de ka wil een provocatie test doen voor mijn (nu 13 wkn oude) dochtertje. we vermoeden kma. hij wil dit over een week of 3 bespreken met ons zodat we eerst de tijd hebben om even tot rust te komen nu het een beetje beter gaat (door medicatie tegen reflux o.a.). wat houdt dit preceis in en is dit echt de enige manier? zit er niet op te wachten om nu het eindelijk een beetje beter lijkt te gaan haar onnodig weer dagen te laten krijsen, darmkrampen en veel te laten overgeven. alleen maar om zekerheid te hebben. terwijl we eigenlijk al zekerheid hebben door we per ongeluk een flesje gekolfde melk gegeven hadden die nog in de vriezer stond uit de tijd dat ik nog melkproducten gebruikte. ik geef volledige bv trouwens.
Houdt inderdaad in dat je in opbouw weer voeding aanbiedt die je kind eerst niet verdroeg. Wat drinkt hij nu? Waar je mee provoceert is nl een of meer stapjes terug, dus met minder geknipte eiwitten zeg maar. Dit kan thuis of in hey ziekenhuis afhankelijk van je kinderarts. Ik vind het ook altijd heel sneu dat als er net rust is je alweer moet provoceren. Bespreek goed met je ka dat er dus al geprovoceerd is per ongeluk en dat de klachten duidelijk terugkwamen.
Geef je nog borstvoeding? Ik zou trouwens aangeven dat je al per ongeluk geprovoceerd hebt. Wij mochten namelijk gewoon thuis provoceren.
krumdfrum, ik zou ook aangeven dat je perongeluk al geprovoceerd hebt... ik vind 13 weken wel erg vroeg! mijn zoontje (FV) werd geprovoceerd nadat hij een jaar was! hij was er toen nog niet over heen... en toen gebruikte hij ook nog de reflux medicatie! (hoefde we niet mee te stoppen) Ik snap ook de logica niet van provoseren met BV... tja het is handig misschien om te weten, maar in dit geval ben jij toch het belangrijkste omdat je BV geeft? bij mijn zoontje moest het omdat we de opvolg melk vergoed wilde krijgen van de verzekering (a 150 euro voor 2 weken)... dus dat is logischer maar dat is in jou geval niet? (tenzij je wilde stoppen met de BV maar die indruk krijg ik niet) mijn zoontje is opgenomen geweest in het Z.H 2x 1 dag... de ene dag kreeg hij koemelk en de andere dag zijn eigen voeding... niemand alleen de dietiste wist wat er wanneer gegeven werd. (dubbel blind dus) daarna moesten we kijken of hij reageerde, wat hij helaas deed. Hij stopte bij de koemelk niet meer met spugen maar dat kan al niet bij BV omdat jij altijd weet als je melk drinkt!
ik geef inderdaad bv, maar we willen wel over kunnen stappen op kv als dat nodig mocht zijn. ik krijg dietiste niet vergoed en gebruik dus op eigen initiatief al weken geen melkproducten meer (melk, yochurt, kaas e.d. dus dingen met melkpoeder, lactose, weipoeder e.d. gebruik ik dus nog wel). de ka weet van het ongelukkige flesje (zoals wij dat nu noemen) dat ze gekregen heeft en haar reactie. ze gebruikt ook medicatie tegen reflux. hij wil dus testen als ze rond de 4 maanden is. haar reactie nu nog op melkproducten is ook spugen, moeite met ontlasting, veel windjes (enorme stank) met moeite. we hebben over 3 wkn belafspraak, ga hem dan toch eens vragen of dat wel nodig is allemaal. want als ze er last van krijgt i dat niet 1 dag, maar langer. en dan is ze net een beetje zichzelf ga je ze weer iets geven waar ze niet tegen kan. ben daar vooral beetje bang voor. dat ze eingelijk beetje ontwikkeld en een lijfje heeft dat een beetje rustig is..... ze is nu 13 wkn en weegt 5 kg en is 58 cm lang. ze zit op 8 voedingen per dag (elke 3 tot 4 uur en davonds 1x na 5 uur). ik twijfel of het goed genoeg is voor haar dus twijfel aan kv op dit moment.
(melk, yochurt, kaas e.d. dus dingen met melkpoeder, lactose, weipoeder e.d. gebruik ik dus nog wel). Dit zijn ook melkproducten.... Als de kinderarts niet meewerkt dan kan je misschien toch overwegen om naar een dietiste te gaan en die dan zelf te betalen en dan een machtiging te krijgen.