Hallo, Ik heb even een vraagje met betrekking tot de bloeddruk. IK heb zelf niet zo'n hele hoge bloeddruk en tijdens mijn zwangerschap wordt de bloeddruk altijd nog iets lager. Ik kan mij hier ook behoorlijk beroerd van voelen af en toe. Ben erg snel duizelig en zo. Ik zorg dan altijd dat ik zoute snoepjes in mijn tas heb, dan eet ik er even 2 en dan gaat het weer iets beter. Is er verder iets aan te doen dat ik mij niet zo beroerd voel. Volgens de gyn, is het beter om een lage dan een hoge bloeddruk te hebben en dat ik het er maar bij moet nemen, dat ik mij dan af en toe zo slecht voel. Maar het is niet handig, zeker niet als ik duizelig wordt terwijl ik met mijn zoontje op de trap loop. Daarom zou ik er toch iets aan willen doen als het kan. Dan nog een vraagje. Bij mijn intake gesprek bij de verloskundige, werd er gevraagd of er bij mijn ouders bloeddruk problemen voorkomen. Ik heb gezegd van niet omdat ik dat ook echt dacht, maar later bleek dat mijn vader hier wel medicijnen voor slikt. Moet ik hier nu de vk over bellen, of kan ik het gewoon afwachten tot mijn afspraak op 20 oktober. Ik maak me er niet echt ongerust over, maar wil het voor de zekerheid even controleren. Alvast bedankt.
Hoi Tascha, een lage bloeddruk is inderdaad beter voor de zwangerschap, maar degene die hier last van kjan hebben ben jij. Probeer inderdaad steeds iets te eten bij je te hebben en zorg er sowieso voor dat je bloedsuikerspiegel niet erg daalt geurdende de dag, dus eet iedere 1-2 uur iets. anders heb je ook hier nog last van en wordt het onterecht op de bloeddruk gegooid. Verder geen plotse bewegingen maken en toch goed naar je lichaam luisteren en bij duizeling meteen even gaan zitten of stoppen waar je mee bezig bent. Verder is er niet dé oplossing helaas. En je kunt gerust wachten met het verhaal van de bloeddruk van je vader tot de volgende keer en sowieso wordt er op je bloeddruk gelet bij de vk en wordt er niet iets specialers gedaan om dat alleen je vader medicatie slikt. Het hoort bij de routine vragen van de intake. Maar meld het maar wel hoor, dan is je dossier completer. Groetjes Brigitte
Hartstikke bedankt voor je antwoord. Let er inderdaad op, dat ik vaker op een dag eet en dan wat kleinere porties, zodat ik niet te veel eten binnen krijg.