil toch graag even mijn verhaal kwijt en misschien zijn er nog mama's met tips of adviezen. Eigenlijks vanaf de geboorte heeft mijn zoontje nu 10 weekjes oud, al last van krampjes. Dit was zo heftig dat we echt hele dagen met hem aan het lopen waren om hem maar wat te kalmeren. Hij is met 2.5 week opgenomen in het ziekenhuis ter observatie. Hij spuugde veel, huilde eigenlijk de hele dag. Na 3 dagen kwamen hun er achter dat er niks met hem aan de hand was en dat hij gewoon een erg alerte baby is die nog niet zo goed met prikkels om kan gaan. Wel zijn ze zijn voeding gaan indikken, want hij spuugde toch wel wat veel, en zijn ze hem gaan inbakeren tegen de onrust. Kortom de klachten werden veroorzaakt door onrust en oververmoeidheid. Wel ging het met het inbakeren en behulp van de 3Ren een stuk beter, al waren de krampjes nog niet verdwenen. Met 4 weken zijn we bij cb geweest en die constateerden een beginnende afplatting van zijn hoofdje, dus ook maar weer naar de kinderfysio. Hier konden we toen hij 5 weken oud was terecht en hebben een zijliggingskussen mee gekregen. Maar nu konden we dus niet meer inbakeren. Met de ritme rust en regelmaat ging het aardig goed maar de slaapjes overdag zijn toch een stuk minder geworden. Met als gevolg weer ergere darmkrampjes meer onrust en huilen. Ook had hij er een echt huiluurtje voor terug gekregen. Nu is de kleine dus 10 weken oud. Hij slaapt overdag bijna helemaal niet meer en de krampjes worden steeds erger. Wel houden we ons nog zoveel mogelijk aan het ritme rust en regelmaat voor zover dat lukt. S 'nachts gaat het allemaal prima, hij slaapt van ongeveer 19:30 tot 01:30 en dan krijgt het nog een flesje en dan slaapt hij meestal nog 5 a 6 uurtjes. We worden wakker, verschonen hem hij krijgt een flesje en we knuffelen of spelen nog even totdat hij begint te gapen en dan gaat hij weer naar bed. Dit is meestal tussen 60 en 70 min wakker. Hij valt vrijwel altijd meteen in slaap maar word dan na 10 min weer wakker door de krampjes. En hij wil zo graag slapen want hij is dan zo moe. Dan blijf ik bij hem totdat hij weer slaapt en dan duurt het verschillend van 20 min tot een half uurtje dat hij weer wakker word. Hij ligt dan meestal heel erg veel scheetjes te laten in bed en heeft dan echt veel last, daarna slaapt hij ook bijna niet meer. Hij is verder niet huilerig als hij bij ons is en last van de krampjes heeft. Ook geprobeerd om hem dan maar uit bedje te halen en bij mij op de borst te laten slapen. Dit doet hij eigenlijk niet meer want dan is hij alleen nog maar aan het rond kijken. Kortom ik ben bang dat ik straks weer met een oververmoeide baby zit. (als hij dat al niet is) We hebben dit nog aangekaart bij het cb en de huisarts. Beiden zeggen alle baby's hebben krampjes alle baby's huilen en de ene baby heeft meer slaap nodig dan de andere. Wel denkt het cb dat hij reflux heeft ondanks het indikken spuugt hij bijna niet meer, maar slikt hij wel veel dik slijm terug en lijkt er dan wat op te kauwen. Maar zolang hij goed groeit er niks aan het handje is. Daar schiet ik dus niks mee op. Hij krijgt borstvoeding in fles, en hero standaard 1. We hebben een dokter Brown fles en hij krijgt voor elke voeding infacol. Hier is het al een stuk beter van geworden. Ook zijn we 2 weken geleden begonnen met orthiflor start. Ook gaan we dinsdag voor het eerst naar een osteopaat om te kijken of die ons kan helpen. Zo een heel verhaal geworden, Ik hoop dat er mama's zijn die dit herkennen en misschien nog goede tips hebben.
