Pseudokroep

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by palmie37, Oct 8, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. palmie37

palmie37 VIP lid

Jun 8, 2009
    5,294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Gisterenavond een aanval en we mochten gelijk langskomen bij de hap!
    Pseudokroep, drankje gekregen, gestoomd onder de douche en toen nog wel aardig geslapen.
    Ze hoest nog wel maar het gaat beter dan gister!
    Duurt pseudokroep lang en hoe zit het met de psz kan ze daar gewoon naartoe als ze zich goed voelt?

2. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

Jan 14, 2010
    2,905
    254
    83
    Mijn oudste heeft het gehad toen hij nog geen 1,5 was en het duurde bij hem wel een week of twee voordat het weer over was. Bij zijn nichtje duurde het nog iets langer, zij bleef nog heel lang hoesten.
    Pseudokroep is voor zover ik weet niet besmettelijk.

3. Venne

Venne Actief lid

Feb 14, 2013
    464
    59
    28
    NULL
    Zuiden van het land
    Het kan idd lang duren (hier zo'n 1,5 week). Pseudo kroep is niet besmettelijk en ze kan dus gewoon naar psz (mits ze niet te moe is, hier was ons mannetje te moe om naar t kdv te gaan).
    Hier ging het overdag goed, maar begonnen de aanvallen rond 22.30 en dat een avond of 5 achter elkaar... Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen.
    Sterkte en beterschap!

4. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Ik heb het jaren gehad, vanaf baby tot een jaar of 8. Niet constant, natuurlijk. Maar van die periodes, die dan een paar dagen duurden. En dan weer een tijd niet. Kwam dan altijd 's nachts op. Stomen bij de hete douche helpt goed, ondanks dat er in de jaren wel eens gezegd is dat dat niet zo zou zijn. Maar mij hielp het wel altijd, kalmeert ook wel, zo'n warme ruimte. Het is niet besmettelijk, dus ze kan gewoon naar de PSZ. De aanvallen komen bijna altijd 's avonds of 's nachts. Wellicht wel even aangeven bij PSZ wat het is, wat ze eraan kunnen doen, etc. Mensen die het niet kennen schrikken nog wel eens als zoiets gebeurd. Sterkte, want ondanks dat het niets 'ernstigs' is, houdt het je wel nachten bezig en je maakt je toch zorgen. Heel begrijpelijk.

5. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

Oct 8, 2009
    3,212
    1
    0
    Hier ook bekend mee ,stomen schijnt achterhaald te zijn de buite lucht heeft hier goed geholpen wel even deken omslaan.

6. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Vorige week had mijn zoontje ook een aanval van de valse kroep
    Wat is dat schirkken he!
    Ik ben naar de dokter van wacht gegaan, en moest aerosollen. Dit wordt vooral in Belgie voorgeschreven.
    Of het helpt geen idee.
    Daarna geen aanval meer gehad maar hoest nu nog wel
    Vorige week mocht hij niet naar de opvang gaan. Morgen gaat hij wel weer gewoon.

7. palmie37

palmie37 VIP lid

Jun 8, 2009
    5,294
    40
    48
    overijsel
    Dank jullie wel voor alle reacties!
    Het ging vandaag redelijk, hoest nog wel veel maar was te doen, we hebben een drankje gekregen waar ze gisteravond heel goed op sliep!
    Heb haar wel thuisgehouden vanmiddag, dat voelde toch wel beter:)
    Hopen dat ze vannacht ook goed slaapt maar ja dat merken we snel genoeg, hoop in ieder geval niet nog een aanval;)

8. fidel2010

fidel2010 VIP lid

Aug 26, 2010
    6,659
    212
    63
    Klopt buurvrouw haar zoontje heeft het heel erg iedere keer, hij moet standaard naar de 1e hulp en aant infuus.. (Hij is 1 en is al 3 x voorgevallen) Ka heeft ook verteld van ga NIET stomen, maar lekker naar buiten de frisse lucht in, van het stomen worden ze nog benauwder!

9. palmie37

palmie37 VIP lid

Jun 8, 2009
    5,294
    40
    48
    overijsel
    Oh hier werd de douche juist aangeraden en als ze er onder staat hoest ze niet en eenmaal eronder weg begint ze weer!
    Zal misschien met de mate van benauwdheid te maken hebben....

10. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Het is in de jaren geloof ik wel 10x veranderd. Wel stomen, niet stomen, wel stomen, niet stomen. Bij mij heeft het al die jaren wel geholpen. Als het je kind niet helpt, dan idd andere oplossing zoeken. Naar buiten ben ik nooit geweest, maar goed, ik had er dan ook altijd 's nachts last van. :p

11. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Hier zei de dokter stomen. Maar ze zei ook dat het buiten ook minder ging worden. En dat klopte!

12. susanne85

susanne85 VIP lid

Aug 13, 2007
    9,807
    866
    113
    Noord Holland
    hier een volwassenen met regelmatig pseudokroep aanvallen;)

dit jaar gelukkig nog niet gehad * klopt even af* maar man man wat is dat benauwd en vermoeiend. hier ligt dus ook standaard een prednison kuur om t te onderdrukken.
    Had t vroeger tot mn 12de ong en toen ik 16 was kwam t terug
    na zn aanval ben ik ook standaard snot verkouden en blijf ong een week last houden van dat dicht geknepen gevoel en t geblaf:(

stomen is echt niet verstandig. zoals mn voorganger schreef is buiten de koude lucht in gaan beter.
    en hou er rekening mee dat t meerdere avonden achter elkaar kan voorkomen.
    en de psz of kdv dat ligt echt aan je kindje. is t erg moe wat ik goed kan voorstellen lekker laten uitrusten en anders gewoon lekker laten gaan:)

13. palmie37

palmie37 VIP lid

Jun 8, 2009
    5,294
    40
    48
    overijsel
    Het ging vannacht aardig goed, gisteravond wakker geworden en moest de hele tijd hoesten, een aanval bleef gelukkig uit en na een half uur viel ze lekker weer in slaap!
    Vandaag lijkt de hoest als sneeuw voor de zo'n te zijn verdwenen!

Share This Page