Wie weet of je hier de politie voor kan/mag bellen?

Discussie in 'De lounge' gestart door buonanotte, 19 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. buonanotte

buonanotte Niet meer actief

Ik ga altijd op de fiets naar mijn werk aangezien wij in een open portiek wonen zonder berging/kelder moet mijn fiets buiten staan aan de bijbehorende fietspalen. Daar staat hij dan ook netjes.

Wil ik net mijn fiets pakken om een kleine boodschap te doen (en om vanmiddag naar mijn werk te gaan) staat er een andere fiets tegen de mijne aan die zijn ketting slot door mijn wiel gehaald heeft. Die fiets zit nu dus vast aan mijn fiets. Ik heb al bij wat mensen in de straat aangebeld maar niemand weet van wie die fiets is.

En ik moet over een uur op de fiets naar mijn werk. Ik baal mu dus behoorlijk en vraag me af of ik hier dus de politie voor mag bellen? Zodat ik toch mijn fiets kan gebruiken..

2. mysteriousgirl1

mysteriousgirl1 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.303
    0
    0
    Amsterdam
    Ik denk dat ze je finaal uitlachen...
    Je kan beter een slotenmaker bellen en vragen of die langs wil komen met een slijptol oid.

3. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

12 jun 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou het doen. Maar dan niet 112 uiteraard maar het gewone nummer.

4. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

12 jun 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    Lijkt me niet slim, dan moet je flink dokken voor het kapot maken van eigendom van iemand anders. Levert gedoe op.

5. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik zou ook gewoon het normale nummer bellen. Wat een waus.

6. buonanotte

Ja uiteraard geen 112 haha.

Slotenmaker heb ik idd ook al geprobeerd maar die heeft pas om vier uur tijd en ik moet over een uur weg..

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Nou wel die fiets los slijpen zonder een agent.... Lijkt me niet zo slim :)

Ik zou gewoon even bellen of je die fiets kunt laten verwijderen.
    Maar dikke kans dat ze opperen het een paar dagen aan te kijken eerst. Het is tenslotte toch iemand z'n fiets en degene komt hem vast ook weer halen. Haal je het slot eraf... Dan zorg je er in feite voor dat degene z'n fiets nooit meer terug ziet :)

8. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Lijkt mij een fietsendieven trucje trouwens.
    Jij laat je fiets staan en poef, twee fietsen weg de volgende keer dat je komt.

9. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hoe dan? TS d'r fiets staat toch ook op slot?

10. buonanotte

Ja mij fiets staat op slot met een gewoon slot en kettingslot aan die fietspaal.

11. Alou

Alou Bekend lid

14 nov 2013
    635
    0
    0
    Ooh zo lastig dat!
    Heb ik ook paar keer gehad toen ik nog in Amsterdam woonde.
    Ik heb moeten wachten.. Tram uiteindelijk maar gepakt :(

12. buonanotte

Ja daar zat ik ook aan te denken alleen kom ik dan niet meer thuis heb nachtdienst en ben klaar na de laatste bus vertrekt :/

13. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Regulier nummer van de politie even bellen en om advies vragen.

14. duckie83

duckie83 Actief lid

5 apr 2010
    178
    11
    18
    Ik zou dat slot openslijpen die fiets weer vastzetten met een eigen slot, dan weet degene die dit gedaan hoe vervelend dit is en kun je hem/haar erop aanspreken

15. buonanotte

Nou politie gesproken als hij er overmorgen nog staat halen ze hem weg :(

Nu mn werk maar bellen dat ik wat later ben waarschijnlijk en dan maar lopend naar huis vannacht.

En een briefje schrijven en op die fiets plakken!!

16. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Even met een metaalschaar, of een slijptol als het zo'n u slot is. En er dan een eigen slotomheen doen en een briefje op het zadel:'vervelend he? Ik haal hem er vanavond wel weer af' :D

Edit: ik zie dat je het briefje al had bedacht

17. mamabri

mamabri Niet meer actief

jemig, fijn of niet :( Kun je niet met een collega terug rijden vannacht? Of de fiets van de buren lenen? (ik denk even mee hoor)

18. buonanotte

Nee ik werk van 10 tot 1 uur vannacht alleen.

En de buurman heb ik idd al lief aangekeken maar die heeft zijn fiets straks zelf nodig:(

Echt wat een hersenloze lui heb je toch:x:x

19. Kaas

Kaas Bekend lid

6 okt 2011
    526
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het trucje is vaak dat de eigen fiets van het slot wordt gehaald, men verbaasd is dat de andere fiets aan jouw fiets vast zit en jij gaat zoeken naar de eigenaar. Op dat moment staat jouw fiets niet meer op slot en kunnen ze hem zo meenemen.

20. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Ik woon bij je om de hoek, en je mag mijn fiets lenen (heb er twee) Als je op mijn aanbod in wil gaan, PB mij even, dan kom ik de fiets zo naar je toe brengen.

Deel Deze Pagina