Nergens anders willen slapen dan in onze armen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Boeffie2011, 4 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    Onze Stijn is morgen 7 weken en sinds een week wil hij alleen nog maar bij ons op de buik of in de armen slapen. We hebben hem gewoon in zijn bedje gelegd om zelf in te slapen maar dan huilt hij zo erg...wel ook laten huilen met tussendoor troosten maar het werk niet. Soms is hij even stil maar dan begint het weer. Overdag leggen we hem op zijn buikje in de box en dat gaat redelijk. We weten echt niet meer wat te doen want om hem elke nacht bij ons op de buik te laten slapen is ook niet zo veilig. Wie kan me zeggen wat er is en wat ik kan doen om hem weer in zijn bedje t krijgen?

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Weet je zeker dat er geen oorzaak is dat hij niet wil slapen? Als kinderen alleen maar op de buik willen slapen kan dat duiden op reflux, bijvoorbeeld

3. kjara

kjara Actief lid

7 nov 2010
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    lastig is dit he, wij hebben met ons eerste kindje dat ook gehad.
    als eerste moet je zeker weten dat hij niks mankeert of last van heeft.
    om hem niet meer op je buik te laten slapen kun je proberen om hem op het aankleedkussen tussen jullie in te laten slapen, dan ruikt hoort en ziet hij jullie evengoed, het is wat veiliger en je ligt zelf rustigger.
    als dat goed gaat zou je kunnen proberen om hem in de wandelwagen of bedje naast jou bed te laten slapen, zorg dan voor iets met de geur van jou in zijn bedje, slaap bijvoorbeeld een paar nachten met de hoes van het matrasje of een groot t'shirt of handoek zodat je dat dan in het bedje kunt leggen.
    wij hebben ons zoontje indertijd ook ingebakerd op een gegeven moment, hij had daar ook veel baat bij maar dat is voor ieder kind anders, dat zou je kunnen overleggen met de wijkverpleegkundigen.
    te koud of te warm als ze gaan slapen kan ook nog uitmaken,
    ons tweede kindje is een echte broeikont zij houd van warmte en slaapt heel onrustig als ze het te koud heeft.
    succes en hopelijk vinden jullie gouw de manier die bij jullie past en werkt.

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mijn dochter heeft ook de eerste weken alleen maar bij me geslapen, ze lag in mn armen te slapen in bed. Dat ging eigenlijk prima, het enigste waar je wel echt rekening mee moet houden is warmte, dus niet met baby op je arm onder het dekbed. Hier ging het langzaam aan vanzelf beter!

5. proudmommy2011

23 jun 2011
    56
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze dochter heeft de eerste 3 maanden ook op mijn buik geslapen snachts en overdag. Op een gegeven moment werd ik er helemaal gek van en moest een oplossing vinden. Inbakeren was een drama en tussen ons in op een aankleedkussen werkte ook niet. Uiteindelijk heb ik zo'n kussen gekocht waar je ze op hun zij in kan leggen en dat werkte perfect!
    Op haar buik kan ze ook goed slapen maar dat vind ik een beetje eng ivm wiegendood. Ze is nu 17 weken en slaapt nog steeds op haar zij, pas als ze gaat rollen haal ik het kussen weg.
    Hoop dat je hier iets aan hebt :)

6. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    Het aankleedkussen tussen ons in werkt ook niet...gaan nu toch maar proberen met rust en regelmaat maar als we binnen enkele dagen geen verbetering zien dan leggen we hem denk ik toch maar op zijn buikje te slapen... Dan ligt hij nl erg ontspannen en op zijn zij of rug niet

7. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    Nou na een heel lag gehuil met wel stille tussenpozen kon ik er niet meer tegen en heb hem er toch maar weer uitgehaald. Nu merkte ik dat hij veel aan het slikken was en ook weer veel scheetjes aan het uitpersen was.... Even rustig op mijn pink laten zuigen en hem net weer in de reiswieg op onze kamer gelegd.... Vind het zo moeilijk om hem te laten huilen maar hij is er volgens mij al aan gewend om bij ons te liggen en dat is niet goed.... Hoe weet ik of hij reflux heeft? Heeft iemand nog meer tips om hem in zijn bedje te aten slapen? En is het erg als hij nog niet zelf in slaap ka komen? Ik vind het nl het belangrijkste dar hij weer in zijn bedje komt te slapen en mij lijkt dat zelfstandig in slaap komen van latere zorg

8. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Maar meid toch, je kindje is nog zooooo klein! En natuurlijk gaat dat laten huilen tegen je gevoel in, het is ook niet normaal dat je dat aanhoort!

