Hoi, Ons zoontje is 7 weken. Hij weegt bijna 5 kilo. Hij krijgt nu 150 met 5 scheppen Friso standaard. Maar hij blijft maar huilen na de fles en komt echt om de 3uur en soms korter. Hij zit op 6 a 7 voedingen per dag. Ik heb Johannesbroodpitmeel geprobeert maar hier gaat hij erg van aan de diarree. Ook Friso extra helpt niet. Dan huilt hij de hele avond van de krampen. Moet ik nou 180 gaan geven? Volgens het CB is dit teveel. Net om 17.00u heeft hij 150 met 5 scheppen gehad. dan heb ik 160 a 165 voeding. Dit gaat altijd op. Toen werd hij weer onrustig en een speen stilt hem ook niet. Toen heb ik nog een keer 30cc gemaakt en nu is hij wel tevree... Wat denken jullie? Ik hoor het graag!
Je hoeft niet alle voedingen op te hogen. Kijk eens wat er gebeurd als je begint met een wat groter ontbijt? Hou hem zeker 30 minuten overeind... misschien huilt hij niet van de trek maar juist van de voeding. Ook een beetje extra water kan helpen (max 10 cc geloof ik)
Misschien is er een andere reden dat hij huilt? Onze zoon huilde de eerste weken ook heel veel en wij dachten dat het kwam omdat hij honger had, dus ik bleef hem aan de borst leggen. We hebben op een gegeven moment voor de voeding infacol gegeven, we zijn naar de osteopaat geweest voor zijn nek, oefeningen van de fysiotherapeut gedaan en ik ben gestopt met de borstvoeding omdat het niet op gang kwam. Door dat laatste kreeg hij regelmaat in de voedingen. Ik weet niet welke van de 4 de reden is geweest, of misschien alle 4, maar hij was ineens een heel vrolijk ventje. Wat ook een tijdje hielp, was de bondolino draagdoek. Als ik ging lopen, viel hij zo in slaap. Lopen zonder draagdoek hielp ook, maar daar krijg je op een gegeven moment pijn in je arm van
Ik ben ook naar een osteophaat geweest omdat hij ook veel huilde bij het verschonen. Maar met zijn nekje is alles prima in orde. dat langer rechtop houden doe ik al vaak. gewoon tegen me aan zoals hij boert. Maar dat vind hij vaak niet leuk. Hij wil niet op zijn buik liggen moet ik hem dan rechtop laten zitten? Maar vinden jullie 180 dan ook teveel? Mischien alleen 180 in de ochtend als ontbijt en in de avond voor het slapen?
Ik legde hem altijd in mijn armen en ging dan lopen, niet rechtop vasthouden. In de doek was hij rustig, omdat hij zich denk ik geborgen voelde. Ik vind 180ml wel heel veel. Wij zitten nu ook op 180ml en onze zoon is iets ouder dan 3,5 maand. Zelfs het cb vond 180ml al wat hoog, omdat het aan de top zit zeiden ze. Is hij ook heel onrustig met drinken (armen zwaaien)? Misschien kun je hem in een doek wikkelen (hoeft niet heel strak), zodat hij zich wat meer geborgen voelt. Toen ik enkel op flesvoeding overstapte, werd hij ook rustiger. Wij hebben Nutricia standaard. Misschien dat proberen? Dat we regelmaat hadden in de voeding ineens, heeft denk ik ook wel geholpen. Wij hebben ook vanalles geprobeerd en ineens was het goed. Waar het precies aan gelegen heeft weten we niet Helaas kunnen ze niet praten en voel je je soms zo machteloos
Misschien tussendoor even stoppen met drinken en een speentje geven. Soms hebben ze nog een enorme zuigbehoefte als een fles snel op is. Weet natuurlijk niet of het bij jullie helpt. Of hij heeft last van krampjes?
