Provocatietest KMA

Discussion in 'Flesvoeding' started by ikke123456, Feb 28, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ikke123456

May 13, 2011
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Meiden,

Ik heb jullie advies nodig.
    Ik denk al vanaf 8 weken dat mijn zoontje kma heeft, nooit serieus genomen op het consultatiebureau. Iedere keer zeiden ze nee hij heeft geen kma want hij spuugt niet.
    Uiteindelijk na 5 maanden toch naar de huisarts gegaan omdat ik er helemaal klaar mee was. Nu zit hij 3 weken aan de Pepti en het is echt een wereld van verschil. Hij had heel erg eczeem is nu helemaal weg, hij kan weer goed poepen en hij slaapt weer goed. Eindelijk zit mijn mannetje na 5 maanden weer goed in zijn vel.
    Gisteren contact gehad met de huisarts, nu moet ik toch weer naar het consultatiebureau voor een provocatietest.
    Moet ik deze test nu al doen? Of kan ik dat nog even uitstellen want het gaat nu net goed met mijn mannetje.

Wat is jullie ervaring?

2. chantal1606

chantal1606 Actief lid

Jun 25, 2010
    403
    15
    18
    NULL
    NULL
    Ik zou het het liefst zo lang mogelijk uitstellen.
    Maar wat voor bewijs willen ze dan nog meer. Ik kan me daar zo over verbazen. Je hebt maandenlang een ontevreden, slecht poepend en onder het eczeem zittend kind gehad en dat is na gebruik allemaal verdwenen.
    Dat moet toch voldoende zijn?!!

Fijn dat jullie eindelijk genieten kunnen!

3. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

Aug 20, 2011
    4,507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Ik zou het ook zo lang mogelijk uitstellen.
    Mijn zoontje heeft ook KMA, net als jouw zoontje een wereld van verschil met de Pepti.
    Ze wilde dat ik na 3 weken Pepti alweer ging provoceren. Net op het moment dat het weer goed ging met m'n zoontje....
    Ik kon het niet, heb het niet gedaan.
    Hij heeft nog steeds eczeem, tis gewoon echt een allergisch kindje.
    (eczeem nu onder controle met hormoon-zalf).

Ga je gevoel achterna, ik wist 100% zeker dat hij niet tegen koemelk kon nadat ik gestart was met de Pepti.

Oh en nog wat, ik heb de verzekering gebeld en zij vertelde mij dat hun geen provocatie-test als bewijs nodig hebben hoor.....dat is namelijk wat mijn huisarts zei.

4. Daniellexxx

Daniellexxx Bekend lid

Feb 11, 2013
    658
    158
    43
    Noord-Holland
    Hoi!

Mijn zoontje heeft ook koemelkallergie. (hij is inmiddels 3) Bij hem ging het net zo! Hij spuugde namelijk ook niet en kon heel makkelijk poepen. Achteraf bleek dat hij én rochelend ademhaalde, én diarree had én eczeem had, wat duidelijke kmea signalen zijn. Uiteindellijk op advies huisarts ook overgegaan op pepti. Werd wel lichtjes beter, maar nog niet helemaal. Doorgestuurd naar kinderarts (ook omdat zijn groei achterliep) die heeft hem toen op nutragimen gezet. Dit moesten we toen een maand proberen en alla klachten gingen weg. Zelfs eczeem!

Daarna moesten we ook provoceren, maar wel in het ziekenhuis! Het moest in 2 keer. De eerste dag moesten we er om 9 uur zijn en kreeg hij om de 20 minuten een flesje melk. Beginnend met 10 cc en bij elke keer meer, tot een flesje van 90 cc of 120 cc (dat weet ik niet meer) Elke keer kwam de verpleegkundige kijken of er een reactie was. ik heb die keer niks gemerkt.
    Twee weken erna moesten we nog een keer. Hetzelfde verhaal als de eerste keer, met het verschil dat er nu wel reacties merkbaar waren. Hij kreeg grote eczeemplekken op zijn wang en been en heeft daarna nog 4 dagen diarree gehad. Voor ons was het toen duidelijk. Voor de kinerarts ook. Die kwam kijken na de test en heeft de test stop gezet omdat het duidelijk genoeg was. Twee weken later kregen we de uitslag en toen bleek dat hij inderdaad de tweede keer koemelk gekregen heeft.

Een heel verhaal terwijl ik alleen maar wilde zeggen dat ik het raar vind dat je hiervoor bij het cb moet zijn, terwijl het gaat om een allergietest... Hoe willen ze dat daar doen dan?

Laat je niets aanpraten met het idee dat zij het wel zullen weten. Ik heb dat bij mijn zoontje echt te lang gedaan en daar zo'n spijt van dat ik mijn gevoel niet gevolgd had. Hij bleek zo allergisch te zijn dat hij ook een aversie tegen voedsel ontwikkeld heeft. Pas na 1,5 jaar begon hij een beetje te eten en nu met 3 eet hij iets meer (zoals komkommer, yeah!) maar het is nog steeds niet best. Als ik eerder naar mijn gevoel had geluisterd was hij eerder op de nutragimen gegaan en had ik hem daar tot een jaar gewoon op gehouden.

Succes ermee!

Share This Page