Dl heeft nu ruim een maand geen luier meer aan overdag. Eigenlijk geen ongelukjes meer met plassen (af en toe wat druppels in onderbroek). Helemaal super. Gaat zowel op potje als wc. De laatste tijd vaker op de wc, maar poepen doet ze niet op de wc. Tot kort geleden deed ze dit 9 van de 10x in de ochtend op de pot voor de tv . Nu ze vaker naar de wc gaat, zit ze in de ochtend niet op de pot maar poept dus ook niet. Nu heeft ze opeens dus paar keer in de broek gepoept op Kdv en hadden ze haar luier aan gedaan. Resultaat: weer plassen in luier. . Ik heb zelf idee dat ze op de wc (Kdv ook wctje) te weinig geduld heeft om te poepen en/of eng vindt. Omdat ze eigenlijk altijd poepte op potje voor tv (afgeleid en rustig blijven zitten). Als ik haar een luier of luierbroekje aan doe, dan plast ze er gewoon in. Iemand ervaring en/of tips?
Hier zat er ongeveer een half jaar tussen plas en poep zindelijk. Zoontje durfde gewoon niet, totale paniek als je hem op de wc zette wanneer hij aangaf te moeten poepen. Dus elke keer dan gewoon een luier om, erin poepen en luier weer af. Heel stom maar ik weet eigenlijk niet meer precies wat het kantelpunt was. Ineens ging het beter. Daarna met stickers en beloning die hij echt graag wilde doorgezet en toen was het binnen 2 weken gepiept. Dus niet echt tips. Kijk of ze het wel zelf kan aangeven en dat je dan eventueel luier aandoet als wc of potje niet wil. Dan behoud je in elk geval de plas zindelijkheid.
Hier was dochter eerder poepzindelijk dan plaszindelijk, lijkt me inderdaad lastig als het andersom is! Heeft ze thuis nog een WC bril verkleiner op de WC? Misschien dat ze dan wat gemakkelijker kan blijven zitten? En wat als je toch weer even terug stapt naar het potje thuis? Eventueel op kinderdagverblijf ook halverwege de ochtend even op een potje laten zetten met haar tussendoortje? Dochter heeft de eerste twee dagen dat ze zonder luier naar het KDV ging zelf haar eigen potje meegenomen. Toen zowel thuis als op KDV overgestapt naar WC'tje, maar merkte dat het toen wat terugviel met vaker ongelukjes. Vervolgens weer 1 week terug naar potje gegaan, toen ging het weer goed, en nu weer op WC over en gaat het wel goed. Misschien goedkope Zeeman onderbroekjes (50 cent) aan laten doen naar KDV, en zeggen dat ze die onderbroekjes gewoon weg mogen gooien als ze erin poept? Misschien dat ze het dan minder een probleem vinden om te verschonen? Ik wilde bijna nog typen wat dochter helpt om niet in haar luier te gaan plassen, is door de luier om haar onderbroek heen te doen en duidelijk te zeggen dat ik nog steeds verwacht dat ze op de WC plast zodat ze droog blijft. Maar ja, als ze in haar broek poept, zit het dan natuurlijk alsnog in een onderbroek. Maar misschien dat ze daardoor wel begrijpt dat plassen niet de bedoeling is?
Hier beetje van hetzelfde... in december gaf ze duidelijk aan wanneer ze plassen moest. Poep (of kaka, zoals wij zeggen) meestal te laat, maar ze gaf het wel aan... soms ook op tijd op het potje... En nu sinds 2 weken een terugval, niks geeft ze nog aan... dus weer luiers... Duidelijke terugval en ik vraag me af of ik haar teveel gepusht heb. Iemand zei me vandaag: ze bepalen ook beetje zelf wanneer ze zindelijk willen worden. Dus nu heb ik zoiets van 'ze kent het concept, het potje staat er en ik jaag me er niet in op'. Wat ze nu wel doet, is het als excuus gebruiken om uit haar bed te gaan, maar dat weiger ik dan. 't Is alles of niks hé... Benieuwd of hier nog tips volgen, want ik kan ze ook gebruiken!