Hoi, Ik heb sinds een week een positieve zwangerschapstest, ik gebruik nu utrogestan vanaf de ovulatie. Ik heb vanaf maandag een vrij heftige bloeding waardoor het erop lijkt of het weer mis gaat (4 eerdere miskramen gehad) Ik heb bloed af laten nemen en de hcg waarden zijn goed gestegen. Met een verloop van 55 - 250 - 600 Echter, de progesteron is 42 - 30 - 2.8 Kan het in 2 dagen zo erg afnemen?? Dit wijst er volgens mij op dat het sowieso niet goed gaat of hebben jullie ook andere ervaringen? Ben ook wat bang dat het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is
Progesteron is nodig om de zwangerschap in stand te houden. Ik heb helaas ervaring met herhaalde miskramen. Mijn progesteron bleek niet goed te zijn na de eisprong en in de zwangerschap. Ik heb nu een gezonde zoon en inmiddels 32 weken zwanger met progesteron ondersteuning. Zou je dit niet kunnen overleggen met ziekenhuis of je progesteron mag gaan gebruiken?
Extra progesteron bedoel ik. Bij mij wordt de dosering bepaald a.d.h.v. de bloeduitslagen. Dit zou indicatie zijn om de progesteron flink te verhogen.
Klopt ik heb al de maximale dosis progesteron, waarschijnlijk gaan we ophogen met injecties maar ik hoor het morgen ivm het toenemend bloedverlies. Hopelijk kan dat nog iets betekenen..
Ik weet niet meer wat mijn waarde zonder extra progesteron was. Vanaf de eisprong gelijk extra progesteron gebruikt. Ik weet in ieder geval dat mijn arts hem niet onder de 80 wil in eerste trimester van zwangerschap. Maar wel onder behandeling in ziekenhuis in Duitsland dus weet niet of zij er andere referentiewaarden op na houden dan in NL ziekenhuis. In NL ziekenhuis waar ik onder behandeling was, was extra progesteron niet bespreekbaar..
Nee dat herken ik inderdaad ook dat ze in Nederland niks extra voorschrijven. Mijn waarde is weer gestegen naar 14. Hopelijk goed nieuws..
die is van 600 naar 1100 gegaan in iets minder dan 48 uur dus is ook in orde. Alleen heb ik nog steeds vrij heftig bloedverlies.. ik heb ook een vroege echo gehad, er is wel iets in de baarmoeder te zien maar het is afwachten hoe het zich ontwikkeld