Prut in ogen

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by lilo77, Jan 22, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lilo77

lilo77 Bekend lid

Jul 2, 2009
    692
    10
    18
    NULL
    NULL
    Vanmorgen werd ons kleine mannetje van 3 jaar wakker met heel veel prut in zn oogjes. Ze konden nauwelijks meer open, zaten helemaal aan elkaar geplakt. Hij is ook erg verkouden dus daar zal het mee te maken hebben? Onder de douche gaat de prut er ook moeilijk af. Nu heeft hij ook op het witte van zn oog aan de bovenkant een rode bloedvlek zitten. Weet iemand wat dit is? Ziet er eng uit.... Dokter bellen of hoort het bij zn verkoudheid/(ontstoken) oog?

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Klinkt gewoon als een ontstoken oogje. I. had er laatst ook last van. Ik heb het goed schoongehouden met een watje en gekookt water (en er af en toe wat bv ingedaan) en toen ging het vanzelf over.

Helaas kreeg mijn man het in de tussentijd ook (het is nogal besmettelijk) en bij hem ging het niet vanzelf over, dus hij heeft uiteindelijk een zalfje van de ha gekregen en toen was 't al snel beter.

3. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

Jul 1, 2009
    2,310
    0
    0
    Mijn zoontje heeft dit ook geregeld... Een prut oog noemen we dit ;)
    Niet met dat bloed trouwens...

Ook wij doen dit met afgekoeld gekookt water en een schoon watje schoonmaken....

4. Tineke1979

Jan 22, 2013
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou toch eens naar de dokter gaan. Het is al een tijdje geleden maar onze dokter zei dat we moesten langsgaan als het oogje bloeddoorlopen werd.

5. coco73

coco73 Niet meer actief

je krijgt oogzalf, het is een bindvliesontsteking. ik zou wel naar de huisarts gaan. fucidine heet het wat je krijgt.

Share This Page