Hoihoi, Morgen heb ik een afspraak voor de 20 weken echo, erg spannend natuurlijk! En daarna wil ik graag gaan shoppen. Ik heb me tot nu toe nog redelijk in kunnen houden, maar als we morgen het geslacht te horen krijgen, wil ik even lekker los gaan in de babywinkels, haha. Maar wat voor kleding kan ik het beste aanschaffen? In ieder geval winterspul omdat hij of zij in December komt, maar waar moet ik op letten? En welke maat of maten? Ik heb nog niet veel liggen, dus alle tips zijn welkom!
Begin met omslag rompers is lekker makkelijk aantrekken met zo'n hummeltje (ikzelf vond lange mouwtjes niet fijn zo gepruts om een truitje aan te doen) Kleertjes die lekker zitten nog geen spijkerbroeken enzo beklemd alleen maar Ik zou maar 50 3 stelletjes en 56 ook 3 stelletjes kopen voor het begin. Sokjes zo schattig (van de kruitvat merk bambino blijven perfect zitten)' zacht slofjes stuk of 2 Mutsjes stuk of 3
het is eigenlijk heel persoonlijk wat je prettig en mooi vind. Ik vind die pakjes aan 1 stuk en met voetjes echt afschuwelijk, ook bij een pasgeborene vind ik het er niet uitzien. Maar er zijn ook mensen die dat super schattig vinden. Voor een jongen, lekker soepel broekje zou ik kopen, hoeft geen joggingbroekje te zijn, je hebt ook zachte broekjes met jeans uitstraling, die vind ik heel cool. En een simpele longsleeve. Als je een meisje verwacht jurkjes en rokjes natuurlijk, ook die hebben ze voor pasgeborene al van hele fijne stof, wel even opletten dat er achterop geen zakjes ofzo zitten, dat lijkt mij niet zo fijn. Qua maat...iedereen beweerde dat je in maat 50/56 haast niks moet kopen, "want daar zijn ze in een maand uit"...nou mijn meisje heeft 5 maanden in die maat gezeten, ze verzoop er nog in de eerste 2 maanden Ik zou ook wat lange mouwen rompers kopen, veel truitjes zijn vrij dun en wij hadden bv echt een koukleumpje.
Bedankt voor jullie tips, ik ga er morgen mee aan de slag (mits alles goed gaat met de echo, maar daar gaan we natuurlijk wel vanuit).
Ik heb in het begin sterk het gevoel gehad dat het een jongetje zou worden, maar nu de laatste week weet ik het gewoon echt niet meer... Dus ik vind het echt heel spannend!
Was ik ook iedereen zei dat ik een meid zou krijgen....nou hij heeft toch echt een piemeltje haha en was super duidelijk bij de echo Veel plezier morgen en hopelijk is het of het nou een jongentje is of Meisje gewoon gezond!! Ojah je kan leuk shoppen bij prenatal voor new born.. en eens in de zoveel tijd hebben ze bij de wibra de Baby voordeel weken daar kun je heel goedkoop hydrofielen, lakentjes, spuugdoekjes en ook kleertjes kopen En ze zijn nog leuk ook
Wat heb ik dan al veeel gekocht als ik dit zo lees Een vriendin adviseerde mij om het jasje in maat 56 te kopen ipv maat 50.
Hier hebben we een poll gehouden onder familie en vrienden, en de meesten denken inderdaad ook dat het een jongetje word (vanwege de familie van mijn vriend, allemaal jongens), maar we zullen zien. Mijn moeder is er bijvoorbeeld heilig van overtuigd dat het een meid word. Bedankt voor de tip van Prenatal, die moet hier in de buurt ook ergens zitten, die ga ik morgen zeker opzoeken! En de Wibra hou ik ook in de gaten!
Goede...nee om mee te beginnen vond ik 6 setjes genoeg kijk je kan er ook 7 kopen maar je krijgt dadelijk nog zoooveeel!! En weet je als het kindje geboren is kun je altijd nog je vriend/man/viendin/vrouw eropuit sturen toch
ojah bij de maxicosi kun je ook een soort inklapdekentje weet ff de naam niet erbij kopen is echt ideaal zal ff foto plaatsen wat ik bedoel (dit is trouwens de eerste keer buiten met -15 ofzo haha)
hoiii, hier hetzelfde probleem. ik zit ook steeds in de knoop met de maat. ik heb nu enkele pakjes van maat 50 en enkele maat 56. wij krijgen ook een decemberkindje dus ook dikke jasjes nodig. die nam ik in maatje 56. het is toch altijd gokken he. ik heb morgen een afspraak met de gyne. wij willen waarschijnlijk niet weten wat het gaat worden dus wij kopen tot nu toe ook alles heel neutraal. wij zijn wel voorstander van die pakjes met voetjes aan, gewoon omdat dat volgens ons het beste zit. daar doet natuurlijk iedereen zijn eigen zinnetje in he. grtssss en veel succes
Dat zeiden ze tegen mij ook idd..nou heb amper kleertjes gekregen 'omdat je dat wel al heel veel zou hebben gekregen' zeiden ze.. Wat ik kreeg is maat 62. Beeb zit nu in maat 50/56 (15 dagen jong nu), en ik was me te pletter.. Hij spuugt redelijk wat, poept zich vaak onder, als ik niet oplet met verschonen piest ie zich ook nat... Heb wel 4 verschoningen op een dag nodig. Ik heb te weinig aan 7 setjes 50. Of je moet direct je wasmachine aangooien.
Nee het is echt van maxicosi en kan ook vastgezet worden.... ik vond het heel handig voor de winterdagen
Dan toch maar even bijhalen en als visite vraagt wat ze kunnen kopen vraag je een setje in maar 50/56 toch