Koop probiotica ABc dolfius of iets sterkere darmocare infantis. Het helpt erg goed. Vooral ontlasting gaat erg goed worden. Er is ook andere oorzaak mogelijk door heftige darmkraampjes: allergie op koemelk. Maar dan naast moet je nog andere sympthom(en) hebben. Je kan in apotheek 2 pakken pepti kopen en 2wk zelf uitproberen mocht hij beter op worden dan terug naar ha/ka ermee dan heeft hij allergie of intolerantie. Nog goede een oplossing is osteopaat. Ik herken dat over slapen en kraampjes. Oudste: enorme huilbaby. We wisten niet waar het zoeken. Met 5wk zaten we doorheen: - slaappoli gehad (inbakeren en 3rs, verder 5s methode-hielp goed). - osteopaat gehad (kiss) hielp erg erg goed. Ze poeptr ineens elke dag, sliep rustiger, reflux minder, huilde amper - comfort tegen reflux - pepti (gaf geen verandering) Dus na al dat ging het 1000x beter maar ze bleef nog 1.5 jaar buikpijn hebbem in avond/nacht en pas na keurtje probiotica ging dat gelijk over. O js ze had buikkrampem pas 2e week na de geboorte. Jongste gelijk tweede dag na de geboorte Jongste: ook (hoe kom anders?) enorme huilbaby. Ik herken veel van oudste: alertheid, wakker continu, wenig slaap, buikpijn. Alleen jongste krijgt probiotica en heeft enorm goede ontlasting. Ook als oudste pijn haf kon je troosten hiet niet we lopen wiegen uren zeblijft krijsen, ze knijpt tot pijn in mijn nek van pijn. En ze is verkouden va geboorte continu al maand lang terwijl ze is niet echt ziek ook hoest ze tijdens/na flesje. Heeft geen reflux, osteopaat bij 2wk zei dat ze okey is maar we gaan volgende week nogmaals.., Dat alles is aanleiding geweestdatha verdenkt koemelkallergie. Volgende week kunnen we bij kinderarts terecht gelukkig.
Wij hebben bij onze middelste abc dophilus gebruikt en ingebakerd en dit hielp erg goed,onze oudste bleek wel kma te hebben en daar lag bij hem de oorzaak,maar om zomaar op de pepti over te gaan stappen lijkt me niet handig. Zoiezo is t erg dure voeding en dit moet eerst getest worden of je kindje kma heeft en dan krijg je t vergoed,mits je zorgverzekeraar t vergoed natuurlijk. Heel veel succes,weet dat t slopend kan zijn
Hij krijgt al orthiflor start. Dat is toch het zelfde als die abc dolfius? Sinds we hier mee gestart zijn heeft hij elke dag een flinke poepluier. Soms zelfs 2. Maar verder heb ik niet echt het idee dat het wat doet. Hij geeft wel meerdere dingen die niet helemaal oke zijn. Soms nog spugen, ruikt ook zuur. Maar volgens de ka geen reflux. Door de onrust kunnen ze dezelfde symptomen hebben als reflux. Maar dan komt het dus Door oververmoeidheid. Wel heb ik zelf nog vaak mijn twijfels. Maar tijdens de opname ging het goed en de eerste 2 weken daarna ook redelijk. Al waren de klachten niet helemaal weg. Maar is het dan ook zo met KMA dat ze er snachts geen last van hebben?
Ik heb ook zo'n kind wat veel last van darmkrampjes heeft. En ook veel spuugt. En ook snel oververmoeid is. Dat je orthiflor bent gaan gebruiken scheelt al. Bij ons werkte dat goed. Ik heb ook heel even johannesbroodpitmeel gebruikt om de voeding in te dikken, maar daar werden de krampjes echt mega van! Dus ik weet niet of je dat gebruikt, maar daar kan je ook nog aan denken. Verder werkt voor het een boeren ook heel goed. En minimaal 3 uur tussen de voedingen laten. Hier zijn ze ondertussen van de een op de andere dag een stuk minder geworden. En slaapt ze overdag ook een stuk beter. Nog steeds heeft ze er veel last van, maar ze raakt er niet meer oververmoeid door. Soms nog wel, en dan worden de krampjes ook erger. Wat bij ons trouwens ook goed werkte was haar dragen in den draagzak.
