Dames, ik zie door de bomen het bos niet meer. We zijn officieel uit elkaar en nu wilde hij gister zijn zoon meenemen omdat hij denkt dat ik zorg niet aan kan... Heeft hij het recht om zijn kind mee te nemen zonder mijn toestemming??
Euh ik zou het niet weten eigenlijk. er is nog niets getekend ? en afgesproken ? ik zou even het juridisch loket bellen voor advies. Maar wellicht is er nog iemand hier die er meer vanaf weet. In ieder geval sterkte ermee.
Ik heb er weinig verstand van helaas, maar ik wil je wel heel veel sterkte wensen in deze vervelende periode.
Tenzij hij kan aantonen dat jullie kleintje in (acuut) gevaar is niet nee. Rot situatie, je kan echt het beste even contact opnemen met juridisch loket voor advies. Heel veel sterkte!
Dat kan hij denken, maar hij moet aantonen dat het zo is. En zolang jij eten, verschoning kleding goed onderdak (waar dan ook) en liefde geeft, kan hij het niet. Als hij het wel doet gelijk bij de politie aangeven dat hij jouw kind heeft meegenomen. En ga naar een advocaat/jurist als nog niets rond is. Je kunt bij de rechtbank een voorlopige uitspraak laten doen waar de plaatsing is en alimentatie bepaald wordt tot de definitieve uitspraak, omdat hij verplicht is vanaf de dag van scheiden, om het kind. (of jullie) te ondersteunen. Dus daar kun je hem dan gelijk schriftelijk om vragen als je dat nog niet ontvang. Voor je het weet ben je, je zoon kwijt. nooit afgeven. Succes!
Volgens mij is het nog altijd HUN zoon. Dus aangifte zal niet gebeuren. Sterkte TS, ik denk dat eea afhangt van de situatie.
Ik denk dat je ons ook een beetje meer duidelijkheid moet geven. Wilt hij hem voor altijd meenemen, wilt hij hem voor een weekendje meenemen? Is hij met gezag belast (waren jullie al getrouwd toen hij geboren was?), of niet. Is hij uit het "ouderlijk huis" gegaan of jij Heb je een kring van mensen om je heen die je je kan helpen als het nodig is? Ik denk namelijk eerder dat als hij echt in het belang van het kind denkt kan ik begrijpen dat hij in deze moeilijke periode (scheiding) liever wilt dat jij eventueel ontlast word, maar dan zou ik aanraden om hem tijdelijk te plaatsen bij een derde onafhankelijke partij (jou ouders). Nou kan het ook gewoon een scumbag move zijn, maar daar ga ik liever niet van uit! En edit: Je kindje even bij je ouders laten logeren is toch ook even een fijn idee lijkt me, dan kan jij ook goed even rustig worden en even tijd voor jezelf nemen..
Het hangt geheel van de situatie af. Hij heeft natuurlijk net zo veel recht op JULLIE kindje als jij.
Volgens mij kunnen jullie beter hulp inschakelen hiermee. Misschien eerst van familie of misschien een mediator? Ben je ook onder behandeling? Ik las namelijk dat je een Postnatale depressie hebt. Misschien kun je advies krijgen van je behandelaar?
Ik heb geen idee. Het enige wat ik tegen jullie zou willen zeggen is.. Vecht het alsjeblieft niet uit over de rug van jullie kind. Hij is de vader, jij de moeder. Ondanks dat jullie uitelkaar gaan blijven jullie altijd verbonden door het meest belangrijkste in jullie leven. Wees daar samen zuinig op. Zet soms trots opzij en probeer te blijven praten met elkaar. Jullie zullen nog heel erg lang moeten samenwerken! Sterkte!
Ja, ik denk het eigenlijk wel, het is toch net zo goed zijn kind als jou kind? Dus beiden dezelfde rechten? De politie inschakelen heeft daarom geen zin lijkt mij. Ik zou wel informatie gaan inwinnen en goed nadenken (allebei!) wat het beste is op dit moment voor jullie kindje. Sterkte in deze rot situatie!
Ja, dat mag hij doen zolang: - er nog geen omgangsregeling op tafel ligt die iets anders zegt - hij jou het contact met jullie kind niet ontzegt - hij een gegronde reden heeft om dat contact wel te ontzeggen, hij zegt niet zomaar dat jij de zorg niet zou aankunnen hoop ik - hij niet zonder jouw toestemming langdurig naar het buitenland vertrekt met jullie kind De politie doet er pas wat mee als jij jullie kind niet mag zien (het is al voldoende als je onder zijn begeleiding jullie kind ziet), of als je ex met kind naar het buitenland vertrekt. Ik wens je veel sterkte.
Ik denk dat hij dat wel mag, het is toch allebei jullie kind. Maar waar ik me meer zorgen om maak is dat het in de beginpost overkomt alsof het over de rug van jullie kind wordt uitgevochten. Ik weet niet of dat van beide kanten zo is, maar ik hoop echt heel erg dat hij niet in een vechtscheiding verwikkeld raakt.
Hij mag hem overigens niet zomaar meenemen, ik neem aan dat er in overleg is besloten dat hij bij jouw was? Als hij dat nu ineens anders wil zal hij met hele gegronde redenen moeten komen. Zonder overeenstemming mag hij hem niet zomaar meenemen. Je kunt het beste even contact opnemen met juridisch loket of de advocaat mocht je die al hebben. Ook al hebben jullie alleen mondeling pas afspraken (vlak na uit elkaar gaan) en is er nog niks op papier gezet danwel ondertekent. Dat wordt alsnog gezien als afspraak, je moet er dan alleen wel als de bliksem achteraan dat het op papier komt. Politie doet er waarschijnlijk weinig aan, helaas, doen ze ook niet als vader geen gezag heeft is mijn ervaring, het enigste wat ze zullen doen is aan vader vragen waarom hij dat gedaan heeft en om naar het kind te kijken.
Ligt aan de situatie en voor hoe lang. Klopt het dat jij gister ook een topic had mbt tot het uit elkaar gaan n.a.v. Onder andere jou pn depressie? Of haal ik nu dingen door elkaar? Mocht dat zo zijn dan zou het wellicht niet verkeerd zijn om even de zorg uit handen te geven (als de vader wel in staat is om goed voor de kleine te zorgen.) Kortom lastig te zeggen..
Een paar dagen geleden schreef je zelf nog letterlijk dat je de zorg voor je zoontje nu niet aan kan. De vader ziet dat blijkbaar ook in en ik hoop dat hij dit nu voorstelt in het belang van je zoontje. Ik zou hulp zoeken voor jezelf en je zoontje even aan de zorg van zijn vader over laten tot jij het wel weer aan kan. Het welzijn van je zoontje is belangrijker dan jullie ruzies en jouw verdriet. Sterkte!
Dit! Als hij op dit moment beter voor jullie zoontje kan zorgen dan jij lijkt het me heel verstandig als hij hem meeneemt (voor een paar dagen). Maar hier moeten jullie echt samen uitkomen.. Sterkte!
Als jullie gezamenlijk gezag hebben dan kan dat inderdaad. Je zult een verzoek voorlopige voorzieningen moeten indienen via een advocaat waarbij afspraken worden vastgezet.
Je gaf een aantal dagen terug zélf aan de zorg niet aan te kunnen; niet zo gek dus dat hij dat ziet en hem dus mee wil nemen? Succes...