Wie ook Maart/ April 2012 voor iui/ivf/icsi of cryo tp?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door one of kind, 4 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hallo meiden.
    Ik ben benieuwd of er meiden zijn die Maart of April starten met een van deze behandelingen:)
    En wie zich ook wil meepraten:)

2. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Ja wij :D
    Eindelijk!!
    Ben benieuwd of we weer samen opgaan straks meis.

Nog meer dames die in maart/april (weer) aan de slag gaan?

3. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hopelijk zijn we dan samen zwanger deze komende poging hihihi.

4. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Als het goed is starten wij maart/april met ivf. Nu eerst nog een tijdje Decapeptyl en dan hopelijk snel beginnen!

5. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    Wij hebben waarschijnlijk half maart onze punctie... Telt dat ook?

Ik begin 16 febr met Lucrin en 26 febr met Gonal. Op 1 maart 1e echo...

Gr Noekie

6. Andora

Andora Lid

5 feb 2012
    95
    0
    0
    Hai hai ik ben net nieuw hier en hoop eind febr te beginnen of begin maart maar omdat ik niet weet hoe het gaat lopen ..... zit met zoveel vragen dat ik even niet meer weet van hoe en wat .

heb de papieren wel mee voor de iui en welke hormonen ik zou gaan krijgen .....

7. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    Andora: Je kunt al je vragen hier misschien wel kwijt.
    Je begint met IUI?

Zelf 6 keer gehad zonder resultaat helaas. Ik begin nu aan mijn 2de ivf poging.

8. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Noekie tuurlijk ben je welkom!
    Hoe snel was je zwanger van je zoontje?

Andora ook welkom meid, stel je vragen maar!

9. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    Hoihoi,

Van mijn zoontje redelijk snel. Ik kreeg geen menstruatie na stoppen met de pil in jan 2007. Juni op gesprek geweest gyn en in september gestart met Clomid. Op 50 en 100mg kwam geen reactie en in jan 2008 1 eitje op 150mg Clomid. Dit was meteen raak en dat zelfs op de normale 'klus' manier.

Nu duurt het alleen wat langer he!

10. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Dat is balen heh ( klein uitgedrukt)
    Ik was bij mijn zoontje ook bij de eerste iui-d zwanger en daarvoor van 2 cryo's ( 2ling) zwanger maar mk.
    Nu 5 mislukte iui's en 1 mislukte icsi.
    Heel vreemd eigenlijk heh.

11. Fabace

Fabace Bekend lid

18 jan 2011
    675
    0
    16
    Hallo dames,

Mag ik hier met jullie mee komen kletsen?

Zal een beetje uitleggen waar we staan op dit moment.
    Zijn van november 2010 aan het proberen, in juni bij de gyn beland omwille van elke keer 3 weken ongesteld dan een week niets en dan opnieuw 3 weken aan een stuk bloed verlies.
    Zijn toen met clomid gestart en in de tweede ronde clomid met pregnyl erbij.
    Had altijd een ei en een eisprong gehad maar niet zwanger.
    Heb 12 januari een baarmoeder onderzoek gehad en linkereierstok zit dicht. Waardoor gyn mij doorwijst voor IVF.
    Op 20 februari heb ik mijn eerste gesprek.

Mijn eerste vraag al J. Zouden we dan al in maart kunnen starten met ivf of gaat er eerste nog een hele termijn over?

Groeten
    Claudia

12. Knorretje 85

Knorretje 85 Fanatiek lid

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mag ik ook bij jullie komen kletsen?

Maar eerst even wat uitleg.

In sept 2010 ben ik gestopt met de pil. Maar omdat mijn man het idee had dat het bij hem niet goed zat, zijn we binnen een jaar al naar de HA gegaan. Maar goed ook want hij heeft veel te weinig zaadcellen.
    Ook ik ben grondig onderzocht, en vorige week hebben we ons intakegesprek voor icsi gehad. We moesten alle twee gelijk bloed prikken en ik kon alvast met de pil beginnen.
    Mijn man moet nog voor een echo van zijn privé-delen.
    Het kan dus nog wel even duren, maar ik denk zelf dat het ongeveer april zal worden voor we echt aan de slag kunnen.

Dus bij deze wil ik me graag bij jullie aansluiten.

Groetjes Knorretje

13. marjolein1984

marjolein1984 Bekend lid

13 dec 2010
    830
    0
    16
    pedagogisch medewerker
    NULL
    He deze zocht ik al. Waarschijnlijk mag ik eind maart weer beginnen met stimuleren, dus ik wil graag meekletsen:)

Zal ik ook even voorstellen. Vanaf oktober 2010 begonnen, en vanaf eind mei 2011 in de MMM (toen echt net het hele begin). Sneller dan een jaar, maar net als bij knorretje hierboven, een groot vermoeden van slechte zaadcellen. Net onze eerste ICSI achter de rug. Niet geslaagd, helaas. dus vol goede moed de 2e poging maar in. Iedereen alvast heel veel succes... ga even lezen, en reageren.

