Sinds kort wil onze oudste dochter steeds minder vaak slapen in de middag. Ze is altijd een slaapkoppie geweest, en sliep tot een maand geleden nog ruim 2 uren! Na 2 uren maakten wij haar dan ook wakker, anders was ze de volgende dag veel te vroeg wakker. Sinds een aantal weken hadden we veel strijd om haar in de middag te laten slapen. Maar als ze dan sliep, was het ook meteen weer 2 uren. Afgelopen week heeft ze zaterdag, maandag, dinsdag en woensdag niet geslapen in de middag. Nou....woensdagavond we ze echt str***vervelend. Steeds als ze niet geslapen heeft, is het tijdens etenstijd verschrikkelijk. Ze is ontzettend brutaal en huilerig, kortom: Moe. Nu heeft ze net een half uurtje op bed gelegen en toen riep ze dat ze moest poepen. Daarna weer in bed gelegd, maar dat duurde ook 15 minuten. Nu is ze vrolijk aan het spelen beneden... Ik vind het niet erg als ze niet slaapt, maar aan het einde van de dag is ze gewoon zo vervelend omdat ze moe is..... Maar goed, ik wil gewoon even weten tot hoe oud het "normaal" is dat ze 's middags slapen
dat vraag ik me ook af. ik zou het leuker vinden dat mijn zoontje zonder middag slaap 19u kan slapen en tot 7 uur inde ochtend. nu 2 uur middag slaap, 20u of 21u slapen en 6uur of 6:30 wakker. maar hij is ook vresselijk moe in de middag als hij geen Mslaap heeft gehad. maar ik geef dan eten vroeg in de middag om 4uur of zo. en in de avond broood. kijk dat is wel maar n paar keer gebeurd.
Wij eten altijd rond 18.15, gaan dan rond 18.45-19 uur van tafel en dan mag ze nog even een half uurtje spelen. (dat is dan precies de tijd dat de jongste naar bed gaat) Daarna rond 19.30 boekje lezen, beker melk drinken, tanden poetsen en naar bed. Ze ligt rond 20 uur en is dan rond 7.30 wakker. Normaal gesproken sliep ze dan weer van 13.30 tot 15.30 (14-16).
Mijn dochter slaapt nu een paar maanden niet meer s´middags. Op de dagen van de psz (4dagen pw) sliep ze eerst nog wel even een uurtje, maar toen ze s'avonds enorm ging keten en ik altijd tot 21.00-21.30 uur met dr bezig was heb ik dat ook geskipt. Merk wel dat ze nu vaak gewoon echt helemaal op is op die dagen en eten we om max 17,00 uur. 18.00 uur douchen en alles en 19.00 uur ligt ze er dan echt in.
Hier slapen ze gelukkig nog wel goed smiddags, ongeveer 2-2,5 uur. Daarna gaan ze rond 20uur naar bed en slapen tot ongeveer 8-8.30uur. Ze slapen eigenlijk een stuk meer dan een half jaar geleden, maar dit is ook een heftige fase. Ze zijn best druk en leren elke dag heel veel, en dat is vermoeiend. Ik hoop ook dat ze voorlopig nog hun middagslaap erin houden.
Mijn dochter was er sneller klaar mee dan mijn zoon. D was nog geen 2,5 en F slaapt nu nog 1 keer per week 's middags (bijna 3). Ze liggen hier om 19.00 uur op bed, maar moeten wel op tijd op, aangezien D naar school moet, als ze zachtjes doet, slaapt F door (zoals vandaag) en wordt hij pas om 9.15 wakker...
Thuis hing Danique haar middagslaap aan de wilgjes een paar weken voor de geboorte van Quinten, toen was ze 2 1/2. Maar op het KDV heeft ze nog 's middags geslapen tot een maand of 2 geleden. Dat zijn toch veel langere en drukkere dagen, daar had ze het nog wel nodig.
Isabella wilde niet meer slapen met 2 jaar. Maar ze moest van mij wel op de bank rusten met een boekje of gewoon met een filmpje.
Mijn dochtertje heeft tot 4 jaar middagslaapjes gedaan, toen ze naar school ging, was het spontaan over. Al sliep ze vanaf 3,5 jaar niet meer elke middag hoor, meer 2 of 3 keer per week nog en dan gerust 2 uur. Zelf was ik vroeger net zo'n slaapkop. Mijn zoontje is een beetje anders, die doet ongeveer 4 a 5 keer per week nog een middagslaapje.