Elk probiotica heeft eigen stammen. Ik zou dolfius of darmocare proberen. Ook is handig probiotica veranderen. Ik gaf maand darmocare nu stap ik op solgar over wellicht is beter. Darmkrampen kan ook door probiotica komen voraal eerste 2wk dals dat blijft dan reageert het lichaam op deze stammen niet fijn. Gewoon andere merk geven Pepti kost iets van 20 euro per pak. In 99% gevallen ha/ka zegt je eerst zelf 2wk betalen en bijhouden veranderingen. Bewaar bonnetjes. Als dat bewezen is krijg je dat vergoed later. Tja bij mijn oudste hoorde ik ook continu: ze is te alert, wil te veel doen/kan niet, extreem hooggevoellig etc. Uiteindelijk blijkt ze indd voorsprongen in ontwikkelingen hebben continu, ze slaapt/sliep nooit door, slaapt weinig, hersens altijd in werking, indd hooggevoellig, regime etc kind. Maar ook dus eczeemkindje pas met 13mnd ontdekt en vrij heftig. Sindsdien ze is op sterke hormonen, homeopatie, electroaccupunctuur etc. Alle bloedtesten op allergie waren negatief, uiteindelijk na lange weg bij eczeemcentrum belandt waar werd vastgesteld dat eczeem bij haar aanleg in cel in huid. Dus heeft in 99% niets met voeding te maken. Dieteen hielpen ook niet btw.. Maar goed dus geen alleegie wel enorme huilbaby met darmklachten
Hij krijgt wel jbpm door de voeding want anders is het flesje leeg binnen 5 minuten. Met als resultaat de hele voeding die er weer uit komt. Verder al alles geprobeerd bedje schuin zetten enz, maar jbpm is het enige wat helpt de voeding binnen te houden. Dragen in de draagzak is hier geen succes, meneer blijft dan vrolijk van voeding tot voeding om zich heen kijken. Ook als je de doek wat hoger optrekt maar dan kijkt meneer mooi naar boven. Ook wil slapen bij mij op de arm niet meer. Dan gaat hij ook mooi rondkijken. Ik kan altijd als het potje orthiflor op is nog een andere proberen. Misschien dat dat beter helpt. Hij laat zich nou trouwens wel goed troosten. Dus wat dat betreft is er al wel een hele verbetering Klinkt heftig allemaal piccolina. Hoop dat het nu allemaal wat beter gaat!
Heb je al difrax fles met dr brawn prematuur speen geprobeerd? Gaat echt 20 duren! En ipv jpbm kan je beter omneo/comfort voeding kopen! Let op minimaal 2wk tijd geven
Difrax flessen waren hier een drama. Wel de difrax speen op de dr brown fles en dit gaat goed. Duurt minimaal 20 minuten nu. Maar die comfort voeding, daar zit toch ook gewoon jbpm door dacht ik? of is dat niet zo?
Nee is niet zo (geloof ik) hier in elk gevaal advies cb comfort ipv jbpm bij flesvoeding. Ik lees ook ovet voorkeurshouding? Zou zeker naar osteopaat gaan want dat alles heeft verband. Toevalling zware zwangerschap gehad?stress?medecijnen?problemen? Of snelle bevalling of juist erg lange? Problemen bin uitdrijving of keizersnede? Tang of vacuumpomp? Dat heeft invloed op vliezen van baby. Darmkrampjes, slaap, huilen, reflux kan osteopaat behandelen want het kan zijn reflectie op "kiss" 1e hier erg zwame bevalling, zwangerschap met pre eclampsie, spoed keizersnede: nek zatvast (kiss). 2e probleemloze zwangerschap, geplande rustige keuzersnede: geen kiss Ik zou dus als ik jou was zsm naar baby osteopaat gaan. Mocht hij zeggen dat alles prima is dan verlies je niets in vele gevallen nemen ze niet eens geld voor. Mocht iets zijn dan na 2 dagen zie je al verschil.
Baby heeft de hele zwangerschap in de stuit gelegen en omdat hij rond de 4 kg was geschat hebben we een geplande keizersnede gehad. Op het eind was mijn bloeddruk zeer hoog dus daar heb ik de laatste 3 dagen van de zwangerschap nog medicatie voor gehad. Dinsdag hebben we de eerste afspraak bij de osteopaat.
