Goedemiddag, Zijn hier ouders waarvan uit de provocatie test bleek dat er geen koemelkallergie aanwezig was maar achteraf wel? Concreet is mijn vraag: hoe betrouwbaar is deze test?
Deze test is zeer betrouwbaar. Als je kind niet reageert op de provocatietest is er geen kma. Er wordt, in ieder geval hier, melkeiwit een van de dagen toegevoegd. Dus een van de dagen moet er gereageerd worden. Hier wordt het blind klaargemaakt door de voedingsassistente, dat is de enige die weet waar het inzit. Dit noteert ze. Dus het lijkt mij heel betrouwbaar.
Precies zoals in ons ziekenhuis. Op de eerste testdag kreeg mijn dochter uitslag in haar gezicht, ik was er volledig van overtuigd dat op deze testdag dus koemelk was toegevoegd. Tweede testdag geen enkele reactie. Bleek dus dat er op de eerste geen eiwit was toegevoegd en de tweede wel. Daar mijn dochter rommelde darmen blijft hebben, poept na bijna elke fles en best vaak overstrekt had ik het idee dat er toch iets met de voeding is.
Het is geloof ik niet altijd betrouwbaar hoor. Er zijn baby's die pas na een paar dagen een reactie geven op de melk. Niet elk kind vertoont dezelfde en evenveel klachten. Soms zit de onrust alleen in de darmen en uit het zich niet in eczeem . Ik krijg wel voeding voor allergie hier maar ben niet bekend met de provocatie. Hoeveel tijd zit er tussen de twee testmomenten?
Heel betrouwbaar. Heb het laatst nog gehad voor me zoon na de eerste test was hij al gelijk huilerig tijdens de voedingen en ineens poepte meneertje niet meer heeft echt een week geduurd. de test erop was hij weer heel rustig en bleef gewoon poepen. Was er dus van overtuigd dat de eerste de voeding met koemelk was. We stappen nu van neocate over op pepti merk alleen nu dat hij aan de diarree is maar kan net zo goed buikgriep zijn
Wij zijn soort van bezig met provocatietest. Na een aantal weken gestart met pepti en daar deed ze het veel beter op, verkoudheid weg, bultjes weg, beter slapen etc. Nu weer gestart met gewone babymelk en daar blijkt ze het nu ook goed op te doen. Ik weet eigenlijk niet of het dan theoretisch nog de bedoeling is dat we weer starten met pepti maar dat gaan we uiteraard niet doen nu ze het gewoon prima doet