Met 5 kg mag je zoontje maximaal 900cc voeding per 24 uur. De richtlijn is nl 150 cc per kg per 24 uur en de 900cc van hierboven is al met de max van 180cc. Tevens is er naast deze richtlijn nog de max van 1 liter voeding ofwel 30 schepjes per dag. Je gaat niet alleen over de 900cc heen, maar zelfs over de liter! Dit kan voor een keertje misschien geen kwaad, maar bij deze leeftijd met zoveel dus wel. Ophogen mag en kan echt niet!!! Wat kan je wel doen? Ik denk dat hij niet huilt honger maar van de pijn. Ik denk dat hij last van de reflux heeft en daardoor huilt en de pijn weg wil drinken. Slikt hij veel? Spuugt hij veel? Ruikt hij zuur uit de mond? Hikt hij veel? Zo ja; zeer waarschijnlijk reflux. De eerste stap om dit aan te pakken is onderstaand; - ga terug naar kleine flesjes; 90/3 of max 120/4 is mooi op deze leeftijd. - na elke voeding minimaal 30/45 minuten overeind houden - zorgen dat elke voeding minimaal 15 minuten duurd (dr browns fles kan hier evt goed bij helpen) - alles waar hij in/op ligt met het hoofdeinde flink omhoog zetten. - zorg dat hij goed boert. - zorg voor zoveel mogelijk rust en regelmaat. (Liever slapen in een draagzak of op je arm dan huilend in bed. Huilen verergert reflux) - draagzak/doek (ergonomisch) kan een uitkomste zijn. Eventueel kun je proberen in te dikken met pure jbpm, dit is iets anders dan nutriton. (De toevoegingen in nutriton zorgen voor bijwerkingen) Werkt het niet ga naar je ha. Er zijn medicijnen die het maagzuur minder zuur maken en dus voor minder pijn zorgen. Evt via ka. Denk je dat het geen reflux is? Ga naar je ha.
Hoi Tja moeilijk. Heb dit al eens aan het cb gevraagd. Die zeggen dat het geen reflux is. Ik had de difrax flessen maar als ik die niet regelmatig uit ze mond haalde dan was het in 5 min op! Hij trok ze ook vacuüm. Hij heeft vaak de hik. Al vanaf de geboorte. Heb nu sinds 2 weken de dr brown fles. Gaat nu stuk beter! Hij doet min een kwartier over de fles. Hij hikt ook minder. De ene dag geeft hij regelmatig wat terug soms helemaal niet. Zijn ook geen grote hoeveelheden. Ik Denk eerder dat hij rust en regelmaat moet hebben. Hij sliep al bijna 2 weken 6u per nacht. Nu ineens niet meer. Hij jammert maar. Overdag is hij heel veel wakker en doet kleine hazen slaapjes. Ik Denk dat hij per 24u maar 10u slaapt. Tis mijn eerste kindje. Ik weet niet goed hoe ik dat ritme erin moet krijgen. Als hij zo huilt dan pakken we hem vaak op. Ik wil hem wel laten liggen maar soms is hij zo overstuur dat hij helemaal t rood aanloopt en gaat hoesten. Ja dan kan ik hem toch niet negeren? We hebben een soort van wrap waar we hem inleggen. Hij is erg bewegelijk met zijn handjes. Slaat zichzelf en mept zijn speen uit zijn mond. Maar hij word steeds sterker en wurmt zich eruit. Pff Ik weet het echt niet meer. Ik wil het zo graag goed doen voor dat mannetje! Zodat hij lekker in zijn velletje zit een de rust krijgt die hij nodig heeft. En zo krijg ik ook meer rust. Hij kan nooit rustig in de box liggen of in bed zonder in zijn wrap te liggen en zonder speen. Maar om de havenklap ligt die speen eruit en begint ie weer. ..
