Hier al maanden een drama met tandenpoetsen. Tot dat mijn vriend zijn tanden aan het poetsen was en madammetje ook wilde. Nou helemaal fantastisch! Nu hebben we haar een nieuw eigen borsteltje gegeven maar het is een "grotemensentandenborstel" natuurlijk. Maar we kunnen elke avond heerlijk poetsen en we hebben al meer kunnen poetsen dan al die maanden. Doet iemand van jullie dit ook al? Ze is net 1... En er zijn elektrische kindertandenborstels toch?
Begrijp niet helemaal wat voor tandenborstel je nu hebt gegeven? Wij poetsen al vanaf het eerste tandje ( 6 maanden) en altijd liggend op de commode tijdens het verschonen, dan ligt ze namelijk eens stil Werkt perfect! Ze sabbelt en zuigt de tandenpasta eraf en knaagt op de borstel. Wij schrobben vaak een paar seconden want ze heeft pas 7 voortandjes. Meestal gaat het mondje meteen weer dicht met de borstel erin, dus dat is nog niet zo makkelijk. Electrische tandenborstel mag pas vanaf 3 jaar. onze zoon (3,5) heeft er een maar het is geen succes, gaat veel te hard voor hem en hij vindt t maar eng.
Gewoon een eigen opzetborsteltje bedoel ik.... Ze vindt het super en dus tot nu toe al meer gepoetst dan ooit en ze stopt ook zelf in haar mondje als ze hem te pakken krijgt...
Ah, nou snap ik em Een "grotenmensen" opzetborsteltje heeft natuurlijk wel stuggere haren dan een kinderborsteltje, dus je moet er wel rekening mee houden dat het tandvlees niet beschadigd! Ik weet niet of dat voor de opzetborsteltjes vanaf 3 jaar ook geldt of dat die net zo zacht zijn als ene gewone borstel voor een 1 jarige?
Elektrisch poetsen | NMT alles over het gebit Dit lees in nu er staat niet bij vanaf 3.. We gaan wel een kindertandenborstel kopen dan.
Mmm, hier weer wel: Adviezen voor het poetsen vanaf het eerste tandje tot 12 jaar — Anababa en: Ivoren Kruis Beetje tegenstrijdig allemaal?! Handig ! Maar poetsen met een opzetborsteltje lijkt me best kostbaar op de duur en je hebt zulke leuke kindertandenborsteltjes! Lijkt me vast wel dat er iets tussen zit waarmee je haar kan paaien?!
Wij zijn al begonnen met tandenpoetsen (zonder tandpasta) toen meneer nog geen tanden had. gewoon om te wennen. hij heeft vrij laat zn eerste tandje gekregen. nu is hij 16 maanden en als hij de tandenborstel ziet is het meteen ''die!die!die!" zodra ik er tandpasta op doe gaat hij netjes op de wc zitten en is klaar om te poetsen. het is maar net wat je een kind aan leert en het gewoon leuk maken. ik hoor van veel moeders dat het een ramp is, hier gelukkig nooit geweest. ik zou wel echt kiezen voor een kinder tandenborstel die niet electrisch is, zo kan je kindje zelf leren hoe je je tanden goed moet poetsen ipv het 'laten doen'
Hier al vanalles geprobeerd en het was nog steeds een drama... Hij mag mijn tanden poetsen Tanden poetsen bij de "sultana pop" Kijken hoe wij tanden poetsen Electrisch met kinderopzet Wat hier op het moment helpt: Als een gek.... rare dingen doen met mn gezicht en hele vreemde geluiden maken. Kind ligt in een deuk met een grote glimlach.... en poetsen maar! Haha!
De oralb volwassenen heeft even veel omwentelingen per minuut als de oralb kids. Dus uuuh ik zou gewoon een kinderborsteltje kopen, hebben wij ook gedaan.. En ik heb in de tanden gewerkt en het is echt niet slecht hoor, maar wel een kids borsteltje idd.... Hier vanaf 1 jaar gedaan.
ik liet mijn dochtertje met 6 maanden al met haar tandenborstel spelen in het badje, kauwde ze erop enzo. en vaak doe ik haar tanden poetsen als ik ook mijn tanden poetsen, doet ze me een beetje na. en zing een tandenpoets liedje Ja wij gaan tanden poetsen met de tandenborstel, in onze mond. We gaan van links naar rechts, en van onder naar boven, helemaal in t rond. Ja, we gaan poetsen poetsen poetsen poetsen, poetsen poetsen poetsen poetsen!
Ja dat zag ik dat de kindertandenborsteltjes erop passen. Een eigen "body" is toch nergens voor nodig want voorlopig poetsen wij nog zelf. Het gaat nu aardig hier. Hoorde op een kindercd in het liedje van smakelijk eten smakelijk drinken ineens: Tanden poetsen, tanden poetsen Lekker schoon, lekker schoon Samen tandenpoetsen, samen tandenpoetsen Heel mooi schoon, heel mooi schoon En waarrempel het werkt (tot nu toe ) dus nog even met het gewone tandenborsteltje voor zo lang dat duurt...