Welke toiletreiniger? Toilet met septic tank

Discussion in 'De lounge' started by Annelin, May 14, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Annelin

Annelin Actief lid

Aug 23, 2011
    245
    0
    0
    Zuid Holland
    In ons huis hebben we een toilet met een septic tank, nu heb ik gehoord dat je het toilet dan niet met chloor of bleek mag schoonmaken. Iemand ervaring met een schoonmaakmiddel dat het toilet ook goed schoon krijgt?

2. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

Dec 30, 2006
    2,296
    28
    48
    Gent
    Geen voorbeelden van merken, maar weet wel dat je alleen die mag kopen waar "geschikt voor sceptische tank" opstaat. Hier koop ik het huismerk van de supermarkt, staat er ook zo op.

3. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

Mar 18, 2009
    1,795
    1
    0
    Grunn!
    Er zijn heel veel middelen die je wel kan gebruiken. Zolang er geen chloor of bleek in zit is er niets aan de hand. Ik gebruikte altijd eigen merk van de action maar ook wel harpic max.

Een keer in de zoveel tijd gooide ik een klein beetje bleek door de wc. Gewoon omdat ik dat toch wel heel fris vond.

4. Islah

Islah Niet meer actief

Ik houd sowieso niet van chloorbleekmiddel (ongeacht het soort wc); heel slecht voor het milieu, slecht voor je luchtwegen, komen snel vlekken van in je kleding, het ontkalkt niet eens (veel mensen denken dat wel maar het maakt de kalk gewoon onzichtbaar). Mijn perfecte wc-reiniger: 1/2 liter afwasmiddel + 1/2 liter azijn. De azijn desinfecteert + ontkalkt (én is veel beter voor het milieu), het afwasmiddel geeft een lekkere geur, reinigt, en maakt dat de azijn makkelijk 'uit te smeren' is.

5. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

Dec 30, 2006
    2,296
    28
    48
    Gent
    Je moet er zelf mee opletten. Chloor en ammoniak geeft giftige dampen. Mag van manlief daarom niet in huis komen (scheikundig ingenieur)

Share This Page