Nou dat denk ik dat hij iets kan voor hem doen. Laten we hopen in elk gevaal baar niet schadt niet! Sterkte!
Hey! Het had ons verhaal wel kunnen zijn! Eigenlijk alles hetzelfde behalve de opname. Wat wij hebben gedaan. - manueel therapeut 2x ivm flits bevalling - osteopaat 2x heeft voorkeurshouding aangepakt en verknelling van organen aan die zijde. - Ranitidine gestart tegen de reflux, bedje schuin etc - Pepti gestart want van speciale reflux voeding kreeg hij enorm harde ontlasting. Bij deze flessen doen we wel Nutriton. - inbakeren, voorzichtig met zijslaper ook ivm afgeplat hoofdje Helpt het allemaal? Ja volgens mij wel. Hij is nog steeds onrustig maar hij slaapt zga door! Van Ca 00.00 tot 05.30. De kinderarts weet nog niet zeker of hij Kma heeft maar de pepti is sowieso lichter en rustiger op de buik. Wij moeten nog even inbakeren maar binnenkort als hij zo goed blijft slapen gaan we hem weer proberen in z'n slaapzakje te leggen. Met mouwen! Die geven toch wat meer veiligheid gevoel. Tenminste goede ervaringen mee met m'n dochter. De zijslaper gebruiken we ondanks het inbakeren nog steeds. We leggen onze zoon niet helemaal schuin maar hij heeft nu toch een steuntje in de rug zodat z'n hoofdje netjes opzij valt. Maar ik kom regelmatig bij hem en dan ligt hij toch weer "verkeerd". Probeer hem overdag rechtop te dragen bij je. Lekker tegen je aan terwijl je thee drinkt en tv kijkt ofzo. En leg hem bijv dan even in z'n bedje. Ikzelf heb een draagzak aangeschaft om m'n zoontje regelmatig in rond te dragen. Gaat best goed! En omdat hij daardoor meer rust heeft word het slapen ook beter omdat hij dan niet zo oververmoeid raakt. Wij zijn trouwens gestopt met de homeopathische anti krampjes middeltjes. En.. Geen idee of het daardoor komt maar het gaat beter. Van infacol kunnen sommige kindjes het extra zuur krijgen namelijk (heb ik gelezen oa op dit forum). En, mijn troost is dat na 3 maandjes a 4 maandjes de krampjes echt weg zullen zijn. Tenzij er natuurlijk meer aan de hand is. Probeer iig een osteopaat. Mocht je er 1 zoeken in omgeving Rotterdam dan kan ik je er wel 1 aanraden! En meid, hou vol! Je doet het geweldig en je bent mega sterk. Heb bewondering voor je hoe je het allemaal doet want ik weet het, het is loodzwaar! Liefs 🍀
Vond het erg op mijn verhaal lijken. Mijn dochtertje huilde vanaf dat ze 2 weken was en dat ging van kwaad tot erger en krijste heel de boel bij elkaar. Op en gegeven moment was ze zelfs niet met tevreden op de arm, buik of als we haar rechtop hielden. Ook slikte ze veel en rook ze ook zuur, flesjes waren ook binnen no time op een dat met de dr. Brown fles en prematuur speen . 'S nachts sliep ze wel maar puur omdat ze zo vermoeid was van hey huilen. Op een gegeven moment zijn we naar de seh geweest en aangegeven dat we er helemaal doorheen zaten en hebben ze dr een week opgenomen en hierin bleek toch dat ze verborgen reflux heeft. Daar is de zantac opgestart icm inbakeren en RRR en de 5s methode. Omdat dat niet voldoende hielp krijgt ze nog na elke voeding 1 ml gaviscon voor het omhoog komen van de voeding Nutriton kreeg ze alleen maar krampen van. Ik zou je adviseren om nogmaals met de kinderarts reflux te bespreken icm met evt. Kma dat gaat vaak samen. De hele dag darmkrampjes klinkt mij nl erg onwaarschijnlijk en als dit al zo is zou ik toch denken aan evt allergie. Succes meid en laat je niet afschepen en geloof me het word beter als de juiste weg gevonden is... Ik weet hoe zwaar het kan zijn de hele dag met een huilende baby te zitten. Mijn ervaring is ook dat ze nogal gauw de term darmkrampjes gebruiken of huilbaby. Mijn dochter werd zelfs nadat de reflux was geconstateerd nog een huilbaby genoemd terwijl dat kind gewoon huilde van de pijn! Nu huilt ze amper enkel dr huiluurtje en meer niet...
