Hallo, Mijn vriend en ik hebben de 14e van deze maand seks gehad, de laatste dag van mijn menstruatie was de 8e, ik heb sinds vandaag heel lichtjes bloedverlies op het toiletpapier als ik naar de wc ben geweest. Ik ben sinds eergisteren ook wat misselijk over de hele dag. Een zwangerschap zou gewenst zijn. Wel ben ik natuurlijk heel nieuwschierig alhoewel het nog te vroeg denk ik is voor een zwangerschap test. Wat denken jullie hier over? Zwanger of niet zwanger? Ik ben benieuwd naar de reactie's. Liefs
Er kan zoveel mogelijk zijn. Het kan nl ook gewoon een griepje zijn dat je misselijk bent, maar ook ontpilverschijnselen of inderdaad een zwangerschap.... wij hebben geen glazen bol helaas. Allereerst moet je zelf wel uitgaan van de juiste "input" voor een eventuele berekening van je vruchtbare periode. Je geeft aan laatste dag van je menstruatie... je moet altijd uitgaan van je EERSTE dag van je laatste menstruatie. Dat is dan 1, je cyclus loopt af op de laatste dag voorafgaand aan je volgende menstruatie. Verder hoe lang duren normaal gesproken je cycli? Ben je al lang geleden gestopt met de pil? In principe ligt je eisprong gemiddeld genomen 14 dagen voor je ongesteldheid. En er zijn natuurlijk leuke banners en calculators voor, zij helpen je natuurlijk in de goede richting, maar zij gaan uit van de gemiddelde vrouw.... en laten wij vrouwen natuurlijk niet per definitie gemiddeld zijn. Niet iedere vrouw heeft een perfecte cyclus van 2 dagen. Zelf zit ik bijv al twee jaar afwisselend tussen 26-31 dagen, maar grotendeels 29-30 dagen Het enige wat je zekerheid kan bieden is het doen van een zwangerschapstest. Qua "tijdstip", 14 dagen na de onveilige gemeenschap is een goed punt... dus vanaf de 28e
Dankjewel voor je reactie! En ook bedankt voor de tip. Ik heb een half jaar een implanon gehad waarvan ik de laatste 4 maanden non-stop ongesteld ben geweest dus mijn cyclus tellen ging totaal niet vandaar dat ik vanaf de laatste dag zo'n beetje ben gaan tellen. Nee was het maar zo dat we een glazen bol hadden haha! Maar ik dacht misschien hebben er wel vrouwen ervaring met het licht-roze bloedverlies! Groetjes
Graag gedaan hoor. Implanon is toch ook hormoongestuurde AC Sorry mijn toetsenbord doet zeer vervelend daarom maar even met smiley. Ik heb alleen maar ervaring met de pil en zonder pil, dus weet niet veel over de cyclus bij gebruik van spiraaltjes of staafjes. Maar volgens mij kan je dan inderdaad pas beginnen met tellen vanaf je eerste ongesteldheid na het verwijderen van de Implanon. Ook geen ervaring met lichtrozeverlies... maar het schijnt een indicatie te kunnen zijn van een innesteling ofwel een innestelingsbloeding.