Robyn slaapt sinds een maandje niet meer overdag. Daarvoor was het hetzelfde verhaal als bij jou. Niet naar bed willen, of wel naar bed willen en dan na 10 minuten weer beneden staan. Aan het einde van de middag heel vervelend zijn, of rond etenstijd in slaap vallen op de bank en strontsjaggo wakker worden (en dan ook echt niks meer willen en alleen maar huilen). Elke dag drama met het naar bed brengen pfff... Het is een fase waar je even doorheen moet. Nu gaat het wel goed en is ze weer gezellig. Ze gaat smiddags vaak zelf even op de bank liggen als ze moe is, maar slaapt niet meer (erg jammer want ik vond een middagslaapje zelf ook wel eens lekker).
onze oudste bijna 4 slaapt gemiddeld 2x per week een middag dutje onze jongste 2 jaar slaapt elke middag
M sliep al heel snel niet meer, ongeveer met 1,5 ... best vermoeiend (ik was toen zo'n 20 weken zwanger van T) ... T slaapt nog steeds 's middags, denk dat hij dat ook nog wel even volhoudt (ik hoop in ieder geval tot iets na de bevalling). M heeft ook een tijdje een overgangsfase gehad, dan was ze rond etenstijd echt wel moe. Dat is vanzelf overgegaan, ze ging toen ook op eens uitslapen
Mijn oudste is het middag slaapje gaan overslaan rond zijn 3 de verjaardag met 2.5 werd het al mopperen maar heb het nog een tijd vol gehouden. Nam hem opschoot en wiegde hem dan als nog in slaap of ik nam hem verplicht even naast me in bed van slapen jij Rond drie jaar ben ik het gaan minderen omdat hij dan s avonds niet naar bed te krijgen was dus ben toen het middag slaapje gaan afbouwen. Vaak ging ik wel eens met de bus en dan viel hij als nog in slaap in de buggy maar hield ik hem wakker. Want dan was het haast 17 uur en nee dan mag je niet meer slapen. Dan thuis gekomen was het een rees tegen de klok om het te eten te geven en rond 18.30 was het einde verhaal. Moet bekennen dat het best een rot leeftijd was met die slaapjes. Zeker het overbruggen. Wel met afbouwen moest hij van mij even een uurtje op de bank een dvdje of wat kijken om even tot rust te komen en soms viel hij dan nog in slaap maar lag hem niet over naar zijn bedje en was hij wakker binenn een half uurtje even over de ergste slaap heen. Maar lastig het wel pfff.
Gister lag ze een uurtje later en hebben we haar na 1,5 uur wakker gemaakt. We hebben weer een gezellige avond gehad! Vrijdag was het nml weer mis.....niet geslapen en 's avonds niet te genieten! Lastig hoor...
Mijn zoontje zit in dezelfde fase nu, maar hij is een jaar jonger. Hij is nu aan het roepen in bed boven. De ene dag gaat hij na een half uurtje spelen in bed slapen en slaapt dan met gemak 2 uur, de andere dag gaat hij eerst spelen dan roepen en dan huilen. Nadeel is idd dat hij rond 5 uur instort, driftbuien krijgt en niet te genieten is. Dus dat wordt gezellig straks met sinterklaas viering haha..
het verchilt per kind, er is geen leeftijd voor Mijn zoon is een slaapkoppie net als zijn moeder. Hij is nu 3,5 jaar en slaap nog steeds 2 uren 's middags en nu ligt hij bijna 3 uren te slapen maar gisteren had hij een drukke dag door de sinterklaas en dan tankt hij de volgende dag bij.
Ik wou net zeggen, er staat geen leeftijd voor, ieder kind is anders, maar zag dat Annetske me al voor was. Hier slaapt mijn zoontje nog zeker wel 2 uur in de middag. En ik denk dat dat voorlopig nog wel zo zal blijven, want hij heeft het echt nog nodig.
Heb gestemd tot 2 1/2 jaar. Thuis en bij oma doet hij geen middag slaapje meer. Maar op de creche nog wel.
heb de poll ingevuld voor de oudste gezien de jongste nog steeds slaapt met haar ruim 2.5 jaar slaapt ze nog makkelijk 2 a 2.5 uur....