Pseudkroep ervaringen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by justme1974, Mar 20, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

Jan 20, 2009
    3,823
    2,006
    113
    Esmae heeft pseudokroep. Echt ongekend zielig. Dit is woensdagnacht begonnen, donderdag op zijn heftigst en vrijdag laten nakijken. Hoewel het nu wel een stuk beter gaat, vraag ik me wel af hoe lang het ongeveer duurt eer Esmae haar eigen geluid weer terug heeft zeg maar. Ze is nu zo schor en je hoort haar amper huilen of schreeuwen enzo. Dat komt soms wel goed uit, maar ok.. ik hoor toch liever mijn eigen Esmae weer. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

2. Meranou

Meranou Bekend lid

Dec 23, 2009
    543
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn meisje had het ook toen ze 8 maanden oud was. Na 2 dagen naar de artsenpost geweest, weer 2 dagen later naar de huisarts die dan vertelde dat het pseudokroep was. Weer 2 dagen later zouden we weer terug moet en als het niet minder was, maar gelukkig was het al een stuk minder. Na 1 week was het bijna weer als vanouds.

Wat wij wel deden was stomen in de badkamer, lekker lang in bad en rechtop slapen. Op de bank half liggen met de kleine op onze buik, anders sliep ze niet. Ze was echt in paniek als ze zo moest hoesten en wilde/durfde echt niet alleen te zijn. Ze kunnen echt heel benauwd zijn! En telkens na het eten spuugde ze al haar eten weer uit. Een zwaar slopende week was het en zooooo ontzettend zielig voor mijn kleine schat!

3. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Op het forum is een bekende die heeft een zoontje en die heeft het al 3 a 4x gehad! Je blijft er vatbaar(der) voor dan.. sneu hoor, sterkte en hopelijk is ze snel de oude!

4. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    Pff, hier heeft L. er constant last van.. Zo zielig!
    Ik blijf stomen.. Hij gaat nu 1x in bad, en dan om de dag samen onder de douche.. de dagen dat hij niet onder de douche gaat ligt hij wel in de badkamer als ikzelf ga douchen zodat hij kan stomen.. Na een weekje is het weg, dan na een paar dagen komt het weer terug.. Zo zielig.. Hij heeft het nu weer:(

5. Tesske

Tesske VIP lid

Mar 24, 2009
    6,799
    0
    0
    de benauwdheid duurt hier vaak 3 a 4 dagen, het schor zijn ruim een week

6. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,005
    0
    0
    Ik zit even mee te lezen, mar ik denk dat mijn zoontje dit afgelopen week ook gehad heeft....
    Ben wel 2 keer bij de dokter geweest en die heeft er niks over gezegd...!?
    Hij hoeste echt heel erg en had het ook beetje benauwd en was heeeel erg verkouden erbij!
    ook slijm in zn keeltje en geen stem meer hebben, hoorde hem niet eens meer als hij huilde!Heel zielig!
    Als ik dit zo lees lijkt het er wel op....?
    Hij hoest nu nog de ene dag wat meer als de andere dag!
    Gaat dit vanzelf over? Of krijgen ze een kuurtje ofzo?

7. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

Jan 20, 2009
    3,823
    2,006
    113
    Wat zielig he, als ze zo benauwd zijn en huilen. Echt paniek is het dan. En inderdaad; rechtop houden en rustig houden. Hier lukte dat met stomen en speelgoed en daarna met de televisie.

Onze huisarts vond medicijnen niet nodig en die zijn in principe ook niet nodig. In een enkel geval, als de benauwdheid heel hevig is, kan er verneveld worden. Ook sprak zij over prednison. Maar dat vind ik toch wel heel heftig hoor.

Het gaat gelukkig wat beter, het slapen is onrustig. Maar eten en drinken, dat gaat gelukkig goed. Ze is wel huilerig en het lijkt wel of ze meer huilt dan anders als je weg loopt (als ze naar bed moet bijvoorbeeld). Het is echt vreselijk zielig.

Share This Page