We gaan op vakantie en nemen mee?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Angeliekie, 19 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angeliekie

Angeliekie Bekend lid

29 apr 2013
    520
    8
    18
    We gaan over 2 weken een weekje naar Centerparcs maar ik ben altijd zo bang dat ik iets vergeet. Eerste keer met zoontje langer dan een dag weg dus weet absoluut niet wat ik moet verwachten.

Dus daarom: wat moet zeker mee?
    Campingbedje, stoel etc. vergeet ik uiteraard niet maar mss wel de handige dingen.

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.818
    113
    Eventuele medicijnen en verder een pinpas, want je kunt alles kopen.

3. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.361
    113
    Vrouw
    campingbedje en stoel zijn in vrijwel alle center parcs huisjes aanwezig dus die hoeven niet per se mee.. wel zelf beddengoed meenemen! wij hadden wel een extra campingbedje mee en gebruikten hem beneden als box.
    verder speen/knuffel, voldoende kleding en nachtkleding, luiers, doekjes, zwemkleding en zwemband, wat klein speelgoed, evt kinderbestek en voeding, wagen/buggy, dekentje voor als je kindje in de wagen moet slapen (als jullie op pad of uit eten zijn of 's avonds nog even weg willen)

Ons meisje werd tijdens ons laatste weekendje weg ziek, dus thermometer, neusspray en paracetamol is misschien ook geen overbodige luxe, neemt weinig ruimte in en kan veel ellende schelen..

4. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Ik lees mee :) We gaan morgen een week naar CP.
    Overigens laat ik dus juist de kinderstoel en het bedje thuis, omdat dit aanwezig is.. ;)

5. Fleur1984

Fleur1984 Niet meer actief

ik lees ook ff mee. Wij gaan over 5 weken naar Zuid - Frankrijk. We zitten daar 3 weken. We moeten alles zelf meenemen. Campingbed, playpens, eetstoel etc etc. Gelukkig hebben we een grote aanhanger waarin alles kan:D

6. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Absoluut beddengoed voor een babybed.

Wat leuk speelgoed.
    Evt plastic bord/beker/bestek (sommige huisjes hebben alleen glazen spul) afhankelijk van je kindje.

Zwemluiers/zwembroek/badpakje

Als je kindje graag in het donker slaapt; vuilniszak oid en tape.

En wat ik altijd meeneem zijn een extra thee- en handdoek(ken) en schoonmaakdoekjes met schoonmaakmiddel. (Ooit een cp huisje gehad waar de vloer echt heel vies was met een tijgerende baby)
    En wat wasmiddel voor kleding voor noodgevallen (spugen, diarrree etc)

7. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    - Boxkleed, zodat je kindje ook lekker kan spelen of even liggen op een 'vieze' vloer.

- Spulletjes waardoor je het slaapkamertje net wat meer op thuis kunt laten lijken. Wij hadden bijv haar Nijn-nachtlampje en lakentje mee.

- Kinderbestek.

- Verschoningsmatje: handig voor onderweg.

Fijne vakantie alvast!

8. Catootje86

Catootje86 Actief lid

19 nov 2012
    220
    0
    0
    NULL
    Oss

Haha, ik schrok eerst even voor ik m begreep! :D

9. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Nu je het zegt kun je het heel fout opvatten..

Ik bedoelde uiteraard zodat je het donkerder kunt maken mbv vuilniszakken oid voor de ramen te plakken.

Onze jongens hebben rolluiken voor hun ramen thuis en op vakantie grote delen zonder gordijn of andere raambekleding.

10. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Wasmiddel om evt kleertjes uit te wassen bij een ongelukje, zetpillen en thermometer bij evt plotseling ziek, zwemluiers, zwemband, groot pak luiers, genoeg kleertjes, pet voor tegen de eventuele zon, zonnebrandcreme, reserve knuffel

11. Catootje86

Catootje86 Actief lid

19 nov 2012
    220
    0
    0
    NULL
    Oss
    Ik dacht/hoopte al dat je dat bedoelde! ;)

12. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Gelukkig maar :)
    Geschreven tekst is soms lastig juist te interpreteren.

Maar goed wij hadden dat niet en onze jongens waren uiterlijk 6 uur wakker, waar ze doorgaans toch wel tot een uurtje of 7 het volhouden. Vandaar mijn wellicht wat vreemde tip.

13. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    We gaan naar turkije in september en ik ben alvast bezig met lijstje..deze heb ik tot nu toe maar ik ben ook iemand die liever neemt dat daar zoekt/koopt of denk shit ik heb het niet.
    In binnenland zal het meevallen maar in turkije in resort waar buiten niets is... Mwa...
    - schoonmaakflesje met sponsje en handschoenen
    - neutral afwasmiddel en neutral handwas
    - knijpers met touw (ophangen handdoeken voor drogen)
    - tape voor stopcontacten afdekken en eventuele draden etc
    - eigen pap, wat snaks en aantaal potjes (als kindje voedselverg. Krijgt dat hij krijgt evetueel te eten wat niet bereid is in keuken), wat koekjes/soepstengels etc voor hetzelfde geval als hij niets lust tijdens buikgriep bijv.
    - pakjes melk (dat is alleen goed voor verre reis want in vele hotels krijg je melk uit kan en dat kan al bacterie bevatten)
    - termometer, pleisters, pcm, iets tegen muggenbeet, iets tegen buikinfectie/overgeven, iets tegen verstopping, tja zoveel mogelijk van alles want wat de turkse arts voorschrijft weet ik niet.
    - after sun bepanthen foam
    - bedgoed voor kind
    - aerosleep (wil liever dat ze niet direct op matras slaapt aangezien ze is extra gevoellig is met eczeem stof en huismijt kan je zo indirect minderen)

Verder kwam ik nog niet maar ik denk dat ik zo halve huis meeneem in miniatuur;))

14. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Ik heb een handige inpaklijst op mijn site staan: Inpaklijsten - Kids Travel Service

Voor mensen die gaan vliegen staat er bij 'tips' op mijn site ook een checklist wat je niet moet vergeten in de handbagage. Fijne vakantie alvast!

15. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Voor CP ganger die denken geen kinderbed en stoel nodig te hebben...WEL MEENEMEN!!

Wij hadden een vip suite...
    nou sorry maar dat bedje was echt niet prettig hoor. Zit trouwens ook geen matras is...tenminste niet iets wat ik vind doorgaan als matras. Stoelen zijn vaak echt niet handig. Ik wil een stoel waar ze niet uit kunnen kletteren namelijk.

Hier gaat dus standaard ons eigen campingbedje, aerosleep en ikea kinderstoel mee!

- Kleding
    - Handwasmiddel
    - schoentjes
    - badkleding
    - Zwembad speeltjes
    - Zwemhulp (bandjes, drijfring etc)
    - Tussendoortjes
    - Ikea stoel
    - Campingbedje
    - Aerosleep
    - Reserve beddengoed
    - Luiertas met inhoud
    - Thermometer
    -Paracetamol
    - ORS
    - Flesvoeding
    - Spenen
    - flessen
    - Kinderbestek
    - Medatie
    - medicatie verklaring
    - EHBO setje
    - Gegevens kinderarts
    - Verzekeringspasje
    - ID kaart
    - Speelgoed
    - Veiligheidstuigje (als riempje in riempjesloze stoel bij uit eten gaan)
    - Billencreme
    - Vallen en stoten creme
    - Insectenbeten zalf
    -kinderwagen
    - dekentje voor in kinderwagen
    - voetenzak kinderwagen
    - rugdrager
    - zonnebril
    - zomderhoedjes
    - drinkbekers
    -vitamines
    - zonnebrand
    - wasgel
    - bodylotion
    - luiers
    - billendoekjes
    - klamboe campingbed (campingbed+aerosleep= makkelijker uit te klimmen, met klamboe probeert ze dat niet)

Dit is even zo uit mn hoofd..echter is dat niet allemaal nodig als het een vakantie in nederland is natuurlijk

16. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    Een fietsslot/hangslot zodat je je buggy niet wordt gestolen bij het zwembad als je gaat zwemmen.

17. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Wij gaan maandag op vakantie naar cp.
    Had al wel een lijstje gemaakt, maar was nog wel wat vergeten..
    Dus lees nog ff mee!!

18. Angeliekie

Angeliekie Bekend lid

29 apr 2013
    520
    8
    18
    In ons huisje staat geen kinderstoel en bedje dus die moeten we wel meenemen, maar voor de rest, bedankt, zijn handige tips :)

Ik neem het liefst ons hele huis mee, heb op vakantie ook geen zin om vanalles te moeten aanschaffen, we zijn ook niet van plan om van het park af te gaan.

19. Angeliekie

Angeliekie Bekend lid

29 apr 2013
    520
    8
    18
    Oja, zijn zwemluiers verplicht? We gaan naar de Huttenheugte.

20. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ja zwemluiers zijn doorgaans verplicht. Vaak kun je ze daar ook kopen.

Zwemluiers laten urine overigens wel door, dus pas daar aandoen ;)

Deel Deze Pagina