Heey, Vooraf wil ik beginnen met het feit ik weet dat ik er vroeg bij ben maar ben toch wel benieuwd hoe jullie dit zouden aanpakken. Op dit moment ben ik 31 weken zwanger en op 23 jui uitgerekend van onze dochter. Op 14 februari 2014 gaan mijn zwager en schoonzus trouwen!! Onwijs leuk natuurlijk alleen ze will en graag dat onze kleine meid de ringen komt geven, ze verwachten zowat dat ze dan al loopt. Ik heb toch met een gerust hart kunnen vertellen dat ze daar niet te veel op moeten rekenen aangezien ik met 17 maanden nog geen eens kroop en m'n vriend bij 16 maanden pas begon te lopen hahahaha.... Maar het gebaar is super dat ons meisje de ringen mag komen geven. Alleen het probleem waar ik mee zit is, wat is verstandig om met een kleintje van ongeveer 6 maanden te doen?! Zal ik haar wel heel de dag mee nemen ze hoort er immers bij, of een halve dag dat me moeder dr ophaalt dat ze toch rustig is en wij ook een drankje kunnen nuttigen, me moeder als back up houden als mevrouw het op het bleren zet. Hebben jullie ervaring met baby's/peuters op een bruiloft of ideeen wat handig/verstanding is? Waar ik rekening mee kan/moet houden ect. Groetjes!!
Ligt aan je kindje. Als ze nog lekker in de kinderwagenbak kan slapen zou ik dat doen. Gewoon zien hoe het loopt en inderdaad je moeder als back up houden. Ik heb een heel makkelijk meisje die heel veel goed vind en zij zou echt niet willen slapen op zo een gezellige dag Maar voor hetzelfde geld krijg je een kindje die meer van structuur houd, dan word het weer een ander verhaal.
Je bent er zeker vroeg bij Volgens mij zo vroeg dat je hier nog helemaal geen antwoord op kan geven nu. Dus misschien ook niet de moeite steken om te proberen er een antwoord op te vinden maar te accepteren dat je dit tegen die tijd kan gaan bedenken. Ik vermoed zomaar dat je graag wil weten waar je aan toe bent en van overzicht en controle houdt ? Want het ligt echt helemaal aan je meisje hoe lastig/makkelijk/tevreden/gezond/etc etc ze is. En trouwens ook aan jou, hoe jij als moeder er in staat en bent. En dat moet je allemaal nog gaan uitvinden! Wel leuk dat ze nu al zo'n eervolle taak toebedeeld krijgt! De ringen aanleveren in mama haar armen? Lijkt me mooi. Succes!
beter ietsje te vroeg dan te laat he wel heel mooi dat ze de ringen mag geven het gaat echt afhangen van het karakter van je meisje en dat ga je pas een beetje kunnen inschatten als ze een maand of 3 oud is. hier kan ik alles met men mannetje doen, overal is hij het voorbeeld maar s'avonds niet, hij heeft zijn eigen ritueeltje ontworpen wat wij volgen en vanaf een uur of 18 ten laatste 19u heeft hij rust nodig en zijn ritueeltje anders is hij helemaal overstuur elk kindje is anders dus dat is afwachten je kan misschien wel al vragen of je een babysit mag meenemen (je moeder) zodat jullie niet de hele tijd met haar bezig hoeven te zijn want babys van 6 maanden slapen al minder en willen al veel ontdekken, ik bijvoorbeeld heb een heel nieuwsgierig aapje
Wij zaten afgelopen zomer met hetzelfde dilemma. Zoontje was 7 maanden en mijn broer ging trouwen, in hartje Amsterdam! Oppas meenemen was geen optie. Toen bleek het ook de warmste dag van het jaar te zijn. En omdat hij slecht sliep hebben we hem bij mijn schoonouders achtergelaten. Wel jammer, maar hij zou er niks aan gehad hebben. Als het een andere locatie en dag geweest zijn, en in de buurt van mijn schoonouders of andere oppas, dan had ik hem wel even meegenomen. Maar dat ging nu echt niet!
Het ligt aan je kindje! Ik had in juni vorig jaar de bruiloft van mijn zus, mijn zoontje was toen 9 maanden en is er de hele dag niet bij geweest. Heel jammer, hij staat niet op de foto's Maar als ik hem mee had genomen had niemand een leuke dag. Hij sliep toen twee keer en alle "activiteiten" die dag zaten precies op zijn slaaptijden. Als er iets is wat D. niet kan, is wakker en vrolijk blijven tijdens zijn slaaptijden. En ik had geen zin om heel de dag alleen maar met hem bezig te zijn en rond te lopen. Dus D. heeft een fijne dag bij de andere opa en oma gehad!
Toen mijn dochter zes maanden was, trouwden mijn schoonzus en zwager. De locatie was op een half uurtje rijden van ons huis en mijn zus kon oppassen; zo was mijn dochter tijdens de ceremonie (voor de wet en in de kerk) bij mijn zus, toen zijn we haar gaan halen en was ze er tijdens de receptie bij, tegen de avond hebben we haar weer thuis gebracht en zijn wij gaan dineren. De hele dag erbij was echt te lang geweest, dit was eigenlijk perfect. Het was toen ook loeiheet, graad of 33, dus ook lekker dat wij onszelf twee keer konden opfrissen thuis
Mijn zoontje was 8maanden toen mijn broer ging trouwen. 'S middags was het best druk voor hem (kerk en gemeentehuis) maar we konden hem rond17.00 even op bed leggen. Ze gaven een groot feest in een hotel en wij hadden daar een kamer gehuurd. Babyfoon aan en wij konden lekker op t gemak eten . 'S avonds is hij nog even op de receptie geweest tot hij weer ging slapen. Ik denk dat jouw zwager en schoonzus niet helemaal snappen dat zo'n klein kindje echt nog niet de ringen kan aangeven. Dat is natuurlijk jammer maar er komen vast nog genoeg mooie momenten die ze met hun nichtje kunnen delen!
