Tandpasta met fluoride

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Chris85, 24 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chris85

Chris85 Lid

22 feb 2015
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,
    Ik gebruik al mijn hele zwangerschap (en ook al jaren daarvoor) tandpasta van Prodent, met actifluor. Nu heeft mijn verloskundige nooit gewaarschuwd voor tandpasta en ook de voorlichtingsfolder 'Zwanger' van het RIVM kom ik hier niets over tegen. Maar nu lees ik online dat fluoride slecht voor je zou zijn en dat het gebruik van deze tandpasta's wordt afgeraden tijdens je zwangerschap? Of valt dit allemaal wel mee?

2. Vdvl95

Vdvl95 Niet meer actief

Ik heb er in ieder geval nog nooit van gehoord. Tandpasta krijg je als t goed is ook weinig tot niks van binnen

3. Laub

Laub Actief lid

17 okt 2014
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja het is een beetje lastig verhaal. Fluor schijnt sowieso een gif te zijn (met name als je het heel lang gebruikt), dus ik gebruikte het al niet voor mn zwangerschap. Maar het geldt natuurlijk voor zoveel producten, wat dacht je van deo met aluminium (lekker als je borstvoeding gaat geven), parabenen, voedingsmiddelen met kunstmatige e-nummers, uitlaatgassen etc. Je kunt het toch niet allemaal vermijden, dus ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken. Er worden dagelijks zoveel gezonde kinderen geboren, waarvan de moeder gewoon met fluor gepoetst heeft, dus het zal wel meevallen.

4. Chris85

Chris85 Lid

22 feb 2015
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie snelle reacties. Ik ga het nog maar eens navragen bij mijn vk dan. Ik maak me ook niet echt zorgen, omdat ik er niet actief voor gewaarschuwd wordt en ik eet het tenslotte niet op :)

5. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    af en toe weet ik het ook niet meer. De 1 raad juist aan om fluoride te nemen en de ander raad het juist weer af. Maar ik denk met tandpasta dat je weinig er van binnen krijgt, het meeste spuug je toch weer uit.

6. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    Ja zelfs adem halen is slecht voor je.

7. Laub

Laub Actief lid

17 okt 2014
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als zwangere mag je geen fluor suppletie nemen, dus geen fluor tabletten of pillen waar fluoride inzit. Je vk zal echt niet zeggen dat je geen tandpasta met fluor mag, tenzij ze een alternatieve achtergrond heeft.
    Waarschijnlijk weet ze er niks van af, mijne niet in ieder geval.

8. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Nog nooit van gehoord...

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Zolang je de tandpasta niet opeet, valt dat echt wel mee. Anders zouden er al massa's vrouwen en hun kinderen een probleem hebben ;)

10. Laub

Laub Actief lid

17 okt 2014
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
  11. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Nog nooit van gehoord.., maar je eet je tandpasta toch ook niet op?

12. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    volgens mij is fluoride alleen schadelijk zodra je het binnen krijgt..
    daarom zit er in kindertandpasta veel minder dan in je eigen omdat ze vaak nog niet( goed ) spoelen kunnen.
    en volgens mij moet je ook flinke hoeveelheden binnen krijgen wil het verkeerd doen

13. EsssieS

EsssieS Actief lid

1 mei 2014
    403
    0
    16
    Beroepsmilitair
    Alkmaar
    Toch zijn je slijnvliezen prima in staat allerlei stoffen (giffen) op te nemen. Ik poets al jaren met de fluoridevrije variant van Paradontax en heb nooit gaatjes. We krijgen al zoveel giffen dat waar ik het kan beperken ik het liever beperk. Waarom mijn systeem onnodig belasten? Vooral nu ik zwanger ben.

14. Angeltje78

29 dec 2014
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toevallig vanmorgen nog iets over gelezen. In bijna alle verzorgingshuis producten zit wel iets van gifstoffen van dagcrème tot zonnebrand, zepen shampoo s deodorants maar ook make up. Ik gebruik gewoon wat ik altijd gebruik. Zouden er echt zulke grote hoeveelheden in zitten dat t echt schadelijk kan Zijn?

15. momy2b

momy2b Actief lid

4 feb 2015
    380
    0
    0
    NULL
    NULL
    er zit overal troep in de voedselindustrie zit vol gif...
    ik zelf gebruik al tijden geen fluoride...je hebt een goedkooop tandpasta van kruitvat zonder..ik maak eht meestal zelf met kokosolie, pepermuntolie en zuiveringszout...is heel easy...maar het is en blijft een persoonlijke keus...ik vermijd ook zoetstoffen met aspertaam wat je kindje ook geboorteafwijkingen kan geven..je kunt wel een houding hebben van we komen er toch niet onderuit...maar je sommige dingen zijn een kwestie van willen..het is helemaal niet lastig om fluoride te laten staan..of zoetstoffen...suiker helaas wel omdat het overal in verstopt zit..maar jje kunt beter iets doen dan niets lijkt me! fluoride kan kanker veroorzaken alles dus ik mijd het liever...de westerse wereld is niet voor niets vol met ziekten

16. Chris85

Chris85 Lid

22 feb 2015
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nogmaals bedankt voor al jullie reacties! Mijn tube is bijna op, dus ik ga me beraden op een nieuwe aankoop, met of zonder fluoride!

17. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Goh ik heb hier nooit bij nagedacht hoor... Je spuugt het toch uit dus denk niet dat het zo schadelijk zal zijn.
    Hoe doen jullie dat dan bij een kind? Ik spoel semih zn mond niet want hij slikt het al door zodra die tandenborstel in zn mond zit en als ik water achteraf geef dan drinkt hij dat ipv dat hij het uitspuugt.

Deel Deze Pagina