@claudia, welke onderzoeken heb je al gehad?... als je nog de intake moet hebben denk ik dat maart niet gaat lukken. Bij ons was het van augustus tot september onderzoeken, in november een infoavond, en in januari ben ik begonnen. Daarnaast ligt het er ook net aan welk ziekenhuis je hebt, en hoe druk het er is. Ikzelf loop in Ede, en voor de punctie in Nijmegen. Nou is het bij Ede dat we eigenlijk gelijk kunnen beginnen, na de verplichte cyclus wachten, maar ik ken mensen die in Nijmegen zitten, die vastzitten aan een 3 maanden wachttijd.

Knorretje mag ik vragen waarom je dacht dat man niet 'normaal' vruchtbaar is. Bij ons is het te wijten aan het te laat opereren aan niet ingedaalde balletjes.

Wat is bij de rest het verhaal(als je wilt vertellen hoor)

14. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Ons verhaal: begin 2008 gestopt met de pil.
    Eind 2008 bleek manlief onvruchtbaar.
    Lang op de wachtlijst gestaan voor KID.
    Juni 2010 1e IUI-D in eigen cyclus = zwanger.
    Feb 2011 is ons wondertje geboren.
    En we hopen in maart/april weer te starten voor een 2e wondertje.
    Filmpjes over ons verhaal staan in mn onderschrift en weblog.

Ik hoop dat iedereen hier een mooie december of januari gaat krijgen!! :D

15. Knorretje 85

Knorretje 85 Fanatiek lid

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Marjolein,
    We weten nog niet waarom mijn man te weinig zaadcellen heeft, maar er is bloed geprikt voor bepaalde hormonenen er komt nog een echo aan. Maar de ivf-arts vertelde ons dat de oorzaak ook vaak niet gevonden wordt. Dus wordt het nog even afwachten voor ons.

Wij gaan trouwens naar groningen voor de icsi.
    En ik vond dat het redelijk snel gegaan is allemaal.
    29 nov 2011 heeft de gyn een verzoek naar groningen gestuurd, vlak voor de kerst kregen we de fotmulieren die we in moesten vullen en 2 feb hebben we ons intakegesprek gehad.

Ik hoop dat de afspraak voor de echo niet te lang op zich laat wachten.

@ Cloudia, Ik denk ook dat je wel erg snel wilt. Maar ik hoop voor je dat jullie niet lang meer hoeven te wachten.

16. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    Misschien handig om een lijstje bij te gaan houden??

Zal ik beginnen?

Wie:
    Noekie: IVF 2, Arnhem/Utrecht: start 16 febr

Afspraken:
    1 maart: FM 1 Noekie

Of zoiets dan...

17. Fabace

Fabace Bekend lid

18 jan 2011
    675
    0
    16
    Marjolein, heb een baarmoeder onderzoek gehad. Toen hebben ze ook getest hoe alles bij mij zat. Zoals het baarmoederslijm Alles is goed buiten dat mijn linker eierstok dicht zit vandaar dat gyn mij door stuurt voor IVF (gaan naar Hasselt, ben van Belgie).
    Vriend is ook getest en hij heeft ook van minder kwaliteit zwemmers.
    Wat testen heb jij nog moeten doen.

Knorretje, had er nog totaal geen idee van :). Heb mij wat boeken gehaald maar deze gaan vooral over de stappen als je eenmaal begint niet hoelang je vooraf al bezig zijt.
    Daarom dat ik het even vroeg.

18. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    @ Knorretje: moet je man een tese of heeft hij wel genoeg zaadcellen voor icsi?

@ Claudia: wij gaan naar UZ Gent voor ivf. Had je nog meer verklevingen of voornamelijk de eierstok?

Mijn verhaal: na ruim een jaar proberen een laparascopie gehad waaruit bleek dat ik endometeriose heb. Paar keer iui geprobeerd, maar endometriose was binnen een paar maanden terug, zodat ik doorverwezen ben voor ivf (UZ Gent), maar eerst weer geopereerd moest worden. Nu aan de hormonen om alles tot rust te krijgen en dan ivf.

19. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Toch best veel meiden wat in België lopen:)
    Claudia hoe bevalt je Hasselt?
    Hier eerst in Genk gelopen ( brrrrrrrrrrrrr) en daarna overstap gemaakt naar UZ Brussel ( super!)
    Ze zijn daar zo ver met hun kennis echt een groot verschil.

20. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Wie:
    Noekie: IVF 2, Arnhem/Utrecht: start 16 febr
    Nientjje: Ivf 1, UZ Gent. Start maart/april

Afspraken:
    1 maart: FM 1 Noekie
    23 februari: controle echo Nientjje+3e injectie Decapeptyl