Mijn zoontje is nu 6 maanden . Hij heeft zowizo nog een bed slaapje (liefst met mama) 2 uur nadat hij wakker wordt . Dus als hij half 7 wakker wordt , is hij om half 9 heel moe en gaan we vaak nog even terug . Zijn middag slaapje (een kort rond 13:00, 14:00of 15:00 ) in in de wagen . Die hij eerst overal deed maar nu is hij erg nieuwschierig dus blijft ook vaak wakker ergens anders . Of je moet echt lopen zoals met boodschappen doen . Ik kan hem ook wakker houden maar dan is hij echt dood op vind dat zielig . En dan Savonds vanaf half 6 het hele ritueel , groente eten . Spelen , afleiden wakker proberen te houden want dan is hij echt moe en wil eigenlijk al naar bed. Boekje lezen . Dan ze tand poetsen (zo trots hij heeft net een tand gekregen) . En dan slaapzakje aan luiertje verschonen. Dan om 7 uur de fles en dan slapen . En dan nog het fruithapje tussendoor . Je bent dan dus echt bezig daar met hapje geven , in slaap maken , dan weer fles , en een kind van 6 maanden wil ook spelen. En dit is nog het schema van een vrij makkelijk kind . Ik zou er dus niet aan moeten denken . Maar ben ook echt een controle freak hoor , ik wil echt plannen dat hij zijn rust momenten heeft op een dag . Dus tjah leuk voor 3 uurtjes lekker na een slaapje en een fles kunnen ze wel 3 uurtjes lekker vrolijk zijn en in de drukte daarna toch vaak weer moe .
Hoi, mijn dochter was 4 mnd. Ik heb een oppas geregeld. Bij het gemeentehuis en foto s maken is ze meegeweest, daarna zijn wij gaan eten en feesten en is de oppas met baby naar huis gegaan. Ideaal, leuke foto s voor later en een ontspannen dag voor alle partijen.
Ons meisje was 7 maanden toen mijn broer trouwde. De locaties waren ongeschikt boven in een oude molen en feestzaal. Dus voor gekozen om haar bij mijn schoonouders te laten logeren. Het was ook nog eens 2 uur rijden. Hoe erg ik het ook vond dat ze op geen een foto stond we hebben hiermee een goede keuze gemaakt.
Toen ik trouwde was ons neefje 4 maandjes en wij vonden zeker dat hij er bij hoorde en is er ook tot aan het eten geweest. Zijn ouders zijn tussen de ceremonie en het eten de kleine even bij de oppas wezen brengen zodat hij met eten er niet bij was en s avonds bij het feest niet. Is prima gegaan. Achteraf hoorde ik wel dat een tante van mij even met hem buiten was gaan wandelen halverwege de ceremonie omdat hij ging huilen.... Er is altijd wel iemand die dat eventjes op zich neemt... Ik zou zelf de kleine nu ook meenemen tot aan de ceremonie en gedeelte eten en als t kan laten halen dan door een van de opa s en oma s..
Ik denk dat je er met de beste wik van de wereld nu nog niks over kunt zeggen. Je weet niet hoe je kindje is. (Erg prikkelgevoelig of juist heel makkelijk mee te nemen) Je weet ook nog niet precies hoe jullie als ouders gaan zijn. (Heel erg gehecht aan structuur en regelmaat of juist heel relaxed wat dat betreft.) Wij waren vrij relaxed en onze zoon reageerde prima op prikkels. Hij vond dat eerder fijn dan vervelend. En als ik hem in de draagdoek deed, kon hij overal slapen. (Hoewel zo'n draagdoek misschien niet echt ideaal is als je op een trouwdag met je mooie kleding wil pronken. ) Als ik nu terugkijk op die tijd, zou ik zeggen dat ik het mijn ons kind gerust had aangedurfd. Maar je merkt al dat er ook ouders zijn die jphet met hun kindje (terecht) niet zouden doen. Ik zou dus afspreken dat je pas een maand voor de bruiloft laat weten wat je doet. Tegen die tijd ken je je kindje een beetje en weet je wat haar behoeftes zijn. En je bent dan zelf ook al een beetje gewend aan het ouderschap. Verder zou ik zeker vragen dat als jullie dochter meekomt, dat jouw ouders dan aanwezig mogen en willen zijn bij de huwelijksvoltrekking. (Als je goed contact met ke ouders hebt, daar mag ik tegenwoordig eigenlijk niet meer van iit gaan. Anders iemand anders uit jouw familie/kennissenkring.) Het lijkt me als broer / schoonzus erg vervelend als één van jullie naar buiten zou moeten als je dochter toch ineens heel hard gaat huilen. Terwijl dat voor jouw ouders of een goede vriendin ofzo (geen 'echte' naaste familie van het bruidspaar) toch minder erg is. En waarschijnlijk geef je je dochter tegen die tijd, zelfs als ze huilt, ook wel redelijk makkelijk af aan je eigen ouders / beste vriendin
Het hangt idd af van je kindje. Met onze dochter die nu 6 is moeten we zulke zakendoet doen. De ervaring leert ons dat zij echt nood heeft aan stabiliteit en continuïteit. Zodra we haar blootstellen aan te veel prikkels, zitten we met de gebakken peren! Een babietje dat niet meer wil slapen, overstuur is, ...