Hoi speklapje, Moeilijk is dit he? Hier ook ons eerste kindje en je wilt het gewoon allemaal zo goed doen voor je ventje!! Inderdaad zorgen dat je eerst reflux uitsluit. En wat het inbakeren betreft, is de puckababy misschien een optie? Die heeft klitteband om de handjes beneden te houden en ook een rits om hem te sluiten. Daar kan hij zich met geen mogelijk uitwurmen. Wij gebruiken de puckababy sinds onze kleine man 4 weken oud is (hij is nu 2,5 maand) en ik ben er echt super blij mee!!! Hij is heerlijk rustig daardoor. Overdag leg ik hem er niet in, omdat hij ook moet leren om zelf te slapen. O ja, ik zag dat iemand zei dat 180/6 niet mag en niet kan. Hier dus wel. Met 7 weken oud overgeschakeld van 5 flessen van 150/5 naar 4 van 180/6. Ik geef hem friso hypo allergeen dus hij wordt nu wel een beetje hongerig aangezien de hypo allergeen halve eiwitten bevat ipv hele eiwitten zoals in standaard. We zijn nu heel rustig aan het overstappen naar standaard zodat hij misschien iets langer verzadigd is. Dit moet echter bij ons mannetje heel rustig gaan, omdat hij anders echt veel pijn heeft door de kramp. En inderdaad, het cb is er niet super over te spreken geweest dat ik vroeg over gegaan ben naar 4 flessen en ook de omgeving niet. Daardoor heb ik natuurlijk zoals iedere moeder even getwijfeld of ik het wel goed deed. Heb toen 2 dagen geprobeerd om er toch 5 flessen per dag van te maken, maar mijn mannetje werd daar zo onrustig van dat ik na 2 dagen besloten had om hem te vertrouwen en sindsdien is hij ook weer rustig. Wat ik hiermee wil zeggen is dat je jezelf en je kindje moet vertrouwen en dan komt het allemaal goed!!!!!
Ik sluit me aan bij Averlhach. Dit kan ook heel goed komen door teveel drinken per keer. Daarbij, gezien de leeftijd, je kind kanook heel goed regeldagen hebben.
Hoi hoi! Lastig hè? Ik herken het wat je schrijft. Hier was de oplossing voeding voor hongerige baby's. Pauze tussendoor en na de fles een speentje aanbieden. Als je kindje tevreden is komt er al gauw een ritme. Althans hier wel. Succes! Edit. Lees dat je al friso extra hebt geprobeerd. Daar moest onze zoon ook wel even aan wennen. Wij doen er een klein schepje nutriton door. Niet de hoeveelheid wat op de verpakking staat maar echt minder. Hier gaat het na lang zoeken super. Hoop voor je dat dat voor jullie ook zo zal zijn.
Het cb is niet voor medische problemen! Mijn oudste was volgens hen kerngezond en had echt nergens last van. Uieindelijk bij een ka vastgesteld; verborgen reflux, kea (koemelkeiwitallergie) en kiss. Nee hoor, medisch niets aan de hand :x Daarnaast; elk kindje heeft reflux, alleen de meeste hebben er geen last van! Reflux is nl het maagklepje wat niet goed afsluit, dat is bij elke baby zo. Alleen de mate waarin en hoeveel last ze hebben, dat verschilt. Regelmaat is toch zo in te bouwen? Regelmaat is nl alleen maar dat je ritme voorspelbaar wordt. Dus elke keer flesje-knuffelen-evt in de box- slapen (waar dan ook). Boek van Stefanie Lampe schijnt goed te zijn. Laten huilen moet je niet doen, is mijn mening. Onderzoekers van slaaptraining (in bed laten huilen) gaan ook uit van kindjes vanaf 6 maand. Houveel huilt hij en hoe lang? Als het meer dan 3 uur per dag is en elke dag, ga naar ha en vraag verwijzing naar ka. Laat het medische uitsluiten, maar ga aub niet grotere flessen geven. Je mag echt max 900cc voeding geven! Met meer voeding heb je nu misschien rust, maar straks een kindje wat problemen met nieren oid heeft!
