Groei buik minder/stopt na 10 weken?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Hommel82, 5 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hommel82

Hommel82 Niet meer actief

Hallo,

Ik heb helaas niet alle pagina's bekeken om te zien of dit onderwerp er al tussen zit, vandaar dat ik een nieuw onderwerp heb aangemaakt..

Ik ben morgen 12 weken zwanger. De eerste weken waren best zwaar, maar mijn buik omvang groeide snel en ik kwam ook al 2 kilo aan de eerste 10 weken. Daarna is het echter veel rustiger geworden. Ik kom niet echt meer aan en ook mijn buik groeit niet echt meer voor mijn gevoel. Gelukkig voel ik me s'avonds nog wel slecht (misselijk, energieloos) dus ik maak me niet echt heel veel zorgen, maar ik vroeg me af of dit kan? Moet ik niet blijven groeien? En waarom is het de ene avond heel opgezet en de andere avond bijna niet? Zijn dit je darmen?

Super bedankt alvast voor je antwoord!

Groetjes,
    Hommel

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

ja, je buk is opgezet door je darmen en niet door de baarmoeder, die is nog niet zo groot en zit nog net verstopt achter je schaambotje. Wanneer je buik weer gaat groeien is niet te zeggen, dat is bij iedereen anders. Ook kan ik niet zeggen wanneer je meer aan gaat komen, dat is ook bij iedereen anders. Goede zwangerschap gewenst verder!

Mirjam

Deel Deze Pagina