wat is wijsheid? qua slapen?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by honeyy, Feb 7, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. honeyy

honeyy VIP lid

Nov 5, 2008
    7,635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    hee hee!

Esmée is al een tijd om half 6 / 6 uur wakker. Ik ga er dan met haar uit, geef haar een fles/bord pap (net wat ze zelf wilt) en 2 uur later slaapt ze weer 1.5 uur. van half 8 tot 9 uur. vervolgens is ze om 11 uur / 12 uur weer helemaal op! en gaat ze weer na bed, dan slaapt ze zon 2 uur. Na dat slaapje slaapt ze pas weer om 7 uur en gaat dan de nacht in.

Gister ochtend had ik hoofdpijn, haar een fles boven gegeven in het donker en ze viel gelijk in slaap. dit was om half 6. Ze sliep tot half 9! half 11 was ze weer moe en sliep ze tot half 1. mooie tijd voor de boterham! daarna sliep ze van half 3 tot half 4. maar 1 uurtje dit keer.

ik vind dat natuurlijk niet erg, zo kan ik zelf ook nog wat extra uurtjes mee pakken ;) en haar slaap schema lijkt me zo beter? maar wat is wijsheid? er met haa uitgaan of lekker terug leggen?

ze is met alle 2 haar schema's gewoon vrolijk..

bedankt!

liefs x

2. dds

dds Fanatiek lid

Jan 1, 2009
    3,936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Voor je eigen slaapbehoefte is op bed de fles geven het "beste".....maar hoe lang ga je daarmee door??? Ze is inmiddels 1 jaar oud.

3. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

Nov 27, 2011
    1,098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    ik zou echt wel zeggen lekker terug leggen :) zeker weten! ze is duidelijk nog moe genoeg om nog een paar uurtjes mee te pakken dus ik zou zeggen vanaf nu zo doen.

4. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

Apr 6, 2011
    3,296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    dat probleem heb ik dus ook....Lucas heeft nog geen ritme maar is meestal ergens tussen half 6 en 7 uur 's ochtends wakker. Ik vind het dan erg lastig wat ik doe...leg ik hem nog terug of ga ik er met hem uit...Hij is pas 8 weken oud. Als ik straks weer moet werken (dat is pas als L. 5 maanden is) moet ik er wel uit, maar nu denk ik soms wel eens van: ik kruip nog lekker even terug. Als ik Lucas terug leg dan slaapt hij meestal nog tot 9 uur of half 10.

5. honeyy

honeyy VIP lid

Nov 5, 2008
    7,635
    44
    48
    Net zolang ze zelf aan geeft alleen uit het bordje te willen eten ;) Soms is ze 's ochtends echt nog moe en zit ze slaperig te eten.. dus leg ik haar op de bank met dr flesje ;)

Voor mijn eigen slaapbehoefte maakt het geen van beide uit. Gaat erom wat beter zou zijn voor Esmée.

6. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

Jun 11, 2011
    1,143
    12
    38
    Uden
    Ik heb zelf mijn kinderen geprobeerd terug te leggen na de 1e fles. Tot een maand of 13 ging dat goed, daarna gingen ze over naar alleen een middagdutje. Soms wil de jongste, nu ruim 13 maanden, wel een dutje doen rond half 10. Maar nooit langer dan een half uur.

7. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Jay krijgt om 8 uur een papfles. Daarna gaan we aankleden en gaat hij spelen. Om 12 uur krijgt hij een broodje en melk en rond kwart voor 1 gaat hij naar bed tot 3 uur soms half 4

Ze is wel vroeg wakker misschien komt dat ook doordat ze nog best wel veel slaapt? sochtends.

8. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Wij hebben het tot een maand of 11 zo gedaan... Als ze zich voor 7 uur meldde kreeg ze een papfles op bed en daarna meteen terug. Gaf nooit problemen en dan sliep ze gerust door tot een uur of 9.
    In een keer ging ze zelf doorslapen tot 8 a 9 uur 's morgens en dan stonden we natuurlijk meteen op. Zo gaat het nu nog.

Dan gaat ze pas na de boterham 's middags weer slapen, als ik zie dat ze moe is geef ik die iets eerder, maar ip is het rond 12- 12.30u. Dan slaapt ze 2-2,5u en daarna wakker tot 's avonds.
    Misschien moet je daar inderdaad toch wat in 'sturen' dat ze overdag naar 1 langer slaapje gaat, dan houdt ze het 's nachts misschien ook wat langer vol.

