Hoi meiden, Ben in maart gestopt met de pil. Tot nu toe weinig bijzonderheden gehad en een redelijk regelmatige cyclus vind ik zelf. Vorige week netjes ongesteld geweest. Alleen nu zat ik gisteren op dag 11 van mijn cyclus en kreeg ik ineens bloedverlies. Het is veel donkerder van kleur dan normaal. Ook vandaag heb ik ook nog bloedverlies. Ik voel me ook niet heel lekker in mijn buik. Kan dit nog steeds met ontpillen te maken hebben? Of kan dit een andere reden hebben. Zijn er meer meiden dit mee hebben gemaakt? Dacht dat mijn cyclus redelijk goed liep maar nu is alles weer een beetje in de war.....
Ontpillen kan soms wel tot een jaar duren. Sommige vrouwen hebben na pilstop eerst een paar keer een keurige cyclus, waarna de cyclus alsnog op hol slaat. Helaas. Het kan ook een tussentijdse bloeding zijn of een ovulatiebloeding (maar dan moet het bloeden niet heel erg veel zijn en snel ophouden).
Het kan zoveel verschillende dingen zijn, ontpillen, tussentijdse bloeding, ovulatiebloeding. Dus er valt eigenlijk niet zoveel over te zeggen. Ik denk dat je gewoon je cyclus nog wat langer in de gaten moet houden. Want zoals Be Happy al zei, ontpillen kan wel tot een jaar duren.