Pruimenmoes

Discussion in 'Voeding' started by erannick, Sep 9, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. erannick

erannick Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    1,356
    0
    0
    Melissant
    Hoe maak je zelf pruimen moes?

ik moet van het cb pruimenmoes gaan geven aan Eva om haar darmen te prikkelen.
    Ze zit nu 3 maanden aan de lactulose stroop en haar damren worden lui , dus moet steeds meer laxeermiddel gaan geven, nu gaf zij de tip om pruimenmoes te gaan geven en als ze goed gaat poepen de laxeermiddel af te bouwen

2. roses

roses Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    1,946
    1
    38
    Ik heb even gegoogled:

Pruimenmoes
    500 gr pruimen - 100 gr suiker - aardappelbloem

Was de pruimen en ontdoe ze van de steeltjes en stenen. Breng de pruimen aan de kook, voeg er suiker bij en laat ze gaarstoven. Het sap eventueel binden met wat aardappelmeel.

3. roses

roses Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    1,946
    1
    38
    Ik zou het zelf trouwens gewoon maken zonder suiker!

4. roses

roses Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    1,946
    1
    38
    Waarom geef je Eva niet gewoon zelf stukjes pruim in haar handje? Pruimen mogen gewoon gegeven worden vanaf 6 maanden :)

5. erannick

erannick Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    1,356
    0
    0
    Melissant
    Ik ga het ook maken zonder suiker.

Maar eva is nog geen 4 maanden en dan al stukjes geven, ze verslikt zich soms zelf nog in haar fopspeen

6. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

Jun 16, 2007
    2,054
    2
    0
    tussen hier en daar
    huh das wel erg vroeg inderdaad :S
    als je zelf begint voor 4 maanden met bijvoeding breekt de hel los op t cb en als zij t zeggen magt maar gewoon :S ,
    hoop dat ze t te "pruimen"vind :D hihi

7. roses

roses Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    1,946
    1
    38
    Oops sorry ik dacht dat ze al 6 maanden was... waarschijnlijk naar mijn eigen banner gekeken :oops:

8. erannick

erannick Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    1,356
    0
    0
    Melissant
    ik had nog even gebeld en ik moest een pruim pureren en dan geven, nou dat heb ik gedaan en ze vondt het dus NIET te pruimen :)

Maar ik doe alles om mijn meisje te kunnen laten poepen, zonder laxeermiddel

9. Nemo

Nemo Niet meer actief

Mijn zoontje had ook poepproblemen. En geloof me ik heb flink veel laxerende pruimen/bonen enz. gegeven hielp allemaal niet. Ook lactulose niet. Mischien eens overleggen of je toch niets anders mag ? Forlax was volgens onze kinderarts geen probleem ook niet voor langere tijd.

10. erannick

erannick Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    1,356
    0
    0
    Melissant
    Ik zal het de 24ste eens met haar overhebben , want heb dan een afspraak dus lijkt mij als het wel werkt het dan al moet werken en anders gaan ze maar verder zoeken want ik vindt dit echt zielig voor mijn Eva

11. joma

joma VIP lid

Jan 24, 2007
    28,689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    misschien een druppeltje of een paar druppeltjes olie door de fles! ;)

12. Nemo

Nemo Niet meer actief

Zou je idd ook kunnen proberen. Wij gaven lepels vol olijfolie op brood alleen daar is jouw kindje nog te jong voor.
    Trouwens ook zonder resultaat hoor.

13. erannick

erannick Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    1,356
    0
    0
    Melissant
    ook hier werkt de zonnebloemolie niet :cry:

14. odet

odet Niet meer actief

hier hetzelfde probleem.
    geef al 2 mnd laxeermiddel.
    hij krijgt nu al 1 week elke dag 2 pruimen, maar dat helpt niet.

moet donderdag toch naar de ka, ik zal het eens vragen.

15. erannick

erannick Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    1,356
    0
    0
    Melissant
    ik snap er niks meer van .
    van het cb moest ik pruimenmoes gaan geven, en ze had het de ka verteldt en ik moet accuut stoppen en verder gaan met de laxeermiddel.

Nu dit wat zouden jullie doen?

Met de pruimenmoes, poept ze 2 keer per dag en heeft geen laxeermiddel nodig.
    Nu moet ik dus volgens de ka weer stoppen en dan laxeermiddel gaan geven tussen de 5 en 10 ml maar dan komt er dus 1 x per dag een diaree luier.

wat zal ik doen, ben benieuwd naar jullie mening.

16. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nou, als ze het goed doet op de pruimenmoes en daar normale luiers van heeft, zou ik daarmee doorgaan!
    Wij hebben ook heel even lactulose voor Nathan gebruikt, en ik vond het bende...

Share This Page