inmiddels 7 maanden en nog spugen.

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Kelly1312, 27 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kelly1312

Kelly1312 VIP lid

30 aug 2011
    5.930
    0
    0
    Bollenstreek
    Meiden ik weet het even niet meer hoor :(

Onze zoon is nu bijna 7 maanden en spuugt nog steeds. al vanaf dag 1.
    Krijgt medicijnen voor zijn reflux.

Toen hij net geboren was zeiden ze al dat zijn maagklepje waarschijnlijk nog niet goed gesloten is waardoor er wel wat voeding makkelijk eruit komt. (ze hebben hier trouwens nooit echt naar gekeken)

Ben nu al vanaf 4 maanden bezig met bijvoeding, maar hij slikte niks door. Ook als hij een fles kreeg dan ging zijn speeksel langs zijn mond naar buiten, werd dus ook niet doorgeslikt. Zo dus ook niet groente en fruit.

Nu 2 weken geleden bij het ziekenhuis geweest en daar hebben ze hem alleen lichamelijk onderzocht, heeft zoon laten zien hoe hij spuugt. Hij zat gewoon rustig op schoot en zo kwam het er uit lopen. Hij helemaal onder, ik helemaal onder :(

Sinds 2 weken eet hij ook kleine beetje fruit en groente. Maar zodra hij druk op zijn buik krijgt of op zijn buik rolt dan komt er dus weer wat uit.

Nu heeft hij van het zkh medicijnen mee gekregen dat zijn maag inhoud sneller naar zijn darmen gaan en dat het er dus van onderen makkelijker uit moet komen.............. Het helpt wel iets, de fruit en groente blijven er redelijk in maar zijn melk blijft er dus maar uitkomen.

Het zijn geen hele golven. Die medicijnen hebben ze me toen gegeven omdat hun het "probleem" niet zo zagen omdat hij gigantisch groeit op de melk ;)
    Ze wilde dus ook niet verder onderzoek doen of zijn maag klepje dus inderdaad wel of niet gesloten is.....

Maar nu wil hij dus niks meer, niet zitten, niet liggen in de box of op de grond, niet in een wipper, niet in een kinderstoel. Alleen maar op schoot is ff goed voor 5 min, dan wil hij dat ook niet meer. Hij wil veel meer als dat hij kan.
    Aan en uit kleden is ook niet leuk want dan moet hij liggen en begint hij te huilen tot dat je hem weer optilt.....

Ik heb een gevoel dat die medicijnen niet veel verbeterd hebben, alleen dan dat zijn groente en fruit en redelijk in blijft met die medicijnen, ontlasting (waar hij normaal geen last van had) is er ook niet meer op geworden, wat ze gezegd hadden.

Nu wordt ik morgen weer terug gebeld door de arts die ons gezien heeft om te vragen hoe het gaat. Als deze medicijnen dus niet doen wat ze moeten doen krijg ik weer andere medicijnen. En als die niet werken, ja ach dan moet hij er maar overheen groeien en dat kan duren tot hij 14 maanden is :$

Dit was overigens niet onze eigen zkh dokter. Toen zoon 2 weken oud was heeft hij al een weekje in het zkh gelegen omdat hij alleen maar huilde huilde huilde. Toen is hij na uit het zkh te zijn gekomen "ontslagen" en kon dus niet een afspraak bij die dokter maken, nou ja de wachtlijst was 2.5 maand. Dus vandaar dat ik bij een andere dokter ben geweest.

Wat moet ik morgen nu doen? Want ik weet nu al dat ik dit niet nog eens 7 maanden kan gaan volhouden :(

Sorry voor het lange verhaal..... misschien herkent iemand dit??? :)

2. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Mijn oudste had het tot ze liep... De periode van kruipen was wat dat betreft echt een ramp, ze kroop tig keer per dag door haar eigen spuug heen.

Mijn jongste deed het tot ze echt ging kruipen met haar buik van de grond en zelf kon gaan zitten. Ze heeft nooit meer liggend gespeeld sinds die tijd en spuugde toen ook niet meer.

Zolang hij goed groeit en tevreden lijkt is de wasmachine die overuren draait het grootste probleem ;). Misschien zit hij nu ff in een sprongetje?

Ik snap je trouwens wel hoor, ik was er ook ZO klaar mee op een gegeven moment. Hoop ook heel erg dat nummer 3 hier geen spuger wordt...

3. muis26

muis26 Fanatiek lid

hier ook zelfde drama gehad.
    was pas echt helemaal over toen ie ging staan en lopen......

Verder kun je er weinig aan doen... bedje omhoog, de medicatie blijven volhouden (gaat ook slokdarm ontsteking tegen) en wachten tot het over is..

vervelend he.....

sterkte!

4. Kelly1312

Kelly1312 VIP lid

30 aug 2011
    5.930
    0
    0
    Bollenstreek
    Nou inmiddels contact weer gehad met zkh. Krijg nu andere medicijnen voor zijn reflux. Zwaarder dan zantac (of de goedkopere versie).

En over een paar weken weer terug naar het zkh, dan weer naar onze dokter die ons toen veel gezien en gehoord heeft toen zoontje in het zkh lag.

En nee ik vind het wassen niet erg, het 7 a 8 x per dag (hij en ik) omkleden ook niet.

Het ergste is dat hij niet kan doen wat hij wil. Op de grond of box liggen en lekker draaien, spelen en gek doen met zijn zus.
    Op zijn rug begint hij al te schreeuwen, en op zijn buik komt het zuur eruit (en dat stinkt!!)
    En dat doet enorm zeer natuurlijk.

Hopelijk krijgen we snel die medicijnen (apotheek had ze niet dus moeten besteld worden), en gaat het beter met hem, zonder pijn.....

5. mamakaatje

mamakaatje Fanatiek lid

15 jul 2008
    1.081
    0
    0
    Ergens in NL
    Wat voor medicatie heb je gekregen? Hier krijgt de jongste jbpm door zijn voeding, omeprazol voor het het maagzuur en eerst had hij er motilium bij voor het sneller legen van zijn maag.
    Af en toe wordt je er wel moedeloos van al dat gespuug. Zijn bedje, boxkleden, kleding etc blijf je wassen. Maar gelukkig heeft mijn ventje er zelf geen last meer van door alle medicatie.

6. Kelly1312

Kelly1312 VIP lid

30 aug 2011
    5.930
    0
    0
    Bollenstreek
    Hij kreeg eerst ook motilium, maar dat deed niks. Ook zijn ontlasting ging er niet sneller door en hij bleef spugen.

Ik heb nu Nexium gekregen. Vanmorgen voor het eerst gebruikt en dat was helemaal een drama.

Eerst was zijn spuug wat eruit kwam zeg maar glad, en nu als hij spuugde zaten er allemaal kleine stukjes in ;)
    Hij heeft vandaag meer gespuugd dan anders. Misschien dat zijn lichaam moet wennen aan de medicijnen.... we kijken het even een paar dagen aan. a.s. donderdag heb ik weer een afspraak in het zkh.

Deel Deze Pagina