Naar de wc buiten de deur

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Roodkapje1979, Feb 21, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Roodkapje1979

Roodkapje1979 Fanatiek lid

Feb 22, 2009
    2,729
    0
    0
    Onze dochter van 2 is al aardig op weg om helemaal zindelijk te zijn. Thuis is ze nu overdag al 2 weken droog en heeft ze geen luier aan. Alleen als we om boodschappen gaan oid doe ik een luier aan.
    Maar nu gingen we vandaag naar vrienden toe hier vlakbij dus geen luier aan. Ze moest plassen dus ik ga met dr naar de wc. Daar geen verkleiner oid dus ik zet ze er zo op en hou ze vast. En dat ging dus niet; dr benen zijn te kort (ze is een kleintje) dus als ze plast gaat t er over ipv in de pot. (als ze zit zit ze op de rand met dr plasser snappie?)Dus ik denk dan hou ik ze vast boven de wc, maar toen kon/wilde ze niet plassen. En ik hou dan niet lang vol met mn rug! Dus hebben we maar een luier aangedaan zodat ze kon plassen....

Hoe doen jullie dat? Straks is ze helemaal zindelijk en zal ze toch ergens anders naar de wc moeten!

Ps op een potje doet ze niks, ze doet alles op de wc met verkleiner

2. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Goed dat ze al zo goed zindelijk is!

Heb verder gen tips voor je (zie wel beelden voor me van een peuter met een wcbrilverkleiner op de rug geknoopt, maar dat is ook niet alles haha)

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Kun je de verkleiner niet mee slepen op visite? Dan kan ze daar in elk geval naar de wc.
    Wel knap van je dochter trouwens. Dochter wil ook maar doet te veel haar best waardoor het nog niet lukt.

4. Roodkapje1979

Feb 22, 2009
    2,729
    0
    0
    T ging hier eigenlijk vanzelf. Wel even met stickers gewerkt om dr wat meer te stimuleren maar al gauw nam ze genoegen met een applaus ;) En inderdaad naar visite kunnen we wel wat meenemen, maar wat als we een keer een dagje weggaan of winkelen? Vind het zonde om dan toch maar weer een luier aan te doen.....

5. Roodkapje1979

Feb 22, 2009
    2,729
    0
    0
    Moet er trouwens bijzeggen dat we dat koninklijkpotje hebben maar de muziek vond ze niks aan en toen plastte ze dus ook niet. We gebruiken de bovenkant dus als verkleiner want de andere verkleiners zit ze niet goed op. Dus best een groot ding om mee te nemen. Maar kan natuurlijk wel de andere waar ze niet goed op zit (maar wel mee plast) gewoon standaard in de auto leggen.....

6. Done

Done Fanatiek lid

Jan 5, 2009
    2,634
    0
    0
    Huismoeder
  7. Roodkapje1979

Feb 22, 2009
    2,729
    0
    0
    Heee dat is een goeie Done!

Thx!

8. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Ik doe maar gewoon een luierbroekje aan hoor.
    Ymke wil alleen maar op een potje zitten, de wc vindt ze eng.

9. Roodkapje1979

Feb 22, 2009
    2,729
    0
    0
    Hier andersom haha Potje moet ze niks van hebben....

En idd nu luierbroekjes maar als ze een luier aan heeft maakt ze daar gebruik van, zegt ze niet dat ze moet plassen, doet ze het gewoon in dr luier. Luilakje ;)

Maar ik ga voor die opvouwbare verkleiner! Wist niet dat het bestond!

10. Roodkapje1979

Feb 22, 2009
    2,729
    0
    0
  11. kat

kat Fanatiek lid

Mar 21, 2006
    1,402
    2
    0
  12. Mili

Mili VIP lid

Feb 23, 2007
    6,199
    0
    0
    mm ken de site niet en ik kan niet zien hoe dat ding er uitgevouwen uit ziet ;) vind ik dan lastig kiezen al staat de prijs me wel aan. Ons meiske is ook al bijna zindelijk en wil ook wel op vreemde wc's plassen maar valt er dan bijna in haha met dr kleine kontje :D dus dan lijkt me zo'n opvouwbare verkleiner wel oke!!!

13. Roodkapje1979

Feb 22, 2009
    2,729
    0
    0
    Kan m via Google ook niet vinden.... Maar idd wel aantrekkelijk!

Maar die andere zien er wel goed uit met van die zachtje kussentjes ;)

14. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    vanaf dag 1 dat mijn dochter geen luier meer aanwilde deden we dat ook niet en ook naar de stad zonder luier. bij de hema in de gehandicapte wc zit een wcverkleiner in de deksel van de wc bril en aan dan ook eigenlijk altijd daar plassen. als we aan de andere kant van de stad zijn dan houdt ik der gewoon vast op de wc en gaat prima. leg der uit dat ze der billetjes een beetje in de pot moet hangen omdat ze er anders inderdaad overheen plast. tot nu toe geen ongelukjes gehad en gaat allemaal prima

ben niet zo van een luier aandoen omdat het er veel verwarring kan brengen. nu mag je wel in je broek plassen en nu niet meer. wij zijn dus meteen gegaan naar helemaal geen luier meer aan en ze is dus al luier vrij vanaf 23 maanden. vanaf de dag dat ze zindelijk is heeft ze pas 1 ongelukje gehad

thuis heeft ze een gewone verkleiner trouwens van de prenatal

Share This Page