Ik merk dat mijn zoon in de ochtend steeds korter slaapt dus ik dacht ik moet het ritme maar wat gaan aanpassen. Hij sliep altijd van 9.30/10.00 tot 10.30/11.00 en van 13.30/14.00 tot 15.00/15.30 Hij lag nu om 10.00 maar is nu alweer wakker. Nu denk ik eraan om hem pas om 11.00 op bed te brengen zien hoelang hij dan slaapt en dan vanuit daar zien wanneer hij weer op bed gaat. Hoe ziet het ritme er bij jullie kindjes uit
Wij zijn ook net aan het overstappen naar 1 slaap van zo'n 2 uur. Als hij 's middags slaapt, is hij 's avonds klaarwakker!
Ik merk het nu ook weer. Vanochtend dus 45 min geslapen en lag rond 14 op bed en word nu ook alweer wakker. Op zich niks mis mee maar lijkt me fijner dat het 1 lang slaapje word. Zit alleen wel wat te puzzelen met de tijden. Hij word altijd vroeg wakker rond 6 uur half 7, wat is dan een beetje een goede tijd om hem naar bed te brengen? Van 11 tot 13 is een mooie slaapje, maar dan red hij het never nooit tot 19/19.30, maar ben bang dat hij 12 uur niet haalt.
Ik weet ook niet meer hoe ik dat bij mn oudste deed. Mn dochter is vlgs mij ook haar slaapritme aan het omgooien. Voorheen: 2 slaapjes van 2-3 uur. Nu 1,5 uur ongeveer, soms korter smorgens en vervolgens is ze zo lang wakker dat ze pas rond 15:30 op bed gaat en moet dan wakker gemaakt worden voor het avondeten. maar smorgens langer ophouden werkt niet, ze is vaak rond 9 uur al echt moe!! En het laatste middagslaapje laten vervallen zie ik ook niet gebeuren, dan zou ze van 11-19 uur wakker moeten blijven?!
hier gingen we rond een jaar naar 1 slaapje. Nu is ze smorgens ook niet heel vroeg. vaak rond 8 uur of later. ze gaat rond half 1/1uur naar bed tot 3/half 4. in het begin ging het goed toch nog een enkele keer 2 keer gedaan, omdat het toch wel intensief was. Nu slaapt ze altijd 1 keer.
Hier hetzelfde (dochter is wel een stuk jonger) Ze wil om 10.00 uur naar bed en slaapt dan tot 12.15 uur. 's Middags pas om 16.00 tot 17.00 naar bed, maar dan wil ze om 19.30 niet naar bed......We hebben een paar keer haar niet om 16.00 uur naar bed gebracht, maar dat lukt helaas niet altijd. Ach...het zal wel goed komen.
Dds, probeer elke dag slaapje van 10u een kwartiertje te rekken.. Mss als j kindje t red van 11/1130 tot 13/14 dan is t makkelijker vol te houden
Mijn oudste deed volgens mij rond die leeftijd 2 korte slaapjes over de dag maar ik weet het niet meer zeker. De jongste is heel anders, die is rond 10u écht doodmoe en slaapt dan gerust tot 12.00/12.30 's Middags houdt hij het redelijk vol maar moet rond 15.30u toch echt nog even plat. Ik zou op zich wel willen schuiven zodat hij op 1 slaapje uitkomt maar dat red hij gewoon niet.
Mijn zoontje slaapt meestal nog wel 2x op een dag. 's Morgens ca. 2 uur en in de middag nog een uurtje. Vanmorgen heb ik hem na een uurtje wakker gemaakt en heeft hij in de middag 2 uur geslapen. Als ik in de ochtend met de kids op pad ga slaapt hij maar 1x op een dag, na de lunch.
Madame heeft toen het zo warm was echt heel erg goed geslapen overdag, 2 uur 's ochtends en ruim 2,5 uur 's middags. Vandaag was het weer als vanouds ruim een uurtje 's ochtends en 's middags zo'n 2 uur. Hier is ze in de ochtend ook al erg snel weer moe. Wij hanteren wel altijd dezelfde slaaptijden eigenlijk. Kan een half uurtje schelen, maar veel meer ook niet. Onze meid doet het hier erg goed op en we weten dan allemaal waar we aan toe zijn. Vrienden van ons hebben niet echt een vast ritme, ook niet met eettijden, en dat kindje valt nog steeds niet goed in slaap 's avonds (veel huilen). Ben heel benieuwd wanneer ze naar 1 slaapje overgaat of dat ik dat moet 'forceren' op een gegeven moment. Succes met de zoektocht naar een nieuw slaapritme!