Als ik jou was wist ik het wel: fles in bed geven en meteen terugleggen. Denk zowel voor je dochter als voor jezelf prettiger. Krijg je ook wat meer/ beter ritme in de dag...

9. september08

september08 Fanatiek lid

Oct 20, 2008
    3,356
    4
    38
    Je dochter maakt het niet uit en jouw ook niet?!
    Doe dan wat in je schema past op de dag?!
    Hier komt de jongste ook vaak vroeg voor de fles, soms leggen we hem meteen terug en soms laten we hem even spelen op bed en leggen we hem een uur later terug.. Maakt hem niets uit... ;)

10. MamavanJayden

MamavanJayden Actief lid

Feb 13, 2008
    251
    1
    18
    Ik zou haar in bed een fles geven. Zo leert ze ook dat het dan nog niet echt ochtend is voor jullie. Als je haar meeneemt naar beneden dan krijgt zij het idee dat de dag echt begonnen is. Ik heb het ook zo gedaan toen mijn zoontje rond 6 uur kwam en inmiddels slaapt hij lekker tot een uur of 7 en dan begint hier de dag.

11. honeyy

honeyy VIP lid

Nov 5, 2008
    7,635
    44
    48
    Vandaag geprobeerd haar 's ochtends niet te laten slapen.. Resultaat; een kindje wat om 11 uur tussen haar blokken in slaap is gevallen.. ook niet echt ideaal denk ik.. (ze was om half 6 wakker)

Misschien moet ze er even aan wennen (1 slaapje) maar ja vandaag werkte dat niet echt!

Kristelstrijbos; Mocht er een keer een uitschieter tussen zitten en ze om 7 uur wakker is, ga ik er gewoon mee uit.. vind dat een mooiere tijd om wakker te worden ;)

Mrsnuke; Bij Esmée zou ik het echt niet kunnen rekken tot 8 uur! zodra ze wakker is schreeuwt ze bijna om de fles! ik red het niet om van keuken na bank te lopen (5 stappen) want dan heeft ze de fles al in dr mond..

September; Even laten spelen werkt bij Esmée niet. Echt wakker = wakker. Leg ik ze na even spelen in bed, is het oorlog hier binnen! Wat zou ik aan mijn schema kunnen veranderen volgens jou? Vandaag zag het er zo uit;

half 6; 200 cc fles --> na beneden
    half 11; dus in slaap gevallen op de grond! geslapen tot 12.00
    15.00 tot 16.30 geslapen
    en sinds 19.30 ligt ze er weer in..

mamavanjayden; Wanneer is hij tot 7 uur gaan slapen?

Esmée is trouwens nooit een goede slaper geweest. sliep met 6 maanden door, tot 9 maanden en is toen weer gaan spoken.. 's nachts er vaak uit voor de speen, en af en toe zelfs een flesje water / melk 's nachts. Alleen daarvan werd ze rustig.

zou een moord doen voor een nacht doorslapen tot 7! (niet echt hoor! ;))

12. Jib

Jib Actief lid

Jan 15, 2011
    141
    0
    0
    Jeetje, half 6/6 uur. Dat is vroeg om dan al je dag te beginnen.
    Somige kindjes zijn altijd erg vroeg wakker, mijn nichtje ook altijd geweest (is nu 4,5 jaar) zit smorgens om 6 uur al op de bank.

Ik zou zeggen probeer dit ritme te verbreken, met een fles (boven in het donker) en weer terug naar bed. Of een beetje water of een speentje.

Maar jij kent je kindje het beste, doe gewoon wat jij denkt dat het beste is voor je kindje.

Die van mij word ook soms rond 6 uur half 7 wakker. Ik ga dan naar hem toe en geef hem een speentje meestal valt hij dan gelijk weer in slaap. Soms niet en dan blijft hij even huilen, na 1 of 2 minuten is hij dan ook weer vertrokken.

13. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Volgens mij deed ik dit met Tycho ook zo. Tot hij een maand of 9 oud was. Toen ben ik hem pap vanuit een bordje gaan geven (daarvoor alleen melk uit de fles en dan direct weer terug in zn bed) Hij was meestal om 6:30/7uur wakker en dan gaf ik hem pap en liet hem nog even spelen en dan om 9:30 terug naar zn bed.
    Maar toen ging hij ineens om 10/10:30 zn middagdut beginnen. Met als gevolgd dat hij om 13uur alweer wakker was en de rest van de dag niet meer naar bed wilde. Dus doodmoe aan het einde van de dag. Toen ben ik hem gaan aanleren om na het ontbitj van 7uur en heel even spelen, om 8:30-9:00 nog even te gaan slapen (dan werd hij het vaak al een beetje zat). Dan sliep hij een uurtje en dan kwam hij makkelijker de ochtend door. Dan aten we om 12uur/12:30 een boterham en sliep hij dan tot 15uur. Resultaat: een veeeeel blijer kind om 17uur hahaha

Hoop dat je het verhaal nog snapt hahaha. Weet niet of dat voor jou een optie is. Overigens heeft hij dat korte ochtendslaapje gedaan tot hij 15maanden was, daarna redde hij het prima tot 12uur zonder te slapen. xx

14. fafje

fafje Niet meer actief

ik zou haar dan sochtends gewoon een klein flesje normale melk geven en terugleggen...en bij opstaan gewoon een boterham...dan is dat ehct het ontbijt...
    Zo kan je hopelijk die fles nog verkleinen of afbouwen en op dne duur weglaten

15. honeyy

honeyy VIP lid

Nov 5, 2008
    7,635
    44
    48
    Fafje; heb ik ook al geprobeerd.. Brood gaat er 2 happen in en de rest beland op de grond.. 's ochtends krijgt ze af en toe nog de fles, als ze gaat kliederen met haar pap of gewoon nog te moe is. 's Avonds krijgt ze hem wanneer ze wilt. Ene keer gaat ze zonder fles slapen en andere keer met fles.

Sassie; zo gaat het met Esmée ook! als ze 's ochtends wakker is, 2 uur later valt ze in slaap. Maar voordat het middag is heeft ze 2 slaapjes gedaan.
    bv;

half 6 wakker -- half 8 weer na bed
    komt ze meestal rond half 9 eruit. en is ze om half 11 weer bekaf.

Als ik haar dan wakker hou, is ze om 12.00 zo moe dat ze niets van haar brood is en super vervelend is.

Jib; ja dat is erg vroeg! maar er zijn ook dagen geweest dat het 7 ur half 8 is .. maar sinds 9 maanden is dat helemaal veranderd. Net ook, ligt ze er om 7 uur in, 9 uur lag ze alweer te huilen in bed. Speen gegeven en ze slaapt wel maar zo gaat het nog 2x in de nacht. Als ik geluk heb!

;s ochtends heeft ze echt honger, ze krijgt nu 200 cc melk + 2.5 schep bambix fijne granen 12 mnd. dat is toch meer als genoeg?

16. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Als ze hier een fles pap krijgt dan doe ik er wel 5 of 6 scheppen in en dan een speen met groter gat. Dan vult het wat meer.. Staat volgens mij wel op de verpakking dat het in de fles 2-3 scheppen moeten zijn, maar bij 5-6 scheppen gaat het ook nog in de fles!
    Is even wat meer energie in de ochtend....
    Hier krijgt ze overigens alleen een fles pap als ze 's ochtends naar het kdv moet. Dan kan ik haar aan tafel zetten met de fles pap en zelf nog wat rommelen en alle spulletjes pakken, natuurlijk gaat het ook wat sneller dan een boterham...

17. honeyy

honeyy VIP lid

Nov 5, 2008
    7,635
    44
    48
    Ik heb eerder dit topic moeten openen!! :D

Esmée heeft nu 1 slaapje, van 11 tot 13.30 / 14.00 (beetje onhandige tijd mja) En ze slaapt uit! Vanochtend was het half 8!

bedankt voor al jullie reacties! hopelijk blijft het nu goed gaan hihi..

18. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Wat goed!!
    Soms is het beter voor je kindje (en voor jezelf) om er een beetje ritme in te sturen... gelukkig in jullie geval met goed resultaat!!
    Als dit ritme er even in zit, kun je vanzelf nog wat schuiven met die middagslaap!

Share This Page