Hallo allemaal, Ik heb een vraagje. Mijn zoontje heeft last vast harde ontlasting en ik wou proberen om hem pruimenhapje te geven. Kan ik daar gewoon de pruimen uit een zakje voor gebruiken? Alvast bedankt. Groetjes!
Wat bedoel je met pruimen uit een zakje? Ik had toen mijn dochtertje daar last van had, gewoon pruimen gekruisd en even in heet water gedompeld. Vervolgens ontveld en gepureerd en samen met watander fruit gegeven want de pruim was nogal zuur..... Na al dat werk at ze het uiteindelijk nog niet. Te zuur... Ben toen maar meer water bij de voeding gaan doen, dat dronk ze toch wel op.
Ik zou gebruik maken van verse pruimen, volgens mij wordt gedroogd fruit pas aangeraden vanaf 1 jaar. In het voedselintroductieschema staat bij 6 maanden: pruimen (vers)
Kiwi's zijn ook heel erg goed om de ontlasting op gang te brengen. Veel zullen zeggen dat mag niet, maar het kan gerust, zolang je het maar met mate geeft De gold kiwi's zijn lekker zoet Ik gebruikte gewoon kiwi's, en mn uk heeft er nooit iets aan overgehouden. Succes!
Zover ik weet worden kiwi's op deze leeftijd ook afgeraden ivm allergenen. Dus ik zou 't lekker bij verse pruimen houden! Nog lekker ook. (hier een groot succes, in stukken)
Ik had op keukenkikker gekeken en daarop stond bij fruithapjes gedroogde pruimen pureren met beetje gekookt water voor 6 maanden maar is beter van niet dan? Kiwi heeft hij ook al gehad gemengd met peer. Bedankt voor jullie antwoorden
Sinaasappel blijkt ook goed te werken voor de ontlasting. Net zoals kiwi... Luca heeft ook al kiwi gehad hoor en er niets aan overgehouden Verder gebruik ik ook wel eens pruimen in zijn fruithapjes, gewoon vers. Ff schillen en pureren...
Liever pruimen dan kiwi of citrus. Pruimen zijn een stuk minder allergeen. I.p.v. gedroogde pruimen kun je ook gedroogde abrikozen wellen en geven. Die hebben als extra ook nog eens een flink hoog ijzergehalte! En wel voorzichtig zijn. Al die huismiddeltjes tegen verstopping (pruim, sinaasappel, kiwi) hebben als nare bijwerking: kramp! Beste middel tegen harde ontlasting is: meer drinken. En opletten of ze er meer last van hebben na bepaald eten. Met 8 maanden kunnen ze op dingen waar ze nog niet zo goed tegen kunnen reageren met harde poep of diarree en kramp en verstopping.
nou hij heeft vandaag pruimen gehad en hij vond het heerlijk , maar ja hij vind alles trouwens heerlijk haha.. @ dirksmama. werken abrikozen ook laxerend dan? Dat meer drinken probeer ik ook wel maar dat komt er meestal weer uit.