Pseudo-menstruatie

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Paddy123, 20 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paddy123

Paddy123 Niet meer actief

Kent iemand dat?

Mijn moeder liep vrolijk naar de arts met de gedachte dat ze 5 weken zwanger was.. Bleek 5 maanden;)..

Het schijnt dat je lichaam nog niet "doorheeft" dat je zwanger bent omdat de hoeveelheid hcg erg laag is en daardoor dus steeds op tijd je menstruatie krijgt. Niet zo heftig als dat het altijd is/was, maar wel degelijk menstrueren.

Ik kom met deze vraag omdat ik positief heb getest (wel met z&k maar zij blijven stellig bij het punt dat ik wel degelijk hcg in mijn lichaam heb als ik een 2e streep heb), smiddags uit het niets 1dag te vroeg bruin verlies had, sochtends ineens bloed en nu bijna niks meer.
    Aangezien mijn moeder dus bij mij last had van pseudo menstruatie (bij mijn zusje overigens niet) is er dan een kans dat dit mij ook ooit kan overkomen?

Heb mij er al bij neergelegd dat ik weer niet zwanger ben hoor, ook hsg weer ingepland staan maar was toch wel benieuwd hoe vaak dit eigenlijk voorkomt. En of een moeder dit kan overdragen aan haar kids. Kan ik me lekker nog gekker maken dan dat ik al werd met de testjes haha:cool:

2. SabHout

SabHout Niet meer actief

Huh? Waarom denk je niet zwanger te zijn?
    Een tweede streepje is een tweede streepje hoor!
    En dat betekent dat je voldoende HCG aanmaakt! Iets bloedverlies (mn bruinig verlies, maar vers kan ook) kan heel goed bij een zwangerschap. En dan noem je het geen pseudomenstruatie.... DUSSSSS: ik ga je feliciteren :D

3. Paddy123

Haha ja thnx meid maar is niet helemaal waar. Z&k staat beetje bekend om de vals positieve testen (bij mij dan..). Kv was trouwens negatief dus dat zegt voor mij al wel genoeg.
    Het is meer om er idd rekening mee te houden in de toekomst en of er hier meiden zijn die zich er misschien in kunnen vinden. Of al hebben meegemaakt.
    Wel heel lief van je hoor :)

4. SabHout

SabHout Niet meer actief

Ow... hahaha. Ja dat gedeelte heb ik even gemist ;)
    Kruidvat is idd wel betrouwbaar. Die van 2 voor 10 geeft (bij mijn weten) nooit een vals positieve uitslag. Ik werk als huisarts en bij mijn weten zijn pseudomenstruaties zeldzaam. Komt wel voor hoor (kijk maar naar jouw moeder) maar niet veel. Je hebt wel vrouwen die denken dat ze niet hoeven te testen omdat ze menstrueren, maar dan blijkt dat ze dus al zwanger zijn. Is dan ook geen pseudomenstruatie maar bv een late innesteling of gewoon wat bloedverlies omdat de baarmoedermond goed doorbloed is en snel bloed. HCG in het bloed is overigens WEL altijd betrouwbaar. Dus als je op een gegeven moment twijfelt... Succes dan maar!

5. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Heet dat echt pseudo-menstruatie? Ik weet dat het zo heet als je pasgeboren meisjesbaby wat bloed verliest; dat komt dan nog door de hormonen van de moeder in haar lijfje.

Verder ben ik bekend met het fenomeen ongesteld blijven worden ookal ben je zwanger; zeldzaam maar het kan.

6. Paddy123

Ja zo heet het echt :)

7. Paddy123

Ja klopt komt ook amper voor maar zo zie je maar.. Mijn moeder is het levende bewijs haha. Maar of ik dan ook zoiets krijg vraag ik me dan weer af?? Omdat m'n moeder dat had?
    Ik test maandagochtend gewoon voor de zekerheid nog een keer en anders ga ik echt voor de hsg anders blijf ik het uitstellen haha.

Thnx iig voor de uitleg!

8. Anneke86

Anneke86 Lid

20 jun 2014
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn moeder heeft hetzelfde meegemaakt. Zij kwam er pas na ruim drie maanden achter dat ze zwanger was van mij, omdat zij ook gewoon een menstruatie had. Ze voelde zich wel zwanger en is wel eerder naar de huisarts geweest. Ze heeft toen ook een zwangerschapstest gedaan, maar deze was negatief (ze was toen dus al 10 weken zwanger). Haar eerste positieve zwangerschapstest kreeg ze pas na ruim drie maanden. Hierna heeft ze nog een pseudo-menstruatie gehad. Haar huisarts heeft haar toen verteld dat het een miskraam was. Dit was dus niet het geval en ik ben het resultaat.

Ook ik vraag me af of dit erfelijk is. Ik merk nu dat ik erg onzeker ben als ik een negatieve test heb en heel goed in de gaten houd of mijn menstruatie niet minder of anders is als anders. De negatieve zwangerschapstest en de pseudo-menstruatie lijken mij er ook op te wijzen dat er erg weinig hcg aanwezig was.

9. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    Los van wat je moeder had, een streep is een streep, dus zwanger. Ook als je bloed verliest kan het goed gaan en kun je gewoon zwanger zijn. Het kan met de innesteling te maken hebben bijv. Ook kun je om onschuldige redenen bloed verliezen.
    Anyway, ik zeg je bent zwanger.

Of het goed blijft gaan, als het bloed verlies blijft, dat weet ik natuurlijk niet maar het wil niks zeggen!

10. Anneke86

Anneke86 Lid

20 jun 2014
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben het eens met Bjanc. Ik zou ook zeker nog geen hsg laten doen. Eerst een bloed onderzoek bij de ha, zodat je zeker weet dat je niet zwanger bent.

11. Paddy123

Ik snap jouw gevoel helemaal, je blijft altijd onzeker. Dit heb ik ook hoor..maar dat het voorkomt is zo minimaal dat ik zoiets heb van "oke menstruatie op naar volgende ronde" (minder vrolijk als het doet voorkomen haha). Maar omdat ik idd denk dat het erfelijk is of dat meiden zich hierin herkennen heb ik het geplaatst.

Deel Deze Pagina