Dochter wil niet schoongemaakt worden tussen de beentjes.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door A2CA, 15 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. A2CA

A2CA Niet meer actief

Hallo meiden,

Ik zit met het volgende, sinds een maand of 2 wil mijn dochtertje niet meer zuiver gemaakt worden tussen de beentjes met de luier verschonen.
    Ze knijpt stevig haar benen tegen elkaar, begint te huilen/schreeuwen en roept dat ze pijn heeft. De eerste keer was ik radeloos, ben meteen gaan vragen bij mijn schoonmoeder wat er was maar bij haar deed ze het ook.

Nou vertrouw ik mijn schoonouders voor 100% maar ik vraag me af wat dit is, als ze gepoept heeft mag ik wel haar kontje zuiver maken maar tussen de benen dus niet, ook niet als ik haar laat zien dat het vies is daar. Net dus weer.

Ik kom dus ook niet goed ertussen om het zuiver te maken en ik wil ook niet de beentjes 'openbreken' om er maar tussen te komen want de manier hoe ze doet is echt niet om aan te horen:( Kan zijn dat daardoor misschien wat ontlasting is blijven zitten en het alleen maar meer pijn gaat doen, ik mag geen sudocreme ertussen smeren helemaal niks.

Ik ben echt ten einde raad, naar de huisarts wil ik nog niet omdat ze meestal nogal hard zijn voor kindjes, wie herkent dit?

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Mag het wel met bijv douchen/badderen met water/washandje? Of ook dan een drama? Misschien anders grotendeels zelf laten doen met een washandje?

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Soieso gewoon schoonmaken tussen de benen... DAt moet nou eenmaal gewoon

En ondertussen verder kijken waarom ze zo reageert

4. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Sorry, maar ik denk dat je echt naar de arts zult moeten om medische problemen te bekijken. Misschien is het psychologisch, maar als het een medische oorzaak heeft kan er misschien direct wat mee gedaan worden.

5. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Die periode hebben wij ook gehad..
    En inmiddels is ze bijna vier en hebben we het nog weleens als het bijvoorbeeld een beetje schraal is.. Nu draagt ze geen luier meer maar zegt zelf weleens dat het pijn doet. Dan is het juist belangrijk om er toch zalf op te doen en vet te houden..
    Ik zou er niet gelijk iets achter zoeken..

6. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    hoe oud is ze?
    Een kleine baby zou ik gewoon verversen door het gekrijs door (wat moet dat moet).
    Een peuter/kleuter zou ik er een spelletje van maken of zelf laten doen

7. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Je hebt dus al twee maanden haar vagina niet kunnen wassen of schoonmaken?! Het zou mij niks verbazen als daar een flinke schimmel of ontsteking zit. Toch echt morgen gelijk even naar de huisarts, er zit niks anders op!

8. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Je dochter is 2 nu?!

Hier ook een dwarse peuter die soms weigert dat er goed schoongemaakt wordt. Hij roept dan ook "mama auw"
    Ik doe het nu staand en dan is het goed.

9. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

helpt t niet als je het heel goed uitlegt? en verteld dat het geen pijn gaat doen?
    mijn dochter heeft dat een tijdje gehad na schimmelinfectie en die was gewoon enorm bang dat het pijn ging doen.

of zelf laten doen, in ieder geval af en toe.

10. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ik zou me afvragen waarom ze dit doet? Heeft ze pijn? Of heeft ze iets meegemaakt? ....

11. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    oeps oke 2 jaar dus.
    Zal de terrribel 2 wel zijn, ik ben 2 en zeg nee.
    Gewoon doen en er geen machtspelletje van laten worden

12. AnneThamar

Dat zou niet mijn eerste gedachte zijn, eerder een schimmel oid.

13. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.735
    7.501
    113
    Vrouw
    Douche erop zetten als ze onder de douche staat?
    Als ze slaapt, kijken hoe het er daaronder het er daaronder uit ziet? En desnoods 1 die haar beet houd en 1 die even kijkt. Het is dan niet anders. Je zal toch moeten kijken of het er rood is of niet.

