Menstruatie / eisprong

Discussion in 'Zwanger worden' started by Meis28, Apr 12, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

Aug 30, 2013
    4,026
    184
    63
    Spanje
    Ik heb een redelijk onregelmatige cyclus met een enorme uitschieter toen er ontdekt werd dat bepaalde hormoon waarden niet klopten. Daarna heb ik weer een cyclus van 36 dagen gehad. Nu vraag ik mij af: kan het zijn dat ik in die cycli geen eisprongen heb gehad? Of kun je stellen: als je ongesteld wordt heeft er ook een eisprong plaats gevonden? Ik weet niet of ik er vanuit kan gaan of ik een eisprong heb of niet gezien mijn iets onregelmatige en langere cyclus. Ik ga deze cyclus beginnen met ovu testen, hoop echt dat ik een streep zal krijgen!

2. 1982Eva

1982Eva Fanatiek lid

Mar 12, 2014
    1,035
    5
    38
    NULL
    NULL
    Ha,

Ook ik heb een onregelmatige cyclus. Temperaturen is - heb even wat gegoogled - de enige manier om echt te kunnen checken of je een eisprong hebt. Ben ik mee begonnen, samen met ovu testen...En die had ik de afgelopen 2 cycli iig wel, dus het kan denk ik wel, zelf met bijv 48 (!) dagen...! Succes..!

3. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Je kunt zeker menstrueren zonder een eisprong te hebben gehad! Dus dat is zeker heel erg goed mogelijk.
    Is er bij jou toen geen bloed geprikt ook? Meestal kun je aan de waarden van die uitslagen zien of je een eisprong hebt gehad.

Ik merk aan mijn lijf ook altijd andere symptomen waardoor ik weet dat ik een eisprong heb gehad. Bijvoorbeeld slijmverlies en daarna gevoelige borsten. Dat is voor mij een teken dat ik in de buurt van mijn eisprong kom. Merk jij zulke symptomen aan je lijf?

Je kunt anders inderdaad starten met ovu-testen maar misschien zou temperaturen voor jou ook handig zijn?

(Correct me if i'm wrong, maar jij ging toch ook binnenkort naar de gynaecoloog? Daar zijn ze er namelijk ook erg blij mee als je al begonnen bent met temperaturen).

4. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

Aug 30, 2013
    4,026
    184
    63
    Spanje
    Ok, ik dacht ik begin met ovu testjes deze cyclus om eens te kijken of dat werkt! Maar temperaturen is dus ook wel een goed idee volgens jullie? Ik zit nu al op cd 12 dus weet niet of het nu nog zin heeft? Moet idd volgende maand naar de gyn om te kijken of ik pcos heb aangezien hij daar de vorige keer verdenking van had.

5. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

Aug 30, 2013
    4,026
    184
    63
    Spanje
    Ps. ze hebben niet speciaal bloed geprikt voor m'n eisprong, meer op andere hormoon waarden. Ik heb wel symptomen gedurende m'n cyclus maar heb daar nog niet echt een duidelijk patroon in ontdekt, hou nu wel alles bij in een app.

6. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Heb je die uitslagen van die bloedonderzoeken? Want meestal testen ze wel de standaard hormoon-waarden en dan kun je zien of je voor of na je eisprong zat.
    Je kunt dat hier op controleren:
    Normaalwaarden

Bij mijn uitslagen zie je bijv. duidelijk dat ik nog in de eerste fase van de cyclus zat (dus voor eisprong).

En je kunt het allebei doen. Ovulatietesten hebben natuurlijk wel het voordeel dat je weet dat je vruchtbaar bent, bij temperaturen is het achteraf. Maar als je dit dan goed bij houd, kun je er op een gegeven moment beter een patroon in herkennen.

En met temperaturen kun je beter echt beginnen vanaf de eerste dag van je nieuwe cyclus, maar je zit nu nog wel voor je eisprong dus wellicht kan er wel nog een patroon in herkend worden. Ik hield dit bij op Zwangerschap (babybytes). Is wel erg makkelijk.

Succes bij de gynaecoloog. Krijg je dan een inwendige echo? Hebben ze die nog niet bij je gedaan?

7. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

Aug 30, 2013
    4,026
    184
    63
    Spanje
    Thanks voor de info! Kan er dan eventueel alsnog morgenochtend nee beginnen (temperaturen) want zit idd nog niet bij m'n eisprong in de buurt denk ik. Klopt die waarden heb ik wel allemaal meegekregen maar ik had toen een mega lange cyclus van 194 dagen omdat ik toen medicijnen kreeg voor m'n schildklier en verhoogd prolactine gehalte. Nu is dat goed ingesteld dus ik hoop dat daarmee nu m'n cyclus ook weer terugkomt. Aangezien m'n testosteron ook verhoogd was en ze meerdere follikels zagen dachten ze ook aan pcos (heb in november een inwendige echo gehad). Nu ga ik weer om te kijken of er iets veranderd is nu met het medicijn gebruik, dus verwacht dat ik weer een inwendig echo krijg

8. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Ja ik zou zeker temperaturen!
    Ovulatie testen kondigen alleen een lh piek aan en niet de daadwerkelijke eisprong..deze is met temperaturen wel te zien

9. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    Om goed inzicht te krijgen in je cyclus kun je idd beter gaan tempen.

Op cd 12 beginnen kan nog wel, maar beter is natuurlijk vanaf cd 1. Dan heb je het totaalbeeld van je cyclus.
    Maar als je nu nog een tijd voor je eisprong zit, dan maakt het niet zo heel veel uit. Zolang je maar goed het verschil tussen laag en hoog kunt zien.

10. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

Aug 30, 2013
    4,026
    184
    63
    Spanje
    Ok ben benieuwd, ben maar begonnen, voor de zekerheid :) Daarnaast blijf ik ook ovu testen (gisteren begonnen).
    Had vanmorgen 36.4, weet niet precies hoe het werkt nog maar ik noteer het gewoon en dan analyseer ik het naderhand!

11. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    Ik zou een account aanmaken op fertility friend als ik jou was. Werkt heel handig!

Daar kun je elke dag je temp invoeren (en nog andere gegevens), als je 3 dagen op een rij een hoge temp hebt, dan zet hij automatisch een kruis wanneer je eisprong is geweest. En vervolgens blijft je temp dus hoog wanneer je zwanger bent of hij daalt weer net voor of tijdens je ongi.

12. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

Aug 30, 2013
    4,026
    184
    63
    Spanje
    Ik heb toevallig gister een aangemaakt in mama Apps, ik neem aan dat dit ongeveer hetzelfde werkt. Dus ga nu proberen daar m'n temp in bij te houden en andere dingen denk ik in m'n gewone app (heb namelijk hier niet altijd goede internet verbinding) :)

Share This Page