Hoi, Ik heb een vraag aan jullie; Ik heb gelezen dat 'proxeed' de kwaliteit van sperma gunstig beinvloed. Dit is wetenschappelijk bewezen. Zijn er mensen die een man met slecht zaad hebben en hier goede ervaringen mee hebben? Is het de moeite waard dit te gaan gebruiken ( de man in questie dan ) of blijft slecht zaad altijd slecht zaad?
Hoi enne, Mijn man is via de uroloog begonnen met artrhotec 50 mg (diclofenac) in combinatie met pantozol (maagbeschermer) in januari weten we of het zaad hierdoor verbeterd is. Misschien voor jullie ook een optie? Mijn man maakt een soort lijm aan dat de zaadcellen samen klonterd en daardoor ook de bewegelijkheid beinvloed, vandaar dat de uroloog dat gestart is. In januari gaat er gekeken worden of het nu goed genoeg is voor IUI en zo niet dan gaat het bij ons IVF worden. Maar misschien zijn deze medicijnen ook wel geschikt voor jou man, is jou man ook onder behandeling bij een uroloog- Nou sterkte, groetjes mariska
Hallo, Ik heb geen ervaring met proxeed maar mijn vriend heeft ook een slechte kwaliteit zaad en mijn gyneacoloog heeft gezegd dat als de kwaliteit slecht is je er weinig meer aan kan doen. Ze hebben het zaad wel gefilterd en daar werd het iets beter van. Wij zijn net begonnen met ivf. Succes
Hier zei onze gyno ook dat het wetenschappelijk nog niet bewezen is dat Proxeed helpt de bewegelijkheid/kwaliteit van het zaad te verbeteren, wij hebben het bij onze 3 IVF poging wel gebruikt, bij de eerste twee pogingen geen cryo's en bij de laatste hadden we ineens 9 cryo's toeval? Ik weet het niet, maar wij zijn blij dat we (nou ja mijn man) het gebruikt hebben. Tijdens de 3 pogingen niet zwanger dus we gaan volgt jaar voor de cryo's.
Bedankt voor jullie reacties, Mijn man heeft als gevolg van niet ingedaalde balletjes, op zijn 15e een operatie gehad hiervoor. ( te laat helaas ) En dit heeft geleid tot zijn slechte kwaliteit van het sperma volgens de gyn. Hij heeft wel 10 % goed zaad, wat weinig is. Maar volgens onze gyn kunnen wij in onze situatie wel spontaan zwanger worden, maar is de kans erg klein. We gaan in januari voor de 1e afspraak voor ivf, zijn n.l meteen doorverwezen daarvoor door onze gyn. Allemaal erg spannend en onduidelijk nog hoe nu verder. Hoop aldoor nog op een wondertje? Iemand ervaring met een wonder?
hallo wij gebruiken het ook, tegen ons hebben ze nooit iets gezegd dat dit slecht zou zijn, ik heb morgen intake ivf dan vraag ik het even na. Maar volgens mij werkt het wel! Succes allemaal! en een goed en vruchtbaar jaar voor ons allemaal! liefs Main
Het is zeker niet slecht, het is een combi van vitamines, dus als je het wilt gebruiken gewoon doen, er zitten geen rare dingen in!
mijn man heeft vandaag ook diclofenac voorgeschreven door de uroloog i.v.m. zeer matige beweeglijkheid en samenklontering van zaadcellen. hij moet het 3 maanden slikken en dan weer terug komen om te kijken of het verbeterd is. Had er ook nog nooit van gehoord......hoop dat het aanslaat en baat het niet dan schaad het niet toch?
Ik weet niet of je man rookt...mijn man had ook erg slecht zaad en nadat hij een aantal maanden gestopt was met roken nog een keer een test gedaan, en het zaad was met bijna 20% verbeterd! Dit heeft dus echt zin gehad!
@marieke, Ja mijn man rookt ook en de uroloog gaf ook aan dat dit waarschijnlijk een erg grote boosdoener is. hij stopt morgen meteen! fijn dat je man zijn zaad zo verbeterd is! roken maatk toch echt veel kapot!
Ja het is moeilijk om ermee te stoppen, maar mijn man heeft wel een extra boost gekregen toen zijn zaad zo verbeterd was. Het is niet per definitie gezegd dat het bij iedereen beter wordt, maar het is het proberen in ieder geval waard! Heel veel succes!
Mijn man heeft Proxeed juist voorgeschreven gekregen van de uroloog omdat dit bewezen helpt bij het verbeteren van de kwaliteit. Hij zei hierbij dat het geen wondermiddel is, maar dat het geen kwaad kan het te proberen. Vreemd dat urologen kennelijk zulke tegenstrijdige informatie geven. Het is inderdaad een vitaminecomplex, dus baat het niet dan schaadt het niet! Feit is wel dan toen mijn man het begon te slikken ik snel zwanger ben geraakt. Helaas is dit een miskraam geworden na 8 weken, maar het is toch hoopgevend!
Hallo dames, Moet je eerst met een arts overleggen voordat je bijv. Proxeed kan gaan gebruiken? Want heb al wel gelezen dat het "zo" verkrijgbaar is... Onze eerste zaadtest was namelijk superslecht en moeten nu wachten op de eerste afspraak bij de gyn. dit kan 6 weken duren en dan zullen er weer onderzoeken volgen. Tis zo raar om alleen maar 'af te wachten' en niets te kunnen doen. Vriend vroeg al aan me of er geen vitamines ofzo zijn die hij kan slikken dat wellicht kon helpen...
mijn man had ook niet zulke beste zwemmers. Veel gezocht op internet en toen gelezen dat foliumzuur icm zink ook wel eens wil helpen. 3 maand later werd het zaad weer getest en waarempel, goed zaad! Diezelfde maand was ik spontaan zwanger! Na 5 jaar proberen zonder resultaat. Helaas miskraam. Half jaar later weer zwanger, weer miskraam. Uiteindellijk weer de mmm maar wel steeds goede zwemmers, dus dat probleem was niet meer aanwezig. Nu 32 wk zwanger na iui. Het is wel geen proxeed, maar wel voedingssuplementen.
Allereerst.........gefeliciteerd met je zwangerschap! je loopt al aardig op het eind! Super joh! JE hoort inderdaad vaker over foliumzuur en zink. las het toevallig net ook elders op dit forum. mijn man slikt wel multivitamine, daar zit ook foliumzuur en zink in, of is dat niet voldoende?
hoi ik lees net pas dit topic en ik kan je vertellen dat wonderen bestaan! ook mijn man had heel slecht zaad en eigenlijk was alleen maar ivf een optie om zwanger te worden. De uroloog zei tegen ons als jullie 1 keer in de 10 jaar zwanger zullen worden is het al een wonder. Ondertussen is mijn man vanaf juli 2007 tot en met januari 2008 proxeed gaan slikken onder het motto baat het niet dan schaad het niet. en in de maand dat we onze eerste ivf zouden krijgen ben ik alsnog spontaan zwanger geraakt. Wonder of niet? Of het echt met de proxeed te maken heeft gehad weten we niet zeker omdat we alles hebben gedaan wat maar kon (boxershorts dragen, acupunctuur,nog gezonder leven). Het is idd nog niet bewezen dat het echt helpt maar wij hebben toen de gok genomen en het resultaat ligt nu in de box. succes