Stressincontinentie

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Vero0504, 1 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.952
    14.998
    113
    Zwangerschap komt niet zonder gebreken en met een verkoudheid gevolgd door fikse hoestbuien een nieuwe uitdaging...

Stress incontinentie

Nu vang ik t ff op met maandverband maar dat is er duidelijk niet voor bedoeld.

Welk materiaal bevalt goed? (of van horen zeggen ook prima)

Kan morgen namelijk niet op mn dooie akkertje ff in de kruidvat/trekpleister gaan staan. Testte wel negatief op covid maar je maakt er even zo goed geen vrienden mee.

2. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.952
    14.998
    113
    Mocht iemand er tegenaan lopen:

Tena discreet extra dry redt t in elk geval goed! Zonder had t vanmorgen weer ellendig geweest.

Ook de kruidvat 2 in 1 hoestdrank helpt in elk geval mee in de nacht. De aardbeiensmaak heb ik nog niet ontdekt maar het is drinkbaar. (Uiteraard wel even voor jezelf checken of je dat wilt overwegen in je zwangerschap, veelal is geen enkele hoestdrank de norm. In de bijsluiter staat NIETS vermeld over zwangerschap)

Er zijn tevens oefeningen te vinden om van vastzittend slijm af te komen. Het 'huffen' werkt hier wel een deel.

Handen en knieën en hoofd lager houden en dan eerst kort blazen alsof je een bril aan t poetsen ben, dan langer inademen en langer 'huffen' en PROBEREN pas te hoesten als t slijm in je slokdarm is.

Alhoewel mn rug(spieren) en ribben t inmiddels allemaal wel wat minder gaaf vinden. Daar heb ik nog geen remedie voor gevonden.

Tijd voor de zoveelste bak heet water munt/citroen/honing en gember.

Do1981 vindt dit leuk.
  3. Loesje1988

Loesje1988 Fanatiek lid

24 nov 2019
    1.525
    1.563
    113
    Vrouw
    Ik zou voor kotex gaan, hier zit geen plastic in. Ze reden deze ook aan tijdens de kwaamweek.

Zou evt ook eens contact opnemen met een bekkenfyio,urineverlies bij hoesten oid kan verminderd worden met bepaalde oefeningen,waar je ook zeker wat aan hebt NA de bevalling

Neuzeke vindt dit leuk.
  4. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.952
    14.998
    113
    Bekkenfysio is een bekende hoor! Daar loop ik al maaaaanden bij, inmiddels ook rolstoel al enige tijd in gebruik en dat plan ligt er al plus de eerste oefeningen zodra ik bijgeslapen heb na bevalling. Hopelijk na de bevalling sterker opbouwen dan dat t uiteindelijk was VOOR deze zwangerschap.

Maar dit is net ff TE erg, zijn ook geen normale hoestbuien meer maar van vastzittend slijm wat niet los wil komen en de hoest ongeveer uit je tenen vandaan komt. De eerste kan ik tegenhouden, maar bij 6/7 wordt t kansloos.

Buiten zwangerschap gelukkig nog geen last van gehad en tijdens (buitenom deze hoestepisode) gelukkig ook niet, maar boel is nu gewoon een grote ruïne met een steeds zwaarder wordende gup er bovenop, flinke hoestbui en je bent de klos.

5. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Ik ben ook verkouden nu, het heerst volgens mij. Ik merk nu ook dat ik bij niezen me soms even schrap moet zetten.
    Nog geen maand verband oid nodig, maar wel 1x gehad dat ik na niesbui even moest verschonen :rolleyes:

gelukkig had ik er normaal niet echt last meer van. Periode na de bevalling wel gehad, maar is vanzelf weer goed gekomen eigenlijk. Maar met jouw verhaal moet je wel echt aan de bak denk ik na je zwangerschap als ik het zo lees. Lastig hoor, zoveel last van bekken.

nu dus ook al echt gebruik van de rolstoel? Ben je nog aan het werk ook?

6. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.952
    14.998
    113
    Ja die rolstoel heb ik sinds augustus, hadden we al verwacht hoor bij mn dochter was t niet anders dus zo'n ramp is t niet allemaal alleen irritant. Na mn dochter heeft t 10 maanden geduurd eer ik weer normaal kon wandelen, hardlopen etc is permanent van de baan. De schade die er zit is permanent namelijk, enive wat we kunnen doen is na de bevalling (wanneer de situatie eigenlijk niet meer slechter kan) de boel vanaf de basis zo goed mogelijk op te bouwen in de hoop dat t beter wordt dan dat het was.

Niesen valt hier wel mee, ja met een volle blaas moet je heeeeeel snel zijn. Maar momenteel enkel last van hoest, had eerder deze week alleen loopneus.

Ik werk sinds de nodige weken enkel nog op 50% in blokken anders is t geen doen. Bijna verlof, is dat ook weer van de baan.

7. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    dat je dan nog werkt, heel knap!

heb zelf na vorige bevalling een revalidatie traject gehad (vanwege rug) , daar was ook een dame die zoveel bekken klachten heeft gehad dat ze niet meer kon lopen. Echt heftig. Gelukkig wel weer grotendeels bovenop gekomen.
    Maar de blijvende schade kan echt heftig zijn. Zoveel vrouwen die dat hebben.

probeer ook maar niet te denken aan potentiële verzakking ofzo. Maar we weten waar we het voor doen :rolleyes:

Deel Deze Pagina