Enneh, GEEN!!! sudocreme smeren en zeker niet rond dr vagina en al helemaal niet als
    Het rood of geirriteerd is. Veel mensen weten het niet maar sudo is helemaal niet huidvriendelijk als iedereen denkt en ze zelf beweren. Vooral op geirriteerde plekken kan sudo flink branden en prikken. Ik werk in de zorg en hier gebruiken we het al niet eens meer voor de verzorging. Is echt rotzooi. als je al iets op geirriteerde plekken wil smeren, kan je beter voor zinkOLIE van dr swaab kiezen of desnoods bepanthem.

14. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Hier ook een dochter van 2 die het niet altijd even leuk vind. Maar ze heeft snel rode billen enz dus ik denk dat het daarvan komt.

15. A2CA

A2CA Niet meer actief

Ik vertrouw me schoonmoeder echt, ze probeert zelf ook oplossingen te bedenken met spelletjes of wat dan ook, soms gaat het goed maar meestal knijpt ze toch echt de beentjes bij elkaar en gaat ze ( krijsen is niet echt een goed woord, vind geen juiste benaming).

Ik maak het zeker schoon maar echt goed lukt het niet, in bad stribbelt ze ook tegen, meestal ga ik samen met haar in bad, zodat het ook goed kan weken mocht er iets achter zijn gebleven, uitleggen probeer ik dan is ze wel wat stiller maar het knijpen blijft. Heb al voorgesteld om het zelf te doen maar dan is het ook nee nee. Ik ben ten einde raad, want wanneer doe je het goed? Ik wil haar geen pijn doen of wat dan ook en ben bang als ik haar dwing dat het misschien erger word en dat ze zelfs een trauma op loopt.

16. Amethist

Amethist Niet meer actief

Klopt het dat ze ca. 2 jaar is zoals ik lees?

Mijn zoontje (2,5) en dochter (ruim 3,5) hebben er ook een hekel aan om tussen hun benen gewassen te worden. Maar ja, het moet toch hè. Dus nu doen we het al staand in de badkamer. Eén been omhoog en dan wassen. Vooral mijn dochter heeft er een hekel aan en protesteert ook nog wel bij het staand wassen.

Overigens zou ik echt niet denken aan een vervelende ervaring ofzo. Volgens mij is het iets wat bij veel kinderen voor een bepaalde periode voorkomt.

17. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Deze vraag hoort bij baby/peuter of kleuter.

Gaat ze elke dag in bad? Gaat ze onder de douche?

Zou dan even snel tijdens het staande afdrogen en snel kijken.

Scudo er niet opsmeren daar krijg je juist pijn van.

Washandje geven en het voordoen. Niet op de commode maar rustig op de bank zet een favo dvdtje op.

Kriebel op de buik maak er een spel van.

Echt onder dwang schoonmaken zou ik niet doen. Zou er meer een spelletje van maken.

En een ha zal ook niet gelijk daar gaan kijken.

Meer luier af als het kan. Plasje opvangen na laten kijken.

Maar boven al dit kan ook gewoon met de leeftijd te maken hebben. Beruchte twee is nee fase.

18. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    ms absoluut pedagogisch verantwoord maar kan je haar niet "omkopen" zodat je toch goed kan kijken tot ze het normaal vindt.
    Vb een sticker elke keer of een snoepje. Want nu lijkt het mij ook of er daar iets aan het broeien is zoals je het beschrijft

19. A2CA

A2CA Niet meer actief

Dankjulliewel voor de reacties, stelt me al enigszins gerust. Ik weet dat je nooit met zekerheid mag zeggen dat iemand op die manier te vertrouwen is maar ik ken me schoonmoeder goed genoeg om te denken dat ze goed voor haar zorgt anders bracht ik haar er niet heen.

Klopt ze is 25 maanden...

20. AnneThamar

toen mn dochter dat zo erg deed, verschoonde ik dr op de bank met de tv aan, en dan kon ik iig even kijken hoe het eruit zag.
    en idd niet met sudo smeren als het erg rood is.

Deel Deze Pagina