Meer voeding gaan geven, laten slapen?

Discussion in 'Flesvoeding' started by Juni83, Jun 21, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Juni83

Juni83 Actief lid

Nov 6, 2011
    431
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben sinds gister over van 7 x 110 cc volledige voeding naar 120/4
    Mijn dochter kwam namelijk nog 7x met 6 weken en 5 kilo en dan om de 3 uur soms 2,5uur.
    Na aanleiding van de tips hier op het forum ben ik overgegaan naar 120/4 en gelijk kwam ze om de 4 uur, vannacht zelfs 5 uur ertussen.
    Ze was er dus blijkbaar aan toe en had gewoon meer nodig per keer
    Ik kwam afgelopen dag dus op 6 voedingen. Ik heb ze gister zelfs een keer wakker gemaakt omdat ze langer als 4,5 uur lag te slapen terwijl ik voeding op verzoek geef al sinds geboorte.
    Nu is mijn vraag moet ik haar toch gewoon laten slapen? Ik deed dit wel altijd Ze ligt nu namelijk ook alweer bijna 5 uur te slapen midden op de dag...
    Kom ik dan niet ineens aan te weinig voedingen per dag? Of moet ik het dan verder ophogen? Tips zijn heel welkom :) vind het best lastig allemaal...

2. Chaii

Chaii Niet meer actief

Overdag maakte ik vaak wel mijn dochtertje wakker.
    En dan om 23:30 maakte ik haar het laast wakker en sliep ze dan de hele nacht door.
    Je zou op kunnen schrijven hoeveel ml ze per dag drinkt en dit elke dag optellen, zo kun je in de gaten houden of ze genoeg drinkt dat deed ik bij mijn dochter in het begin altijd.
    Als ze gewoon genoeg krijgt in totaal hoef je haar opzich niet wakker te maken hoor. :)

3. Juni83

Juni83 Actief lid

Nov 6, 2011
    431
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb haar wakker gemaakt om half twaalf maar dan kwam ze snachts gewoon weer na drie uurtjes ongeveer, dus zat ik nog op 7 voedingen. De afgelopen dagen is ze meer tijd gaan rekken en ik dacht ik maak haar gewoon niet wakker om half twaalf, en warempel ze sliep door van half tien tot 6 uur nu kwam ik op 5 flessen, dus nu overgegaan naar 150/5 en dit gaat goed!

4. Dilann

Dilann Actief lid

Jul 19, 2011
    246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter is nu ook 6 weken en komt overdag om de 2,5 tot 3 uur voor voeding. 's nachts slaapt ze langer door. Totaal geef ik 7 voedingen, waarvan 4x90 en 3x120 cc. Wanneer ik 120+4 geef wordt de tussentijd niet echt langer...
    Ik overweeg om nu alle flessen op te hogen naar 120, om te kijken of ze dan wel meer tijd er tussen laat en ik dus over kan naar 6x120cc+4 Als ik het goed begrijp is dat bij jou dus met het ophogen goed gegaan en heeft zij zelf haar ritme aangepast? Ik ben er een beetje bang voor dat ze gewoon om de 2,5-3 uur blijft komen, gaat wennen aan 120cc en dan dus te veel voeding krijgt..

5. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,256
    4,486
    113
    Dat komt omdat je ze dan uit een diepe slaap haalt en ze daar vervolgens niet meer in geraken.

6. Juni83

Juni83 Actief lid

Nov 6, 2011
    431
    1
    16
    NULL
    NULL
    DIlann, ik was ook bang dat als ik naar de 120/4 zou gaan er gewoon 2,5 tot 3 uur tussen zou blijven zitten, ik heb het gewoon even aangekeken en niet meteen gestopt en het kwam echt heel snel vanzelf dat de tijd langer werd! Na een paar dagen werd de tijd nog langer ertussen en had ze na een fles van 120/4 nog honger en ben daárom naar 150/5 gegaan en daar kan ik nu 5 flessen van geven, soms laat ze wat staan soms na de nacht heeft ze wat extra honger en krijgt ze nog iets meer... Ben zo blij dat ik het gewoon gedaan heb! Ik zou het zeker proberen en even aanhouden! Succes!

Share This Page