Ik onderandere. Mede omdat ts 6 a 7 flessen per dag geeft. Zelfs bij 6 flessen zou ze 36 schepjes gaan geven, lijkt mij niet aan te raden. Voor een enkel kindje zal het helpen, maar doorgaans is het niet te adviseren zulke flessen zo jong te geven. Tussen de 3 en 4 maanden krijgen ze meer honger. Als je voor de 3 maand al 180/6 geeft kun je niet meer omhoog. Iets wat jij ook ervaart, kwa verzadiging?
Wij zijn er sinds deze week achter dat ons zoontje verborgen reflux heeft. Bij ons helpt het heel erg om hem op zijn zij te laten slapen. Echt een wereld van verschil. Buik vindt hii nog beter, maar dat durven we nog niet zo goed 's nachts!
Wij zijn trouwens naast alle eerder genoemde dingen ook overgestapt op de dr. Brown fles en hebben aan 1 kant boeken onder het ledikant gelegd, zodat hij iets schuin ligt. Rust en regelmaat is wel goed voor de uk. Weet hij ook waar hij aan toe is. Waar ik ook veel aan heb (proberen te begrijpen wat er in zijn hoofdje omgaat en waarom hij de ene keer meer huilt dan de andere keer), is de "Oei, ik groei" app. Het klopt precies bij mij. Bij onweer is hij heel onrustig en huilt hij veel meer en bij zonnetje is hij veel vrolijker.
Averlhach: Qua verzadiging begin ik het nu te merken dat hij wat meer honger krijgt, maar dit komt voor een groot deel door de hypo allergene voeding die wij nog steeds geven en die maar de helft aan eiwitten bevat als dat standaard heeft. Heb geprobeerd om het advies van het cb uit te voeren (3 schepjes standaard, 3 schepjes hypo) maar dat is verre van een succes gebleken. Hij heeft erg gevoelige darmen en raakte compleet overstuur. Doe dus nu 1 schepje standaard en 5 schepjes hypo allergeen en dit gaat tot nu toe goed. Als hij vanavond redelijk rustig blijft, ga ik morgen 2 schepjes standaard doen en 4 schepjes hypo.
Als een baby alleen hypo-allergeen heeft gehad is dit onzin. Cb weet daar ook praktisch niets van af. Als het aan de h.a. zou liggen; waarom kon ik van h.a. probleemloos overstappen naar pepti en vervolgens naar nutramigen. Zonder meer te hoeven geven? H.a. is idd sneller verteert, maar een kindje die altijd h.a. heeft gekregen zal niet de overstap 'moeten' maken naar standaard ivm verzadiging. Vb als jij altijd wit brood eet (en nooit bruin brood hebt gehad), zal jij niet de overstap moeten maken naar bruin brood omdat je niet verzadigd raakt van wit brood. Als jij echter standaard bruin brood eet zul je merken dat wit brood minder verzadigd. Als je dan wit brood eet zal je idd meer moeten eten. En betreft overstappen naar standaard, zolang hij nu tevreden blijft zou ik niet het risico lopen op krampen en pijn en dus doorgaan zoals je nu doet.
Je klachten zijn herkenbaar. Hier hebben we er ook mee te maken gehad. Allereerst hebben we de voedingen weer verkleind en daarna zijn we overgegaan op een combinatie van gewone voeding en voeding voor hongerige baby's. Verder de voeding ingedikt met jbpm en de dr. brownflessen aangeschaft. Het was even ploeteren, maar na een dag of 3 was er een goed ritme en heeft ons manneke geen klachten meer gehad voor wat betreft de voeding. Het is een kwestie van zoeken en als je iets probeert, zoals verdikken met jbpm, probeer het dan een paar dagen en niet 1 keer. Verder, houd je echt aan de max hoeveelheid die jouw kleintje op een dag mag hebben. Die max is niet voor niets ingesteld.