39 weken & pijnscheuten vagina/bovenbenen

Discussion in 'Zwangerschap' started by She1986, Apr 26, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. She1986

She1986 Lid

Feb 19, 2011
    49
    0
    6
    Hallo dames,

Ik heb sinds een aantal weken pijnscheuten in mijn vagina en bovenbenen. De laatste 3 dagen zijn ze alleen maar toegenomen. Ik heb het voornamelijk als ik loop of op de wc zit. Het doet zo'n pijn dat ik er gewoon naar van word en ik soms niet meer durf te lopen of naar de wc durf te gaan. Ik ben nu meer dan 39 weken zwanger en dit is mijn 2e zwangerschap. Bij mijn eerste zwangerschap dit totaal niet gehad. Ze is al weken ingedaald dus het zijn geen indalingsweeen. Het voelt ook totaal niet als een wee maar echt als een felle steek. Nu is de kleine meid ook altijd enorm beweeglijk en vraag me af of het komt doordat ze toch probeert te bewegen met haar hoofd en daardoor die steken ontstaan. Komt iemand dit bekend voor en enig idee wat het zou kunnen zijn?

2. Melaniemv3

Melaniemv3 Actief lid

May 12, 2012
    226
    0
    16
    V
    Waarschijnlijk drukt de baby op je spieren daar omdat de baby al is ingedaald. Ik had er ook last van tijdens mijn vorige zwangerschappen.

3. NdNk

NdNk Fanatiek lid

Mar 8, 2012
    2,321
    1,421
    113
    Female
    Herkenbaar. Hier ook zo....soms zo'n verlammende pijn ofzo...heel gek...baby is hier ook ingedaald maar ligt nog wel met hoofdje los...ligt bij jou de baby al vast?

Ik denk dat het inderdaad de baby is die in een bepaalde houding, beweging van hoofd, schouders op spieren drukt...soms houdt het even aan...soms is het snel weer weg.

Succes met de laatste loodjes!

4. Joolz

Joolz Actief lid

Jul 1, 2015
    271
    18
    18
    Hoi!

Ik ben nu bijna 35 weken zwanger en heb hier ook last van! Soms is het zo pijnlijk dat ik echt 'auw'! ervan zeg!

Heb t bij de bekkenfysio wel gemeld maar kreeg niet echt respons. Ben benieuwd waar het vandaan komt? Denk idd toch beeb die al is ingedaald een stukje en ergens op duwt/drukt?

5. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

Jun 17, 2014
    1,316
    0
    0
    Ik heb het ook al...

6. USAbaby

USAbaby Fanatiek lid

Feb 14, 2014
    2,229
    1,904
    113
    Female
    Ja zo naar. Ik had het vorige zwangerschap ook. Je zakt gewoon (bijna) Door je benen bij zo een pijnscheut 😣. Sterkte, het zijn echt de laatste loodjes

7. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

Dec 2, 2012
    1,257
    47
    48
    Bij de yogales gaf de docente aan dat de baby nog van houding wisselt in je bekken en dan tegen de achterkant van je bekken kan drukken.

Wat kan helpen is om je buik meer te laten hangen met oefeningen, dus even voorover op het aanrecht leunen etc.

Ik ben nog maar 36 weken en ik heb er ook erg last van, laatst in de auto echt tranen in mijn ogen.

Sterkte, ik hoop dat je snel je kleintje kan vasthouden!

8. Twinena

Twinena Lid

Mar 6, 2016
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb er toevallig net een topic over geopend en dezelfde vraag gesteld. Ik ben nu zwanger van een tweeling en ze zijn zo druk aan t bewegen.. En dan komt die felle pijnscheut in m'n schaambeen. Gewoon ook als ik in bed lig. Dus niet alleen bij t lopen..
    Echt vervelend en pijnlijk!!

9. Emmaxkus

Emmaxkus Actief lid

Dec 11, 2015
    371
    0
    0
    Jep, helaas herkenbaar qua steken beneden. Als ik sta heb ik soms zo'n felle steek dat ik ineen krimp en echt moet gaan zitten, maar gaat ook vrij snel weer weg. Geen idee wat t is, beeb ligt al wel naar beneden met hoofdje.

Share This Page