Er was al eens hier een topic over maar die is gesloten.. Ik heb een zoontje die met 33.2 dagen is geboren oorzaak onbekend.(zelf denk ik blaasontstekening) Lag met 30 weken met weeenremmers in zk. Alles bleef rustig dus tot week 33.. Nu ben ik weer zwanger en de vk heeft met de gyn overlegd (omdat ik op de grens zit van de 34 weken) om mijn baarmoedermond te meten. Dat gaan ze dinsdag doen.. Als de te kort is gaan ze me elke week spuiten.. Maar heeft iemand ervaring ermee? Ik heb echt geen zin in weer zwolle(70km hier vandaan) te liggen omdat ik dan onder de 32 weken niet in enschede kan liggen..
Ik zie dat we maar één dag schelen! leuk! Ik krijg vandaag mijn 1e proluton-injectie! Ik hoop dat het mijn baarmoeder tot rust kan brengen! Vorige zwangerschap eindigde met 26 weken. Deze schatten ze tussen de 24 en 26 weken als ik geluk heb. Mss eerder!
o gut meid.. weten ze dat nu al die schatting? hmz ik moet morgen dus ik weet helemaal niks zullen we elkaar maar een btje steunen, ook al ik ze niet hoef wil ik met je blijven praten succes meid!! volgensmij zijn deze spuiten t zelfde als die longrijping spuiten, jubbelen met je tenen dat helpt!
Ik zou wel aandringen dat je ze gewoon krijgt hoor! Het schaadt niet en als het je baarmoeder goed doet waarom niet? Maar waarom loop jij niet bij de gyn? Of wilde je zelf naar een verloskundige? Jaaa ik ga je zeker op de hoogte houden van alles. AUWWW die injecties van de longrijping waren pijnlijk. Ik kreeg er spierpijn van en de prik zelf was zo gepiept.
Ik zie dat Dani van 27-8-2008 is! Jayda is van 30-8-2007 Ik krijg een jongen en weet het sinds donderdag! Als het een meisje was geweest hadden we ook Dania op ons lijstje!
Ik heb gister mijn 1e prik gehad. Het zijn wel gemene dingen hoor! Dat stropig spul langzaam in een spier in je bil laten spuiten!*AUW*
Ik kon net van het ziekenhuis.. die gyn vindt dat ik zowiezo die spuiten moet nemen, ongeacht of me mond te kort is Hij wilde niet eens kijken of dat het geval is!! Had geen zin zei die, net of dat ding langer wordt Hij wilde me weer zien over 2 weken dan ben ik 17 weken, en dan kan ik me keuze doorgeven(mag het zelf weten want t wordt niet vergoed!!) Hij kon me niet zeggen of ze helpen, zo niet zegt die ja dan beval je weer te vroeg, wat een K8****** Ik had 25% kans op een vroeggeboorte.. IK snap dr niks meer van en heb me vk gebeld die belt me zo terug want dit slaat nergens op.. Ik dacht dat het zo ging dat die ging meten en als!! die te kort was die spuiten zou krijgen. Ik mag na 37 weken thuis bevallen wel. oja hij zei ook nog van ja knap dat ze het geslacht al konden zien hij of zij weet het zelf nog niet eens!!! gvd wat een kloothommel!!! Second opinion??
Wat ze je niet (nooit) vertellen is dat dit medicijn helemaal niet bewezen helpt, het is iets experimenteels. Ze spuiten het ook bij vrouwen die zwanger zijn van meerlingen. Bij mij heeft het niks geholpen, gelukkig kreeg ik ook inwendige echo's waardoor ze met 24 weken nog niet op tijd konden ingrijpen, maar moest het daarna wel rustig aandoen t/m 37 weken. Je kan trouwens ook in je been gespoten worden!
hey Nou vorige week geweest bij de gyn, de mond was nu lang zat, en ze kunnen pas betrouwbaar meten vanaf week 22. Vandaag me eerste spuit.. Ik weet wel dat het niet is bewezen dus t is altijd en gok.. Maar islah met hoeveel weken ben je bevalle?
Ik heb tijdens mijn zwangerschap gevraagd om pruloton-injecties maar kreeg ze niet! Volgens mijn gyn, is de werking van dat spul nog heel experimenteel, ze hebben het getest op moeders van tweelingen, maar de werking is nooit bewezen. Ze weten ook niet of het kwaad kan! (dat gaf bij mij de doorslag om het niet te doen) Tegen mij zeiden ze ook dat pas vanaf 20-22 weken iets gezegd kan worden over de lengte van de baarmoedermond. Meiden, heel veel succes met het nog heel lang uitdragen van jullie kindjes! Als het in deze stadium zo onrustig zou ik maar 1 ding adviseren: BEDRUST houden! Hoe langer jij in bed blijft liggen hoe beter voor je kindje, en hoe sneller het kindje groeit.
Hoi hoi, Nou heb m gehad Mijn verloskundige die heeft zelf ervaringen met de injecties en heeft me net hele verhaal verteld, ze heeft ze zelf gehad ivm hardebuiken vanaf week 20 Ze heeft tot week 35 die spuiten ingespoten en ze vertelde me toen ze in week 35 klaar was met de laatste dat het weer begon te rommelen dus bij haar heeft het zker gewerkt! Ze is bevallen met week 39!! Ik heb nu nog nergens last van dus ik heb nu nog geen bedrust we zullen zien in week 22 of het helpt, Dee wel zeer zeg!!
Met 37 weken, maar wel na een spoedcerclage bij 24 weken, tot +/- 32 weken had ik nagenoeg bedrust toegeschreven gekregen. De keer daarvoor beviel ik met 23 weken.
Het was niet makkelijk hoor, vanaf 24 weken moeten rusten en dan die risicovolle cerclage. Maar ik denk dat je dat niet bedoelt. En ze doen idd pijn ja! Maar bij mij werden ze wel vergoed, ik had ook alleen een basispakket... Dan zullen ze wel weer e.e.a hebben bezuinigd. Ik weet wel dat ik het eerst zelf moest betalen en het bonnetje daarna naar de verzekering kon sturen... 5 stuks voor bijna 80 euro! >_<
poeh, nee bedoelde dat je het nog vol hebt gehouden tot 37 weken Maar is niet makkelijk nee, ik hoop dat die dinge hun werk doen!! als ze nie werken krijg ik ook een cerlage.. Vanaf 22 weken gaan ze meten, gister dacht ik dat ik vruchtwater verloor, had ik bij de eerste ook namelijk. Was gewoon afscheding..