Hallo allemaal, Mijn zoon krijgt nu vanaf 9 weken oud pepti voeding. 1.5 maand later een profocatie test afgelegd waarbij hij 4 a 5 dagen later weer veel ging huilen en niet goed meer sliep. Dus we hadden goed gezien welke x hij koemelk had gekregen. Hij is nu 10 maanden, en hebben weer een profocatie test in het ziekenhuis gehad. Na de 1e keer geen verschil, week later 2e x en nu 5 dagen later weer heel veel gehuild en helemaal uit zijn ritme. Niet kunnen slapen. Totaal een andere dag als normaal. Nu zegt de kinderarts steeds dat ik de 1e 24uur een reactie kan verwachten na een profocatie test. Hoe kan het dat het bij mijn zoon nu voor de 2e x pas na 5 dagen is dan?? De klachten voordat hij pepti kreeg waren: ontroostbaar, nauwelijks slapen, groene diarree, ook wel een exceem plekje tussen wenkbrauwen maar ka zei dat het niet zo was. Nog meer baby's die na profocatie test pas 4 a 5 dagen later reageerde??
Nee, hier altijd meteen reactie. En je moet 3 dagen vragenlijst invullen. Vind 5 dagen erg lang voor een reactie?
Hier ongeveer na 24/48 uur reactie...5 dagen idd erg lang omdat de voeding dan al lang uit het lichaam is...
Hier vergelijkbaar hoor. Onze dochter reageert niet na een provocatietest. Zij reageert pas na wat grotere hoeveelheden en ook vrij laat. Dat heeft een hoop discussie opgeleverd met onze kinderarts, totdat een collega van haar aangaf dat dat inderdaad mogelijk is. Niet ieder kind heeft een even grote allergie/intolerantie en niet ieder kind reageert op dezelfde manier.
Bedankt voor de reacties! Vandaag is alles weer goed gegaan met mijn zoontje.. De kinderarts zal vast zeggen dat we de koemelk gewoon maar weer moeten proberen. Veel baby's reageren volgens mij anders op koemelk als mijn zoon (als hij erop reageert). Bij hem slaat het op zijn darmen. Misschien dat het langer duurt voordat het in de darmen terecht komt? Dat het daarom langer duurt?
We hebben een verlenging tot 18 maanden voor de pepti. Was toch dat hij de koemelk had gekregen de 2e testdag. De kinderarts zegt dat het kam dat ze pas na 5 dagen reageren.