Als je kindje tevreden is als hij bij jou slaapt, laat hem dan lekker bij jullie slapen maar dan natuurlijk wel op een veilige manier. Als je er meer over wil lezen, kan dat hier doen: Rubriek: Samen slapen

Borstvoedingorganisatie LLL - Veilig samen slapen

9. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik weet het gewoon niet meer...iedereen zegt je moet hem niet laten wennen en hij zal het moeten leren maar zijn harde gehuil waarvan ik het over vin komen als overstuur gaat als een mes doo mijn hart!!! Ben gewoon voort wanhopig

10. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Nou dan laat iedereen maar lullen! Zo'n kleintje went nog helemaal nergens aan! Hij is notabene gewend om 24/7 in jou buik te zitten.
    Je kunt hem nog niet verwennen, alleen naar zijn wensen luisteren. Laten huilen is gewoon zielig op die leeftijd, dat zegt je gevoel je heel erg goed!
    Volg je eigen gevoel en niet het gezwets van andere mensen. Je kindje heeft je nodig.

Verder ga ik mee met Elke, verdiep je in het samen slapen, het is erg fijn!

11. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.260
    1.024
    113
    Zuid-Holland
    als allereerste wil k zeggen dat je moet doen wat je hart in in geeft!! snap dat je wanhopig bent en het slaapgedrag graag wil veranderen. er zijn hier op het forum al veel discussies geweest over een kleine baby wel/niet laten huilen. k denk dat de meesten het er wel over eens zijn om een baby zich niet helemaal overstuur te laten huilen!
    Misschien zou je een afspraak kunnen maken bij een osteopaat, die kunnen je kind helemaal nakijken en en letterlijk soms voelen wat je baby dwars kan zitten. darmkrampjes, nekwerveltjes die dwars zitten, reflux ect google osteopaat maar eens en je vind genoeg uitleg hierover. Of anders een afspraak bij de huisarts, om idd uit te sluiten dat er niets met je baby aan de hand is.
    daarnaast...tsja....mijn jongste dochter heeft vanaf 5 wkn oud tot nu toe altijd op haar buik geslapen en ze slaapt dan uitstekend!! heb wel aerosleep en ben in het begin veel gaan kijken, maar k zag al snel dat ze in haar slaap gewoon haar hoofdje naar beide zijden om draaide dus ik had er wel vertrouwen in.
    Moeilijke he als je kind zo huilt!!! K heb met mn oudste dochter ook zo om getobt met slapen ed!

12. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Niet naar luisteren, dat is echt bullshit!
    Neem hem maar lekker bij je, over een tijdje zal dat vanzelf veranderen.
    Mijn dochter heeft de eerste 3 maanden alleen maar bij ons geslapen, en ze is nu een geweldige slaper.
    Als ik jou was zou ik wel eens wat lezen over reflux. Mijn beide kindjes hebben er last van en daardoor huilde ze de eerste maanden veel en sliepen ze erg slecht.

13. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    Bedankt voor alle reactie. Morgen moeten we zowiezo al naar de dokter voor een ruisje aan zijn hartje... Heb ook besloten hem niet meer zo te laten huilen... Gaat niet alleen hij overstuur maar ik ook! Nu ligt hij op zijn buikje te slapen in de box al vanaf 19.45 en is ook wakker neergelegd.... Vind het alleen zo eng om hem snachts ook op zijn buik te leggen en zal dat morgen ook bespreken... 19 aug gaan we naar de osteopaat omdat de bevalling vrij zwaar voor ons is geweest. Stijn heeft vast gezeten in mijn geboortekanaal en heel de bevalling is geforceerd ivm zwangerschapsvergiftiging

14. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Misschien eens kijken naar zo'n angelcare matje? Misschien dat dat je wat gerust steld?
    Ik ben ook geen buikslaap-fan, maar je hebt wel kindjes die gewoon prettiger slapen op hun buik.
    Wat soms ook kan helpen is iets als een puckababy. Was hier een wondermiddel. En je hoort vaak dat het helpt bij kindjes die liever op de buik slapen, omdat dat, net zoals de PB, een geboren gevoel geeft. Maar als het iets medisch is, zal dat ook niet werken.

15. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    Een puckababy hebben we geprobeerd maar dan huit hij nog harder. Als hij bij ons ligt en bv krampjes heeft houd mijn man zijn armpjes strak vast en dan wordt hij wel rustig maar met de PB dus niet. Hij ligt nog dteeds heerlijk te slapen en moeten hem zo wakker maken voor zijn badje en fles. We hebben een aerosleep matras en hoeslakens en dat zou het alweer iets veiligermaken.... Vanacht nog maar bij ons huden en morgen met de dokter bespreken

16. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik kan me voorstellen dat je je bij buikslapen niet zo prettig voelt, maar er zijn echt heel veel kleintjes die zo slapen. Voor mezelf heb ik altijd als voorwaarde aangehouden dat onze dochter goed zelf haar hoofd kon omdraaien en even kon optillen, dat kon ze al vrij snel, en ja, als je dan ziet hoe lekker ze op haar buik slaapt en hoe slecht op haar rug, dan is de keuze toch wel snel gemaakt. Na een paar nachten is het absoluut niet meer eng. Angelcare of aerosleep of al die andere dingen vind ik onzin en heb ik nooit gebruikt. Gewoon zorgen voor een stevig matrasje, geen knuffels of wat dan ook in bed en veel frisse lucht.

Van samen slapen ben ik persoonlijk absoluut geen voorstander maar dat komt ook omdat ik er zelf ontzettend slecht door ga slapen. Mijn dochtertje heeft een paar keer bij ons in bed geslapen toen ze heel klein was en maanden later schrok ik nog wakker omdat ik dacht dat ze ergens onder het dekbed geschoven was. Nee, plus dat ik gewoon vind dat iedereen in zijn eigen bedje slaapt hier in huis :) maar dat is echt iets wat ieder voor zich bepaalt natuurlijk.

Wat betreft reflux; je kunt eens googelen, maar belangrijkste symptoom van gewone reflux is voeding teruggeven. Daarnaast heb je echter ook verborgen reflux, dat betekent dat er wel voeding (en maagzuur, wat dus pijn doet/brandt) omhoog komt maar dat je kindje het weer doorslikt (nog een keer pijn) en dus niet opvallend veel spuugt. Kenmerken die hierbij kunnen horen zijn dus: voeding omhoog horen komen, je kindje horen slikken (waarna hij gaat huilen), tong uitsteken, zuur ruiken uit het mondje, nog lang na de voeding onrustig, als hij spuugt vaak dik/zuur, alleen rechtop/op de buik kunnen slapen....Dat zijn wel de belangrijkste.

Als je morgen naar de HA gaat, dring er dan echt op aan en als je HA het afdoet als 'dat hebben alle kleine baby's' of 'dat gaat vanzelf wel over', vraag dan een doorverwijzing naar de KA. Veel HA's erkennen reflux niet als een echt probleem, maar dat is het dus echt wel. Het doet ontzettend veel pijn en het wordt alleen maar erger omdat de slokdarm steeds geirriteerder raakt. En het is heel goed te behandelen; door voeding in te dikken met johannesbroodpitmeel (met name als je flesvoeding geeft) en/of door medicijnen.

Succes! Wij hebben ook de eerste twee maanden bijna fulltime met onze dochter rondgesjouwd, al dan niet huilend (dat werd steeds meer) en ik zat er echt helemaal doorheen op een gegeven moment. Maar toen we eindelijk bij de KA zaten en medicijnen kregen ging het heel snel beter.

17. Eylem

Eylem Niet meer actief

Inbakeren is overigens niet altijd verstandig in combinatie met reflux, door mijn KA wordt het in ieder geval afgeraden, dus pas daar mee op. Maar bij ons was de onrust bij het slapen ook over zodra de reflux onder controle was.

18. mendie

mendie Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.645
    0
    0
    den haag
    ik zou een aerosleepmatrasje halen als ik jou was en de daarbij horende hoeslakentjes. dan is op de buik slapen voor die kleintjes al een stuk veiliger! heb ik ook gehad en was er erg blij mee. moet je maar eens over lezen op internet.
    succes meis!

19. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    meid, niet je kindje laten huilen hoor!
    Of ja, natuurlijk mogen ze huilen, maar gewoon troosten of bij je nemen als je gevoel je dit ingeeft. Ik heb Mart altijd getroost, hij heeft 2 maanden baast me geslapen in een mozesmandje en ik heb heel wat nachten met hem geknuffeld en getroost.

Wat hier overdag goed werkte was een draagdoek, je kindje is dan wel bij je, maar hij hebt je handen vrij.

Ook is Mart een buikslaper, zonder aerosleep. Van aerosleep is nooit bewezen dat het bij baby's helpt. Hier zat ik nachten op met een huilend kind, tot hij op de buik sliep. Nu slaapt hij heerlijk door en kan zelf draaien nu, dus ik maak me er geen zorgen over.

Je kindje heeft jou nu nodig, en de geborgenheid van mama. Geef er gewoon lekker aan toe, ze zijn zo snel groter!

20. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Idd een draagdoek of goede draagzak (bv. bondolino) aanschaffen! Is dé aankoop voor een jonge mama/papa en baby! :D

Deel Deze Pagina