Ons zoontje had KMA en vaak in de nacht sliep hij juist wel Overdag was een drama met alleen maar huilen, krampjes, scheetjes laten en met zijn benen trappen. Als ik jou was zou ik niet teveel tegelijk gaan proberen. Wij gebruikte infacol en op aanrade van de kinderarts zijn wij er meteen mee gestopt omdat het juist erger werd. Hadden verschillende probiotica's gebruikt maar niks hielp. Zoals iemand anders al aangaf is dat sommige kindjes heel heftig op koemelk kunnen reageren of het juist te zwaar valt voor ze. Zou een doorverwijzing gaan vragen bij je huisarts om een kinderarts te bezoeken. Zou zelf haast denken reflux of kma? Oh ja en omdat hij goed groeit is er niks aan de hand is zo een onzin. Mijn zoontje groeide als kool +2.5 lijn en had toch echt kma.
Ja precies mijn dochtertje groeide ondanks de reflux ook gewoon heel goed hoor das echt onzin wat ze zeggen
Hier bij ons zeggen ze dat ze pas medicatie gaan geven als de kleine niet meer goed groeit. Toen hij opgenomen is geweest ging het allemaal redelijk goed. Dus de conclusie van de KA was dan ook dat hij niks mankeerde. Ik vind het een beetje eng om daar weer naar toe te gaan. Baby werd opgenomen in het huilbaby protocol en we werden behandeld alsof we hem iets aan gingen dien ofzo. Moesten daar in gesprek met maatschappelijk werker etc. Klinkt misschien stom maar ik heb er totaal geen moeite mee dat het hier overdag niet lekker gaat. (Ik hou het nog makkelijk vol) Waar ik wel moeite mee heb is dat hij pijn heeft en we hier niks aan kunnen doen. Ik voel me gewoon niet serieus genomen. Ik zal straks als we weer wakker zijn toch maar weer eens de huisarts bellen. Ben benieuwd wat ze nu weer zeggen. Kleine man heeft nu van 19:30 tot 03:00 geslapen. Dus de huisarts zal wel weer zeggen dat hij snachts zo goed slaapt hij overdag misschien minder slaap nodig heeft. Nou ja we zien wel weer, hopelijk stuurt hij ons weer Door naar de KA en dan kijken wat ze daar weer zeggen. Ik laat hem in ieder geval niet weer opnemen!
Ok ik corrigeer mezelf even. Mijn kleine man heeft me ieder uur wakker gemaakt vannacht. Meneer is z'n inbakerdoek ineens zat ofzo... beide armen los en zelfs het klittenband was los.. zucht! Hopelijk kan hij het snel weer hebben om in z'n slaapzakje te slapen! Oh en dat was bij de 1e ka die wij spraken ook... zo van Ja maar jullie kindje groeit super dus hij heeft geen reflux ziekte. Ik zei joh ik ga niet zitten wachten tot hij bloed spuugt en af gaat vallen hoor! Of u schrijft ranitidine voor of ik zoek een andere arts die het wel wil doen.. en voila gelukt!
Ligt aan de merk voeding. Van Hero baby heb je comfort voeding, dit is voor bij spugen en moeizame ontlasting en bevat jbpm. Van Nutrilon heb omneo-comfort, deze is vooeding bevat geen jbpm. Zie; https://www.hero.nl/kindervoeding/assortiment/hero-baby-comfort-2?gclid=Cj0KEQjwqNiwBRDnq93MioaqtKQBEiQAb7EznxQYrwYaC93C0VgpNr9HluT5O5pFu9d_FTCrvdAcykMaAouw8P8HAQ&gclsrc=aw.ds En https://www.nutriciavoorjou.nl/shop/nutrilon/omneo-comfort-2/8712400110105/ @ts, reageer later uitgebreider. Nu eerst eigen kindje naar school brengen